2009-03-15, 19:32
Medlem
4522s avatar
Vart har alla romanistas, som gnäller över domarnas daltande med Inter, tagit vägen? Det är med nöd och näppe ni tar med er en pinne från Genoa idag. Dels ska ni tacka domaren men främst Doni. Från att ha bjudit på en balja till att göra två livsviktiga räddningar i slutet av andra halvlek. Jag var inte särskilt imponerad över Roma idag, med tunga avbräck visade det sig bli en svår match, vilket är ganska väntat med en tuff dust mot Arsenal i bagaget. Hatten av för Pizarro och en hel hög med ris till Menez. Han har verkligen inte lyckats sen han anlände till klubben och frågan är om han någonsin kommer göra det.

I övrigt är det helt underbart vilken duo Cassano och Pazzini har visat sig bli. De ligger bakom elva av de senaste tolv målen, vilket är en smått fantastisk siffra måste jag säga. Cassano blixtrade till i små doser idag och tankarna tog mig till Giovincos insats mot Bologna. Båda flyter förbi sin motståndare på samma vis och har lika bra blick för spelet. Pazzini nätade två baljor även om han kanske borde ha avgjort matchen med sin nick i slutet. Jag kan inte sluta poängtera vilken jävla guldklimp den killen är...

Missade Udinese - Catania idag, tur var väl det kanske. Inte helt lätt att hitta fungerande stream till dessa matcher. Det verkar förövrigt ha varit ett nytt drömmål av Mascara, vad käkar killen för att få på sina volleyträffar? Nåja. En poäng är alltid en poäng i dessa tider.

Inter - Viola ikväll. Det känns som att Fiorentina är några nummer för små för att kunna hota på riktigt. Särskilt med tanke på deras dagsform men samtidigt kan även Inter ha drabbats av "europasyndromet". Det återstår att se, känslan är dock att Fiorentina kommer bjuda upp rejält till dans. Trots att det står hiskeligt mycket på spel för båda lagen.
Senast redigerad av 4522 2009-03-15 kl. 19:50.
Citera
2009-03-15, 20:12
Medlem
Spelar zlatan ikväll?
Citera
2009-03-15, 20:17
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black_mirror
Spelar zlatan ikväll?

Japp! Inter ställer upp med följande elva, om inget ändras i sista stund: Cesár - Maicon, Chivu, Samuel, Santon - Zanetti, Cambiasso, Muntari - Stankovic - Ibragol, Balotelli. Fiorentina kommer ställa upp med Jörgensen som defensivt ankare på mittfältet, Kuzmanovic, Montolivo på kanterna och troligtvis Melo mellan dessa herrar. Sen den evigt giftiga duon Gila/Mutu på topp.
Citera
2009-03-15, 20:55
Medlem
pirates avatar
Kul att Ibra levererar nu dessa matcherna i serie A, men fan att han inte gjorde mål i CL. Han kan nog trösta sig med Scudetton och möjligtvis skyttekungen i serie A.

Finns det nånstans man kan se målet förresten ?
Citera
2009-03-15, 21:23
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Missade Udinese - Catania idag, tur var väl det kanske. Inte helt lätt att hitta fungerande stream till dessa matcher.

Bet365 brukar ju sända en del, inte bara från de större klubbarnas matcher.

Förövrigt tror jag aldrig jag sett Mourinho så trött som han ser ut ikväll, han ser ju nästan ut som Pirlo. United matchen tog nog hårt.
Citera
2009-03-15, 22:25
Medlem
Snacka om en blixt från klar himmel. 109 km/h, är det hårt jämfört med generella skott eller?
Citera
2009-03-15, 23:15
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Värdelös match fram tills frisparken då Inter spelare överlag såg bedrövade ut på planen..förlusten mot Man Utd sved nog rätt rejält
Citera
2009-03-16, 21:09
Medlem
Amors avatar
Någon mer än mig som känner en tung dov baksmälla efter Champions League-fiaskot. Man känner ju verkligen med de italienska lagen när man följer dem vecka efter vecka. Alltid lika tråkigt när det går åt skogen, sedan vet man att Italien-hatarna gnuggar händerna och förbereder sina pikar. Vår liga marknadsförs ju i Europa, därför är det trist när det misslyckas.

