Ett snabbt inlägg under pausen i matchen Fiorentina mot Genoa.
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Äh, dem är sådana i Italien.
Jo jag vet, och jag tänker inte börja jiddra om politik i den här tråden, men jag måste säga att jag gillar den italienska politiska skalan där det finns tydliga alternativ. Allt ifrån revolutionära kommunister till fascister. Dock skönt att antalet partier i parlamentet nu minskat.
En kort sammanfattning av de lägre divisionerna, där jag bara nämner de lag jag överhuvudtaget bryr mig om.
I Serie B så spelade Salernitana och Pisa oavgjort. Pisa ligger fortfarande illa till (och jag tror att de fortfarande har silenzio stampa). Ascoli förlorade på hemmaplan och ligger inte heller särskilt bra till. Det är väl de enda lag som jag försöker följa någotsådär i Serie B.
Verona, som senast förlorade ännu en bortamatch i Lega Pro Prima Divisione A (tidigare Serie C1), ligger på femteplats.
Foggia (som jag verkligen hoppas kan klättra lite i tabellerna) förlorade också en bortamatch, och är just nu ett mittenlag i Lega Pro Prima Divisione B.
Lega Pro Prima Divisione spelar matcher imorgon, söndag. Både Verona och Foggia har då hemmamatcher.