2008-10-29, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
Surt att Roma-Doria blev avbruten
Varför? Dvs varför blev den avbruten.
Citera
2008-10-29, 21:39
Medlem
Corduners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Varför? Dvs varför blev den avbruten.
Den regnade bort.
Citera
2008-10-29, 21:41
Medlem
zachs avatar
Ja, Brille, är heaven or hell. Rom och Roma i ett nötskal. Så även för mig. Mest hell på det personliga planet den senaste tiden så därför min frånvaro men nu är jag (iaf tillfälligt) tillbaka, men då är det hell på fotbollsplanen istället... Men kul hell och mina givna reaktioner kan glädja.

Håller givetvis med dig annars. Är förmodligen inte mycket som behövs. Totti ner på Perrotta-platsen drömmer jag fortfarande om, eller en liten siffermässig förskjutning a la tidigare exempel. För precis som du säger så var det inte på mercato´n vi förlorade, utan någon helt annanstans. Mancini sög ju ärligt talat långa stunder så finns inget alibi där. Visst har dock konkurrenterna förstärkt men kan inte skylla på det heller, för man anade ju tidigt att Milan och Inter skulle bli för tuffa om dom presterade normalt, men nu är ju även tungviktare som Lecce och Lazio före... Orkar inte leta reda på deras trupper för att göra en jämförelse med vår, men känns ju spontant alltjämt som det finns typ bra precis absolut ingen i de lagen som skulle kunna gå in i dagens Roma. Eller Rometta.

Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Men det är väl visserligen inte bara formationen som isf bör ändras, utan hela spelidén.

Är ju det jag menar, dagens spelidé är sönderläst, spelsystemet siffermässigt sett är inte att rata bara för det. Men tror inte Totti flyttas, därmed blir spelet vad vi än gör ungefär vad det är idag, för Totti är Totti. Och inte vare sig Owen, Bierhoff eller tack och lov Martin Dahlin utan han cirkulerar framför motståndarnas backlinje (eller för all del möter ännu lägre ner i banan) så ytan bakom backarna förblir outnyttjade innan Totti varit med i spelet, för det är ju i princip bara hans passningar som spelas i djupled OCH ger någonting. Så enda "anfallaren" Totti SKA vara den som spelar den avgörande bollen framåt. Säger sig självt det kan bli svårt... Sevärt då det lyckas och ett överraskningsmoment i början men nu... För skär man då av Totti, trycker en John Terry upp i röva på honom eller ser till att passningarna av annan anledning inte kommer fram, då är ju vi för fan lika farlig som just Dahlin. Så ska Totti vara topp, och där lär han väl förbli, då måste vi enligt mig upp med ex Vucinic intill honom, därmed ändrad uppställning siffermässigt sett.
Citera
2008-10-29, 22:00
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corduner
Den regnade bort.

Bland det värsta jag har sett i regnväg, åtminstone i Italienska mått mätt.
Citera
2008-10-30, 20:19
Medlem
Det blev en bra match mellan Fiorentina och Inter, som hade kunnat sluta hur som helst. Oavgjort var rättvist.

Milan är nu förbi Inter som väl får ses som främste utmanaren till lo scudetto. Inga av ”storlagen” har riktigt imponerat (även om Milans uppryckning trots allt visar på styrka och vilja), vilket visar sig i att tabellen toppas av Udinese och Napoli.

Till helgen kan Milan stoppa Napolis framfart. Det blir en otroligt intressant match.

En annan intressant match är mellan Juventus och Roma. Två tippade topplag som inte har råd att tappa fler poäng.

Cagliari förlorade som väntat borta mot Genoa, men det är inte i matcher som den som de ska plocka sina poäng. Utan det är hemma mot Bologna de tre poängen ska hämtas. Cagliari verkar onekligen på gång, och skulle de lyckas ta en hemmaseger nu på söndag så börjar jag se ljust på tillvaron igen.

Citat:
Ursprungligen postat av zach
Totti ner på Perrotta-platsen drömmer jag fortfarande om, eller en liten siffermässig förskjutning a la tidigare exempel.
Jag håller med dig om allt du skrev men vill bara trycka lite extra på detta. Jag förstår inte varför Totti inte vill spela på sin naturliga position som han förmodligen ännu skulle vara världens bästa på. Visst lite färre mål, och kanske lite mindre ära, men vafan...
Citera
2008-10-30, 21:20
Medlem
zachs avatar
Ja Brille, vi är ofta eniga och så även i det här fallet. Men både Totti och Spalletti säger ju att Totti numer är anfallare så han lär väl så förbli, men likafullt... Grejen med Totti är ju att han är BÄST på one-touch och har en makalös blick för spelet, sen har han onekligen ett vasst skott, vilket borde tala för att han ska flyttas ner, men är som bekant mycket man inte förstår...

