2008-09-15, 15:23
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Detta gjorde mig lite glad: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article3321360.ab

För det första så är Gravesen ej Serie A material och han är ju - som det står - svag mentalt. Kul att fansen har viss påverkan på en klubb i dagensläge. Istället så signar man Thiago Motta som är en bättre spelare enligt mig, det händer grejer med Genoa man pumpar in spelare och storsatsar verkligen, kul för det är en anrik förening.

Och visst spelar man 3-4-3 i år igen?

En annan sak som jag undrar över är var Simone Inzaghi spelar? Någon som har någon koll? Står Lazio på Wikipedia men får han verkligen typ bänkplats där, var ju utlånad till Atalanta ifjol, 19 matcher 0 mål...

Kan bara instämma, jag tycker det är underbart. Inter underligt spelare som Milito återvänder "hem" när det finns en sådan hysterisk passion kring fotbollen i Genoa. Han lär ha gått ner kraftigt i lön men det vägs nog upp av att trivas i klubben samt bli avgudad av dess fans. Jag har sett lite bilder från presentationen av Milito och det är inte lite folk som är där kan jag lova. Magiskt.

Ja, de spelar 3-4-3 och det ska bli kul hur deras backlinje klarar sig mot lite spelskickligare lag. Den känns inte helt klockren i dagsläget enligt mig då Criscito tar en del knasiga beslut och verkar bli stressad för minsta lilla grej. Men Motta kan bli ännu ett bra tillskott om han håller sig skadefri det vill säga, något som verkar lättare sagt än gjort för honom.
Citera
2008-09-16, 22:00
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Detta gjorde mig lite glad: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article3321360.ab

För det första så är Gravesen ej Serie A material och han är ju - som det står - svag mentalt. Kul att fansen har viss påverkan på en klubb i dagensläge. Istället så signar man Thiago Motta som är en bättre spelare enligt mig, det händer grejer med Genoa man pumpar in spelare och storsatsar verkligen, kul för det är en anrik förening.

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=254450
Citera
2008-09-16, 22:02
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=254450

Huh, look at that. Bra dock att det finns sajter som undersöker medierna, fram med mer sånt!
Citera
2008-09-16, 23:25
Medlem
Ari.Golds avatar
Merda Roma kan inte vinna!
Citera
2008-09-16, 23:50
Medlem
pirates avatar
Citat:
Huh, look at that. Bra dock att det finns sajter som undersöker medierna, fram med mer sånt!

Men det har väl varit känt sedan länge att AB fabrikerar ihop massa skitsnack.
Citera
2008-09-17, 08:51
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Merda Roma kan inte vinna!

Som sagt, flertalet trodde att de lätt skulle ta Napoli, Palermo och Cluj. 1-1 mot Napoli hade jag kunnat levt med, men spelet har mycket att bevisa. Redan före säsongen har jag anat odåd när de värvningar jag har velat se, inte har kommit. Vi fick tillslut Riise, Baptista och Menez.. Vilket är tveksamma värvningar. Riise - hånad av Lpool efter sin miss i CL, och har inte varit speciellt stabil för övrigt. Baptista - backup i Real Madrid. Menez - ung och endast spelat i frankrike. Det känns inte som värvningar, som ska kunna föra ett lag till scudetto eller CL-guld. Detta har osat katt hela tiden.
Jag har velat att de ska bevisa, att de fortfarande kan på planen, att de ska gå ut och visa att de är bra spelare de har värvat och att Roma verkligen är att räkna med denna säsongen. Istället har jag varit tveksam inför varje match, och mina onda aningar har tyvärr blivit besvarade. Jag lider innerligt ;/
Citera
2008-09-17, 17:34
Medlem
Romas "storhetstid" är över.
Vem blir nästa att lämna klubben för ett annat topplag i Serie A?
Citera
2008-09-17, 17:54
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balotelli

Ingen lämnar mitt under säsongen. Den enda skulle vara Spaletti, och han skulle väl isf vara intressant för kanske Milan, som även de börjat knackigt.
Citera
2008-09-17, 18:11
Medlem
sendiums avatar
Citat:

Kanske är storhetstiden över tillfälligt. Dock tror jag Roma snart går in i ny med en eventuell försäljning av klubben, nyckeln är att få in en ägare med starkt kapital.. Sensi familjen är (tror jag) skuldsatta på runt två miljarder så en försäljning lär ligga nära till hands.

Dock hoppas jag inte det sker, utländska ägare är ett sätt långsamt ta död på Calcio.
Citera
2008-09-17, 18:24
Bannlyst
Citat:

Balotellis storhetstid är däremot över. Killen som är "19" år.
Citera
2008-09-17, 19:02
Medlem
Drinkluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

18 är han faktiskt.

Tvivlar dessutom på att det skulle vara förfalskade papper och dylikt skit. Grabben är faktiskt född i Italien och adopterad av en italiensk familj. Tycker även att man ser lite grabb i hans utseende.
Citera
2008-09-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

Han är 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in