2008-10-05, 09:54
Medlem
Det syns att Adriano och Ibra trivs tillsammans. Adriano är på väg till den nivå han bör befinna sig på, och Ibra är där redan. Det är ett Inter med större repertoar än förra året, men som samtidigt verkar ha lyckats behålla sin jämnhet.

Denna omgången ser jag lite som en "mellanrunda" där samtliga stora lag ska kunna ta sina poäng. Nästa omgång kan däremot vara ett riktmärke för hela säsongen, inte minst matchen mellan Roma och Inter.
Citera
2008-10-05, 10:58
Medlem
Shuyins avatar
Ja, kul för Ibra att han får göra ett sånt mål. Frågan är hur Inter ska spela? Mancini-Ibrahimovic-Quaresma var det väl man startade med. Men igår och i andra matcher har ju Adriano varit med och spelat. Frågan är vad som är bäst för laget, kanske något slags mellanting som Fiorentina brukar spela med, alltså Mutu, Gilardino, och då en ytter i Santana i en lite fri roll.

Fiorentina möter Chievo idag, den här matchen visar lite vad man vill i år, vinst, ja då kanske man kan börja hoppas lite, men annars så..
Citera
2008-10-05, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Fiorentina möter Chievo idag, den här matchen visar lite vad man vill i år, vinst, ja då kanske man kan börja hoppas lite, men annars så..

Jag tror att Fiorentina, trots sina problem på bortaplan hittills, tar en ganska enkel seger mot Chievo. Skulle det visa sig att de är lite sega framåt, de har ju spelat hyfsat många matcher på kort tid, så kan man alltid slänga in Pazzini, Semioli och Jovetic som alla är utvilade och vill visa upp sig.
Citera
2008-10-05, 12:51
Medlem
Ari.Golds avatar
Det var väl själva fan att när man väl kan se en Laziomatch så ska de gå och kryssa mot Lecce...

Alltid samma visa. Matcher man enbart ser resultatet på vinner de alltid med flera mål, men när man väl får se en match? Förlust eller kryss.

Lagen om alltings jävlighet som farmor brukar säga...
Citera
2008-10-05, 13:04
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNAGETjonas
Vad tycker ni Milan-fans om Chevschenkos(fel?) tilbakaflytt? Tror ni att han kommer att fortsätta där han slutade, altså en måltjuv av rang? Har bara läst att han inte har gjort det så bra, lixom hamnat lite i skuggan av Pato och Ronnie.. Tycker det är smått konstigt att Milan inte har presterat bättre än vad dom har gjort hitills med tanke på vilket lag dom har, vad tror ni är grunden till det? Såg derbyt mot Inter, då tyckte jag Inter spelade mycket bättre och roligare fotboll än Milan, hadde högre förväntningar på milans spel, tyckte dock Ronnie glänste ibland men försvann också ganska ofta typ.. Men det var ju underbart att han fick göra sitt första mål, och det mot Inter hehe. En fundering ang San Siro, vad tycker ni Milanistas om att dela arena med eran ärkefiende? Var det inte snack om att Milan skulle få en egen arena? Tycker det skulle kännas förjävligt om AIK hadde delat en arena med dif.. Men verkar rätt vanligt med delning av arenaer i Italien.

han är väl välkommen, har dock inga större förväntningar på honom. ang derbyt så tycket jag att milan spelade bättre i första och inter i andra, speciellt rolig tycker jag inte att inters fotbols var

Varför skulle Milan ha egen arena? det är VÅR arena, råttorna kan ta och dra där ifrån. är det någon soam ska ha ny arena så är det Inter.
Citera
2008-10-05, 14:00
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tror att Fiorentina, trots sina problem på bortaplan hittills, tar en ganska enkel seger mot Chievo. Skulle det visa sig att de är lite sega framåt, de har ju spelat hyfsat många matcher på kort tid, så kan man alltid slänga in Pazzini, Semioli och Jovetic som alla är utvilade och vill visa upp sig.

