2008-09-14, 21:24
Medlem
Hyfsat sevärd match mellan Juvenus och Udinese där Juve gjort allt utom mål. Mellberg sköter sig bra och lyckas faktiskt med ett par uppspel.
Citera
2008-09-14, 21:24
Medlem
4522s avatar
Helst utspelade i första halvlek. Det verkar som i princip alla utom Di Natale har suttit på kammaren och käkat chips dagen innan match. Man står på hälarna hela tiden vilket leder till prekära situationer som var tredje gång blir riktigt farligt. Min skepsis till ett mittfält med tre man ökar ganska rejällt efter den första halvleken, det är svårt att bita fast bollen inom laget utan någon riktig kärna på mittplan. I praktiken ska Pepe gå ner och täcka ytorna men han kommer inte alltid ligga rätt vilket leder till en autostrada på mitten. Det håller inte heller att hela tiden slå den långa bollen då det blir skapligt lättläst efter några försök. Lite variation i uppspelen och mer spel på De Ceglies kant så kan andra halvlek bjuda på lite mer godis.

Juventus känns tunga och då särskilt Amauri samt Iaquinta som likt alltid är två monster på topp. Det matas stora mängder luftbollar på dessa herrar och förr eller senare kommer den tyvärr att sitta. Handanovic ser ut att göra allting i slow motion men han har endå lyckats hålla tätt bakåt. Camoranesi är alltid samma gigant på mittfältet och Sissoko städar upp fint bakom kreatörerna. Juves försvar har inte satts på några större prov men det är tydligt att det finns svagheter. Det har blivit stora ytor vid snabba omställningar och om bara Quagli kan komma in i matchen så kan det utnyttjas.
Citera
2008-09-14, 21:26
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Vad säger ni om att Paolo Maldini själv tar över som tränare för Milan

Han är inte intresserad har jag hört.
Citera
2008-09-14, 21:26
Medlem
Amauri är ju en jävla gnällspik. Tycker inte han gör annat än löper runt och gnäller.
Citera
2008-09-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Amauri är ju en jävla gnällspik. Tycker inte han gör annat än löper runt och gnäller.
Glömde bort att skriva att han ligger ner mer än han lirar, men det löste ju sig ändå för de svartvit-randiga. Tror Juve tar hem ligan i år, de ser riktigt stabila ut.
Citera
2008-09-14, 22:25
Medlem
4522s avatar
Går inte att understryka nog hur mycket man saknar Felipe och Zapata. Syntes ganska tydligt vid det lama agerandet kring målsituationen. Där går det inte att halvfjutta lite utan det ska vara fullt krut. Sanchez känns som en frisk fläkt, riktigt kvicka fötter och fina dribblingar men lite väl lätt. Han visade dock stort hjärta och bidrog med en hel del till offensiven, sen kan man fråga sig vad Floro Flores sysslade med vid "straffsituationen"? Sätt dit skallen så kanske det blir mål iallafall. Och sist men inte minst så känns det oroväckande att Di Natale blir utbytt i 58:e minuten, skadekänningar?
Senast redigerad av 4522 2008-09-14 kl. 22:30.
Citera
2008-09-14, 22:29
Medlem
Luffsens avatar
Ifjol hade Mellbergs juniormisstag med största sannolikhet blivit straff.
Citera
2008-09-14, 22:34
Medlem
alpha-betas avatar
Vilken jävla början på säsongen! Först underpresterar Roma mot Napoli och Palermo, sedan leds poängligan av nassesvinen Lazio. Tur att Milan är så värdelösa, att se dem göra bort sig med deras dyra nyförvärv är nästan komiskt
Citera
2008-09-14, 22:51
Bannlyst
Udiniese, skapade de någon halvchans ens, förutom den perfekta nickskarven av Mellberg? Otroligt uddlösa. Men Juve hade rätt bra lir, bra tryck också på arenan. Mellberg var rätt bra förutom nämnda skarven, men jag blev lite besviken på Udinese, deras lag var ju på tok för långt ifrån varandra och de försökte egentligen bara slå långbollar på Di Natale som var 100 meter ifrån försvarna, tror nog Mellberg var mer än nöjd med det.
Citera
2008-09-15, 01:30
Medlem
sendiums avatar
Underligt att Mellberg inte gjort bort sig fullständigt ännu. Känner mig dock osäker på om Raneri verkligen kommer spela honom framför Legrottaglie när det drar ihop sig i Champions League.
Citera
2008-09-15, 09:03
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sendium
Underligt att Mellberg inte gjort bort sig fullständigt ännu. Känner mig dock osäker på om Raneri verkligen kommer spela honom framför Legrottaglie när det drar ihop sig i Champions League.

Jag tror dessutom att Juves ligaspel kommer bli rejält lidande nu när CL drar igång. Varken backlinjen eller mittfältet känns speciellt väl förberett på eventuella skador. Och med tanke på den knallhårda gruppen de kommit i, så tror jag att de kommer dala i serien. Men iofs, vilka ska gå om dom, Lazio-Milan-Roma? Njaa.. Juve får nog hänga kvar i toppen ett tag till. Känns som att Inter kan åka ut CL och dra det längsta strået i ligan, igen.
Citera
2008-09-15, 15:11
Medlem
Shuyins avatar
Detta gjorde mig lite glad: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article3321360.ab

För det första så är Gravesen ej Serie A material och han är ju - som det står - svag mentalt. Kul att fansen har viss påverkan på en klubb i dagensläge. Istället så signar man Thiago Motta som är en bättre spelare enligt mig, det händer grejer med Genoa man pumpar in spelare och storsatsar verkligen, kul för det är en anrik förening.

Och visst spelar man 3-4-3 i år igen?

En annan sak som jag undrar över är var Simone Inzaghi spelar? Någon som har någon koll? Står Lazio på Wikipedia men får han verkligen typ bänkplats där, var ju utlånad till Atalanta ifjol, 19 matcher 0 mål...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in