Och årets serie känns rätt intressant. Egentligen ingen av de stora imponerar så pass som man räknat med, vilket gör att serien är jämn och många mindre lag kan hävda sig... Osökt kommer jag därmed till Cagliari... Pepe, en av mina gamla killar, tillika fd spelare ute på Sardinen... Ylade högt som fan att Roma skulle plocka tillbaka honom, men måste kännas surt för dig Brille att förlora en sån kille.

Fö hoppas jag Napoli håller sig kvar i toppen. En omöjlighet jag vet, men att dom kan slåss om en kvalplats till CL borde inte vara en utopi om framförallt Roma och Juve fortsätter tappa onödiga poäng.
Citera
2008-10-30, 22:33
Medlem
Citat:
Och årets serie känns rätt intressant. Egentligen ingen av de stora imponerar så pass som man räknat med, vilket gör att serien är jämn och många mindre lag kan hävda sig... Osökt kommer jag därmed till Cagliari... Pepe, en av mina gamla killar, tillika fd spelare ute på Sardinen... Ylade högt som fan att Roma skulle plocka tillbaka honom, men måste kännas surt för dig Brille att förlora en sån kille.

Äsch, snälla! Jag är van att förlora både spelare och matcher. De spelare som jag helst ville ha kvar inför denna säsong var främst Acquafresca och till viss del Foggia. Foggias beteende utanför planen gjorde honom dock omöjlig (krogslagsmål, torpeder osv – dessutom mot en lagkamrat). Men visst hade det varit kul att ha Pepe och Acquafresca på topp.

Men han gjorde ingen direkt succé då han spelade i Cagliari, 2006/07. Fast det är klart, då hade vi bl a Suazo, Esposito och Langella att jämföra honom med.

Acquafrascas betydelse för laget just nu, kan dock inte överdrivas. Förstår inte hur vi ska kunna ersätta honom inför nästa säsong plus nödvändiga förstärkningar i övrigt. För det mesta tyder på att han kommer att lämna efter denna säsong. Om inte Inter väljer att ha honom kvar på tillväxt ännu ett år. Men det tror jag inte.

För Cagliaris del så handlar det om att få ihop ett lag som är beredda att göra allt för varandra, för klubben och för poäng. Men naturligtvis går det inte utan duktiga spelare. Och man kan väl lugnt konstatera att de senaste säsongernas mercati har varit fantastiskt usla. Frågan är om det verkligen kan gå att spela kvar i Serie A med ett lag där endast ett fåtal spelare egentligen håller ”Serie A-kvalitet”.
Citera
2008-10-30, 22:37
Medlem
Shuyins avatar
För övrigt hade det varit sjukt kul om Jovetics skott hade gått ribba in, finns talang i den grabben!
Citera
2008-10-30, 22:37
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Äsch, snälla! Jag är van att förlora både spelare och matcher. De spelare som jag helst ville ha kvar inför denna säsong var främst Acquafresca och till viss del Foggia. Foggias beteende utanför planen gjorde honom dock omöjlig (krogslagsmål, torpeder osv – dessutom mot en lagkamrat). Men visst hade det varit kul att ha Pepe och Acquafresca på topp.

Ändå hade Foggia samlat på sig tillräckligt mycket respekt för er för att inte jubla när han gjorde mål mot er...!
Citera
2008-10-30, 22:44
Medlem
pirates avatar
Jag blir helt mållös när jag ser hur jävla bra Udinese spelar, ofattbart att det laget är så jävla starkt denna säsong. 6 vinster 2 oavgjorda och 1 förlust och Napoli som vaknat efter alla sina dåliga år...haha kommer att bli en riktigt bra säsong om detta håller i sig...
Men jag är ändå Inter fan så FORZA INTER!!
Citera
2008-10-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Ändå hade Foggia samlat på sig tillräckligt mycket respekt för er för att inte jubla när han gjorde mål mot er...!

Klubben tog Foggias parti efter incidenten, och försvarade honom. Men det var också som så att Foggias ambition hela tiden var att komma tillbaka till Lazio och ta en plats där. På samma sätt som det är Acquafrascas ambition att komma till Inter. Trist att inte vara förstavalet. Som då Zola kom och lyfte upp oss till Serie A trots att Chelsea lockade med löjligt många miljoner.
Citera
2008-10-31, 00:44
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Fö hoppas jag Napoli håller sig kvar i toppen. En omöjlighet jag vet, men att dom kan slåss om en kvalplats till CL borde inte vara en utopi om framförallt Roma och Juve fortsätter tappa onödiga poäng.

Napoli har iaf en st Cannavaro! Dock den sämre versionen, men går de till CL, så hoppas jag innerligt att Fabio kommer tillbaka, de hade varit en fin kärlekshistoria det

Andra profiler, som skulle kunna konkurera med de i Romas trupp är bland andra Lavezzi och Hamsik. Sen bör de ju ha nån vänsterback som kan konkurera med Tonetto/Riise också men så pass bra koll har jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in