Ja, det borde bli en enkel seger. Chievo har inte direkt ett bra lag, bolltalangen Kerlon är skadad också. Dock vilar Prandelli Donadel och Mutu som inte är med i truppen, vilket lär leda till Pazzini-Gila på topp.
Citera
2008-10-05, 14:01
Medlem
*Host* Giuseppe Meazza *Host*
Citera
2008-10-05, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ja, det borde bli en enkel seger. Chievo har inte direkt ett bra lag, bolltalangen Kerlon är skadad också. Dock vilar Prandelli Donadel och Mutu som inte är med i truppen, vilket lär leda till Pazzini-Gila på topp.

Jo Chievo kommer att sakna en hel del spelare.

På tal om talanger så hoppas jag att Goivinco kommer att starta för Juventus. Senare ikväll så får jag se Pato vara med och ge Cagliari ännu en förlust.

Jag tror att dessa två kommer att vara med och vidarutveckla calcio de närmaste 15 åren. Balotelli har tillräckligt med talang för att kunna bli lika stor som Pato och Giovinco, men jag har en märklig känsla att han kommer att få svårt att få ut sin fulla potential.
Citera
2008-10-05, 14:31
Medlem
Drinkluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jo Chievo kommer att sakna en hel del spelare.

På tal om talanger så hoppas jag att Goivinco kommer att starta för Juventus. Senare ikväll så får jag se Pato vara med och ge Cagliari ännu en förlust.

Jag tror att dessa två kommer att vara med och vidarutveckla calcio de närmaste 15 åren. Balotelli har tillräckligt med talang för att kunna bli lika stor som Pato och Giovinco, men jag har en märklig känsla att han kommer att få svårt att få ut sin fulla potential.

Giovinco är 21 år och det är ju inte någon ålder egentligen. Ha då i åtanke att Balotelli är nyss fyllda 18! Giovinco kan verkligen inte jämföras med Pato & Balotelli, deras talang är så mycket större än Giovinco och jag anser de två vara nästintill kompletta med alla egenskaper som behövs för att bli världsspelare. Vem som är bäst av Pato och Balotelli tänker jag inte svara på, men jag tycker dock att Pato borde ta till sig lite av Balotellis mognad och sluta vara så jävla valpig ibland.
Citera
2008-10-05, 14:35
Medlem
4522s avatar
Chievo är verkligen inget bra lag, ett klassiskt exempel på en klubb som värvar avdankade spelare som knappt platsar i andra lag. Det kan aldrig sluta väl, varför inte satsa på eget blod eller spelare från Veneto-regionen. Tycker att det säger lite när man lånar Pinzi som förvisso håller Chievo-standard men det är ingen spelare som frälser ett lag och sen även Langella från Udinese. Inga större stjärnor direkt. Italiano och Pellissier är dock två sköna lirare som förtjänar lite extra ryggdunk.

Pato är förövrigt långt ifrån Balotellis standard. Den sistnämnda besitter en mognad som jag sällan skådat på en så ung spelare, hans fysik gör inte saken sämre och han känns redan som en världsspelare. Hans älgkliv är det inte många som slår och jag är beredd att räkna in honom som topp tre av världens största talanger.
Senast redigerad av 4522 2008-10-05 kl. 14:39.
Citera
2008-10-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
*Host* Giuseppe Meazza *Host*

Host: Torget brevid heter giuseppe Meazza, inte en käft där nere säger så.
Den är kort och gott san siro.

Citat:
Ursprungligen postat av GNAGETjonas
Shevchenko, tankar?
Han borde inte återvänt och jag tror inte att han kommer tillbaka hur mycket han än försöker och vill. Han bör inte heller vara en spelare som det satsas på mer än tex Inzaghi (Som carlo sagt är backup åt Borriello & Pato).

Angående ny arena så behövs det sannerligen. Det har kikats på en ny arena i över 10års tid ifrån ledningen men med tanke på kostnaderna och svårigheten att lägga en ny arena mitt i centrala Milano så har det helt enkelt inte blivit av. Men skam den som ger sig. Jag fortsätter att hoppas.
Citera
2008-10-05, 17:01
Medlem
Kan ha räknat fel, men 9 röda idag.
Vilka skrällar dessutom, Siena och Palermo klarar av Roma och Juventus.
Herrejävlar. Älska Serie A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in