2008-09-27, 11:06
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tal om att vara hopplöst efter så har Milans svagaste länk, Abbiati, deklarerat i en intervju att han är fascist.
http://www.channel4.com/sport/football_italia/sep26i.html

Äh, dem är sådana i Italien.
Sen verkar han inte vara särskilt farlig. Han säger sig sympatisera med patriotismen, den katolska tron och att säkerhet i samhället är viktigt.
Men han deklarerar att han inte är rasist och tycker Hitler var en idiot.

Känns inte sådär jättekontroversiellt (ja, förutom i såpbubblan öster om Öresund).
Citera
2008-09-27, 12:16
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Sen verkar han inte vara särskilt farlig. Han säger sig sympatisera med patriotismen, den katolska tron och att säkerhet i samhället är viktigt.
Men han deklarerar att han inte är rasist och tycker Hitler var en idiot.

Känns inte sådär jättekontroversiellt (ja, förutom i såpbubblan öster om Öresund).

Kanske blir en repris från VM 1998 då, när Edwin van der Saar rök ihop med Reiziger. Fast Milan har väl iofs ingen svart back.

Har ni tänkt på det förresten, att Hollands (iaf under EM) a-landslag i princip var helt vitt. När deras U23 trupp i OS däremot var i princip helt svart. De går i vågor :P
Citera
2008-09-27, 12:18
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Kanske blir en repris från VM 1998 då, när Edwin van der Saar rök ihop med Reiziger. Fast Milan har väl iofs ingen svart back.

Nej då han sa att han var emot rasism...
Citera
2008-09-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Milans backlinje är helt värdelös. Maldini är slut, han lirar bara för att han är med i familjen. Zambrotta är jävligt långt ifrån att vara "världens bästa offensiva" Janku är ok, Kaladze suger.

Hoppas dock på Milan, gillar inte Inter. Påmminer så jävla mycket om Chelsea. Smutsiga, sura, tråkiga, stabila.

Ett Milan utan Maldini är som ett United utan Ferguson
Citera
2008-09-27, 15:17
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tal om att vara hopplöst efter så har Milans svagaste länk, Abbiati, deklarerat i en intervju att han är fascist.
http://www.channel4.com/sport/football_italia/sep26i.html

Typiskt att han ska förklara sig med att han inte är rasist och att han ogillar Hitler. Jävla fjant är vad han är.
Citera
2008-09-27, 15:26
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
Typiskt att han ska förklara sig med att han inte är rasist och att han ogillar Hitler. Jävla fjant är vad han är.

Vadå, det är ju bra?
Fascism handlar ingenting om rasism eller Hitler, men blir lätt sammankopplat med det.
Citera
2008-09-27, 18:45
Medlem
alpha-betas avatar
Det verkar som att Riise sitter bänkad i morgon till förmån för Tonetto på vänsterbacken, skönt! Jag sa redan frän början att den killen är en medelmåtta och han har fan inte presterat mycket. Roma är favorittippade inför den här matchen och jag känner ganska stor tillförlit när jag säger att vi tar det här. Det finns dock mycket att göra för att Roma ska klara av ett spel utan Totti inför resterande säsongen, sedan återstår det ju att se hur länge Totti blir borta.
Citera
2008-09-27, 21:25
Medlem
Ett snabbt inlägg under pausen i matchen Fiorentina mot Genoa.

Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Jo jag vet, och jag tänker inte börja jiddra om politik i den här tråden, men jag måste säga att jag gillar den italienska politiska skalan där det finns tydliga alternativ. Allt ifrån revolutionära kommunister till fascister. Dock skönt att antalet partier i parlamentet nu minskat.

En kort sammanfattning av de lägre divisionerna, där jag bara nämner de lag jag överhuvudtaget bryr mig om.

I Serie B så spelade Salernitana och Pisa oavgjort. Pisa ligger fortfarande illa till (och jag tror att de fortfarande har silenzio stampa). Ascoli förlorade på hemmaplan och ligger inte heller särskilt bra till. Det är väl de enda lag som jag försöker följa någotsådär i Serie B.

Verona, som senast förlorade ännu en bortamatch i Lega Pro Prima Divisione A (tidigare Serie C1), ligger på femteplats.

Foggia (som jag verkligen hoppas kan klättra lite i tabellerna) förlorade också en bortamatch, och är just nu ett mittenlag i Lega Pro Prima Divisione B.

Lega Pro Prima Divisione spelar matcher imorgon, söndag. Både Verona och Foggia har då hemmamatcher.
Citera
2008-09-27, 22:23
Medlem
Efter en intetsägande första halvlek så skruvade Fiorentina upp tempot i början av andra. Gilardino fortsätter att visa alla sina belackare hur fel de haft när de hävdade att han var slut som målkung. Fiorentina har börjat sin vandring uppåt i tabellen.
Citera
2008-09-27, 22:25
Medlem
Shuyins avatar
Gilaaaaa! Gilaaaa! Herregud, han gör det igen. Och det är ett jävla drömmål. Vänder sig om i Genoas box och bara pangar in den med vänstern.

Riktigt skönt med seger med tanke på onsdagens skitmatch. Men visst gillar jag Gilardino och han är oerhört viktig, men Sebastien Frey är viktigare, han räddade ett halvt friläge från Milito någon minut innan och det visade sig ju bli riktigt viktigt.
Citera
2008-09-28, 01:26
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Gilaaaaa! Gilaaaa! Herregud, han gör det igen. Och det är ett jävla drömmål. Vänder sig om i Genoas box och bara pangar in den med vänstern.

Riktigt skönt med seger med tanke på onsdagens skitmatch. Men visst gillar jag Gilardino och han är oerhört viktig, men Sebastien Frey är viktigare, han räddade ett halvt friläge från Milito någon minut innan och det visade sig ju bli riktigt viktigt.

Var inte Gilardino ganska så värdelös i Milan? Han var ju i alla fall ingen notorisk målskytt vad jag minns. Verkar som att han hittat hem nu.
Citera
2008-09-28, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Var inte Gilardino ganska så värdelös i Milan? Han var ju i alla fall ingen notorisk målskytt vad jag minns. Verkar som att han hittat hem nu.

Svårt att hitta hem i Italienska ligan? Killen är världens medelmåtta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in