2011-03-10, 13:21
Medlem
eynits avatar
Reign of assassins. Om man nu gillar kungfu eller dylikt.
Citera
2011-03-10, 13:56
Medlem
morkfromorks avatar
såg en koreansk rulle 'Haunters', verkar inte finnas alls på imdb(?)

http://en.wikipedia.org/wiki/Haunters

en spännande rulle, väl värd en titt
Citera
2011-03-10, 21:30
Medlem
kaxerus avatar
Iiii!
Såg Swing Girls tidigare idag. Helt klart över förväntan, gillade den faktiskt rätt så mycket även om jag i vanliga fall avskyr asiatisk komedi samt har väldigt svårt för jazz. Rekommenderas för den som söker efter lätt underhållning att ta upp tiden med.
Citera
2011-03-11, 13:54
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Såg Confessions igår, älskade den! Såg även Memories of Matsuko av samma regissör och tyckte inte alls om den, då är min fråga till er, kommer jag tycka om Kamikaze Girls, är orolig då även den är en komedi.

Såg också Beautiful Boxer, fattar inte varför jag inte sett den tidigare, grym film.
Ah! Ännu en som gillade Confessions! Jag tyckte den var smått fantatisk, jag var helt upprymd efter den var slut. En väldigt annorlunda, intelligent och vacker film! Rekommenderas varmt!

Beautiful boxer ja! Den tyckte jag inte var så speciell. Tyckte inte den var dålig, men heller inte jättebra. Ganska längesen jag såg den, mycket möjligt jag inte var i rätt stämning vid tillfället...

Är på gång att kolla New police story. Jag känner på mig att jag troligen kommer tycka att den är bra. Jag är ett stort fan av Jackie Chan sedan jag var liten! Fighterna han koreograferar brukar nästan alltid vara smått fantastiska!
Citera
2011-03-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ah! Ännu en som gillade Confessions! Jag tyckte den var smått fantatisk, jag var helt upprymd efter den var slut. En väldigt annorlunda, intelligent och vacker film! Rekommenderas varmt!

Beautiful boxer ja! Den tyckte jag inte var så speciell. Tyckte inte den var dålig, men heller inte jättebra. Ganska längesen jag såg den, mycket möjligt jag inte var i rätt stämning vid tillfället...

Är på gång att kolla New police story. Jag känner på mig att jag troligen kommer tycka att den är bra. Jag är ett stort fan av Jackie Chan sedan jag var liten! Fighterna han koreograferar brukar nästan alltid vara smått fantastiska!

Vad gäller Beautiful Boxer är den ju givetvis rent tekniskt allt annat än ett mästerverk men jag tilltalades av den på ett personligt plan.

Jag försöker helst undvika fighting-genren och filmer som utspelar sig långt tillbaka i tiden när det kommer till asiatisk film. Vill hitta fler filmer som likt Confessions får en riktigt inne och som även är väldigt bra rent tekniskt.

Tycker många asiatiska filmer (japanska framförallt, koreanska brukar vara bäst på det) lider av att de är dåliga teknisk, vad gäller alltifrån HD till bara rent sunkig bild. Någon som har tips på filmer som osar filmteknik och storprojekt á Confessions? Helst inte komedier eller fighting.
Citera
2011-03-13, 17:13
Medlem
NirvanAs avatar
Såg Monga som nån rekommenderade för ett bra tag sen, den var rätt bra, lite överdramatisk i slutet kanske men helt ok i sin helhet.

För övrigt blev man tvungen att läsa väldigt snabbt, taiwan språket känns t.o.m snabbare än mandarin.
Citera
2011-03-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Såg Monga som nån rekommenderade för ett bra tag sen, den var rätt bra, lite överdramatisk i slutet kanske men helt ok i sin helhet.

För övrigt blev man tvungen att läsa väldigt snabbt, taiwan språket känns t.o.m snabbare än mandarin.

Tycker själv att filmen är fantastisk, snyggt regi, bra soundtrack och bra story. Ser gärna mer bra taiwanesiskt, har än så länge starkt gillat tre filmer därifrån (Monga, Blue Gate Crossing, Secret).
Citera
2011-03-13, 18:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Tycker själv att filmen är fantastisk, snyggt regi, bra soundtrack och bra story. Ser gärna mer bra taiwanesiskt, har än så länge starkt gillat tre filmer därifrån (Monga, Blue Gate Crossing, Secret).
Vet inte om den var 100% verklighetsbaserad men om den var det tyckte inte jag maffian/gangstrarna i Taipei på 80-talet var så intressant, kändes konstigt ibland.
Citera
2011-03-13, 18:31
Medlem
Rakiis avatar
Håller på att hämta hem Monga, hoppas att den lever upp till mina förväntningar.
Citera
2011-03-13, 21:01
Medlem
Rakiis avatar
Har tänkt att spana in Johnnie To's filmer, som jag sedan tidigare vill minnas att jag har pratat en del om i tråden. Har bara sett Election och Vengeance tidigare och har Mad Detective samt någon till på datorn. Hur går man vidare om man vill gotta ned sig i modern HK-action?
Citera
2011-03-13, 21:54
Medlem
Pazs avatar
Så, nu har jag sett The man from Nowhere och shit vilken bra film. Hamnar direkt på min top 10 lista.

Bin Won's skådespeleri var sjukt bra. Aldrig hört talas om han innan, han verkar inte gjort så mycket film. Ska iaf ladda ner hans andra film från 2004, Brotherhood of war, ngn som kan berätta om den är bra utan att spoila ngt?

Och för er som inte sett The man from Nowhere än, gör det! Mkt spännade film och mycket rörande, mkt bra skådespeleri!
Citera
2011-03-13, 21:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paz
Så, nu har jag sett The man from Nowhere och shit vilken bra film. Hamnar direkt på min top 10 lista.

Ja, jag gillade den skarpt då jag såg den tidigare i veckan. Lite långsam start men det förstod man i efterhand att det behövdes för att bygga upp den rätta atmosfären. Otroligt bra film var det i alla fall, vid nästa titt är nog inte femman långt borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in