Känns som att det bara är ett Milan på topp som kan utmana i Champions League. Inter har alldelles för låg högstanivå. Roma har ett för ihåligt lag, även fast de kan blixtra till i perioder av matcherna

Tror dock att Juventus har något på gång, om de kan bibehålla energin i laget och kan få in några bra spelare till tror jag vi kan hoppas på dem i framtiden.
Citera
2009-03-17, 21:27
Medlem
4522s avatar
Juventus är beredda att erbjuda Chelsea €12 miljoner för Malouda. Det är helt sjuka pengar för en medioker spelare som inte presterat nämnvärda insatser i England. Tanken är att han ska ersätta Nedved då han slutar efter den här säsongen. Vidare är det fastslaget att Zlatan är riktigt förbannad efter debaclet i CL men att han kommer stanna kontraktet ut. Men som vi alla vet kan det ändra sig väldigt fort så det är inte mycket att lita på. Marknadspriset är förövrigt satt till €100 miljoner av Raiola själv.

Det ser dock ut som att Maxwell kommer lämna Inter eftersom han inte stämmer överens med Mourinhos spelfilosofi. Får väl se vart han hamnar, det har som tidigare nämnts diskuterats om Milan men frågan är om de är tillräckligt likvida. Det återstår att se.

Vilken jävla match av Rimini mot Livorno. Hoppas det håller i sig sista kvarten, vore tre riktigt sköna poäng!
Senast redigerad av 4522 2009-03-17 kl. 22:07.
Citera
2009-03-18, 19:10
Medlem
Shuyins avatar
Lite raderat och ska nu flytta allt om Zlatan till hans egna tråd.

/mod.
Citera
2009-03-19, 13:06
Avslutad
Citat:
Vart har alla romanistas, som gnäller över domarnas daltande med Inter, tagit vägen? Det är med nöd och näppe ni tar med er en pinne från Genoa idag. Dels ska ni tacka domaren men främst Doni. Från att ha bjudit på en balja till att göra två livsviktiga räddningar i slutet av andra halvlek. Jag var inte särskilt imponerad över Roma idag, med tunga avbräck visade det sig bli en svår match, vilket är ganska väntat med en tuff dust mot Arsenal i bagaget. Hatten av för Pizarro och en hel hög med ris till Menez. Han har verkligen inte lyckats sen han anlände till klubben och frågan är om han någonsin kommer göra det.

Förväntade mig inte mer än 1 poäng. Rosetti blåste sönder matchen och hans beslut var stundtals för jvliga, åt båda hållen. Domarna har ju sagt att dem ska ta och döma hårdare vad gäller tröjdragningar i straffområdet vilket var fallet med tonetto. Visst en billig straff som ingen annan domare hade dömt men det är en korrekt straff faktiskt.

Romas anfall bestod av: Baptista, Vucninc och Menez.
Menez: Fortsätter att trilla och lyckas inte med någonting(Han blir utbytt mot crescienzi(från primavera) i typ 60:e)
Vucinic: Gör sin sämsta match i Romatröjan(är nog dödstrött efter arsenal)
Baptista: Var den enda som kämpade men hans passningar håller inte direkt hög klass.

Inget anfall från anfallarna helt enkelt och Motta fick fnatt och fick sin utvisning till slut men borde ha fått 4-5 gula kort egentligen. Mexes/Juan borta.

Sampdorias anfall är inget att leka med iheller, tänker främst på pazzini denna matchen. Cassano fick inte riktigt komma igång helt kändes det som.

Var själv säker på en förlust och vi får tacka Doni som rättar till sin "tabbe" när han släpper retur på Padalinos skott.
Citera
2009-03-19, 14:19
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Vart har alla romanistas, som gnäller över domarnas daltande med Inter, tagit vägen?
Jag är kvar och jag står fast vid att inter och domarna har en obegriplig relation till varandra som gett inter hela 11 felaktiga poäng bara den här säsongen.
Gud vet hur omfattande det är egentligen.
Här är en film du kan titta på om du inte tror mig:
http://www.youtube.com/watch?v=M35U9fnTdRY

Filmen talar sitt tydliga språk.

Angående Sampdoria matchen förstår du väl själv om du kan något om fotboll att roma inte kan ta mer än 1 poäng mot doria med 7 ordinarie skadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in