2008-09-28, 10:17
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Var inte Gilardino ganska så värdelös i Milan? Han var ju i alla fall ingen notorisk målskytt vad jag minns. Verkar som att han hittat hem nu.

Värdelös är ett relevant ord, det beror på vad man jämför med. Men på pränt såg det ut såhär:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alberto_Gilardino scrolla ned så hittar du all form av statistik. Men det var väl egentligen bara sista året som det gick riktigt dåligt enligt mig, dock så hade han oerhört höga förväntningar på sig efter 23 mål de två senaste säsongerna i Parma, men där var han stora stjärnan, i Milan var han bakom Shevchenko, Inzaghi. Så, jag tycker att det är fel att inte kalla honom en målskytt, bara kolla på siffrorna.
Citat:
Svårt att hitta hem i Italienska ligan? Killen är världens medelmåtta.
Det märks att du inte ser Serie A.
Citera
2008-09-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

Jo, det finns ju en anledning till att hans typ enda mål i Champions League för Milan kom mot Manchester United.
Citera
2008-09-28, 12:15
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
... Text ...

Jag tänkte faktiskt dra igång en tråd för de lägre divisionerna i Italien men vid närmare eftertanke så finns det nog inget större intresse. Har sympatier enda ner i Serie C1/A och "mina" lag har varit både fågel och fisk. Rimini har börjat säsongen uselt även om inledningen verkade lovande. Man kryssade på bortaplan mot Parma för att sedan slå Modena hemma i en sprakande match, kommer ihåg att Bruno dominerade för gästerna. Att förlora hemma mot nykomlingen Sassuolo är aldrig acceptabelt även om en av mina favoritspelare i Serie B lirar där, Zampagna mest känd från Atalanta.

När det gäller Serie C1/A så är jag mer positiv, för där sympatiserar jag med Pro Patria. Inte en förlustmatch än så länge och det är andra bullar än förra säsongen. Egentligen skulle Pro Patria åkt ur C1/A men blev senare accepterade att stanna i tredje divisionen. Finns mycket spelare som är fostrade i Italienska storklubbar men sen finns även Tramezzani som faktiskt gjorde en kortare sejour i Spurs. Har svårt att se klubben avancera till Serie B men hoppet finns alltid där... jag är ganska mycket för Norditalien.

Udinese mot Siena ska bara sluta på ett sätt, nämligen med tre pinnar. Siena är för dåliga för att kunna hota på Friuli. Enligt mig är det bara Kharja och Maccarone som kan ställa till det för oss idag, trots att försvaret går upp och ner. Briljante Sanchez kommer snurra upp gästerna.
Citera
2008-09-28, 12:36
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Värdelös är ett relevant ord, det beror på vad man jämför med. Men på pränt såg det ut såhär:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alberto_Gilardino scrolla ned så hittar du all form av statistik. Men det var väl egentligen bara sista året som det gick riktigt dåligt enligt mig, dock så hade han oerhört höga förväntningar på sig efter 23 mål de två senaste säsongerna i Parma, men där var han stora stjärnan, i Milan var han bakom Shevchenko, Inzaghi. Så, jag tycker att det är fel att inte kalla honom en målskytt, bara kolla på siffrorna.

Det märks att du inte ser Serie A.

Om en spelare inte spelar i United så är dom en medelmåtta enligt Kenta
Citera
2008-09-28, 14:06
Medlem
Egentligen onödigt att svara på ett såpass oinsatt inlägg, särskilt som flera andra redan tryckt dit det, men...

Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

Läs länken i Shyuins inlägg. Om man är 26 år och har gjort 97 mål I Serie A är man knappast en medelmåtta. Hittills är det bara fem spelare som gjort fler än 200 mål i Serie A, Baggio den senaste. Gilardino kan bli nästa.

Som jämförelse (i antalet mål, inte i övrigt) kan nämnas antalet mål dessa spelare hunnit med hittills i Serie A, Del Piero (154 mål), Totti (165) och Pippo (138).

Jag räknar honom inte till de allra största spelarna i serie A, men däremot är han en måltjuv av yppersta klass.
Citera
2008-09-28, 16:42
Medlem
sendiums avatar
Vad tycker fb folket om att Mourinho verkar ju utföra något slags trefrontskrig mot media,tränare och presidenter för tillfället då?
Citera
2008-09-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sendium
Vad tycker fb folket om att Mourinho verkar ju utföra något slags trefrontskrig mot media,tränare och presidenter för tillfället då?

Det verkar som att det är media, tränare och presidenter som krigar mot Mourinho för tillfället (speciellt förstnämnda) och han i vanlig ordning är dryg och svarar kortfattat. Än har han inte sagt något speciellt tycker jag förutom att han var sur då han tyckte att "Milan mörkade läketiden för Gattusos skada".
Citera
2008-09-28, 19:13
Medlem
alpha-betas avatar
Aah, äntligen lite medvind för oss romanistas, den vinsten behövdes Jag fattar dock inte varför man envisas med att behålla medelmåttan Riise på plan, killen är ju världens medelmåtta. Man sitter man händerna framför ögonen lite halvt skräckslagen när han fumlar med bollen, byt ut jäveln! Blir spännande att se hur det går för Roma i CL nästa vecka
Citera
2008-09-28, 19:14
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Okej. Ja, hans facit såg ju rätt bra ut trots allt. Fick för mig att han inte var någon målskytt, men som du säger, förra säsongen var dålig, vilket jag förmodligen grundade mina teorier på.
Citera
2008-09-28, 19:25
Bannlyst
Om någon inte vet vart ni kan se milan derbyt så kan jag ge er en relativt bra länk via pm.
Citera
2008-09-28, 19:28
Medlem
Sypnis avatar
Inter vinner kvällens derby med 2-0, helt klart. Milan gör samma fel varje säsong på spelarmarknaden. Trodde att de skulle ändra sig när de köpte Pato, men icke.
Citera
2008-09-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sypni
Inter vinner kvällens derby med 2-0, helt klart. Milan gör samma fel varje säsong på spelarmarknaden. Trodde att de skulle ändra sig när de köpte Pato, men icke.

Nej! Milan vinner.
Ja! Milan gör samma fel säsong efter säsong när det gäller värvningarna. Känns som Ronaldinho värvades för att sälja säsongsbiljetter. Känns också som att han för tillfället inte är speciellt motiverad att ens bli i närheten av hur bra han en gång vart. Och vad det gäller Sheva så finns det inte ord för hur onödig den värvningen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in