2008-12-22, 17:11
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sendium
Totti verkar riskera missa mötet med Arsenal i Champions League

Verkar han inte alltid missa stormatcher när han är skadad för att tillslut stå där iaf...?

Men han borde vilas ordentligt. Skita i Arsenalmatcherna, tränas upp och först därefter köra på. En Totti i kass form är ändå inte mer värd än de andra alternativen för oss.
Citera
2008-12-22, 17:12
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Skönt att man slapp va me om eländet i helgen, Catania-Roma 3-2, vafan liksom ;S Och så är de typ en 19 årig jävla japan som gör 2 mål, detta känns ju inte supertryggt inför att möta Arsenal i CL, om vi ska släppa 3 mål bara för att vi är på bortaplan ;S
Nä, men Catania känns lite som ett spöke efter det förlorade scudetton.
Ett möte med Arsenal känns som ett säkert avancemang, tänk er final på stadio olimpico.
Citera
2008-12-22, 17:40
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Nä, men Catania känns lite som ett spöke efter det förlorade scudetton.
Ett möte med Arsenal känns som ett säkert avancemang, tänk er final på stadio olimpico.

De där hoppas jag iofs är ett skämt. Jag kan hålla med om att jag är nöjd med lottningen, blev säkert Brulla också för den delen! Men det är ju inte säkert på långa vägar, men det är ett lag vi definitivt har goda chanser emot. De har varit svajiga denna säsongen, men å andra sidan, vilka har inte varit det.. Men samtidigt så känns Romas och Arsenals trupper relativt jämnbördiga.

Skulle jag ta ut ett dream team med spelare i från båda lagen skulle det förmodligen se ut;
Doni
Sagna-Mexes-Juan-Clichy
De Rossi
Brighi - Fabregas - Nasri
Totti - Adebayor
Sen går det ju alltid att laborera med diverse spelare, men det jag vill få sagt är att lagen är jämnbördiga och att vi har alla chanser i världen att slå dem.. Men det är långt ifrån givet!
Citera
2008-12-22, 17:43
Medlem
Citat:
De där hoppas jag iofs är ett skämt. Jag kan hålla med om att jag är nöjd med lottningen, blev säkert Brulla också för den delen! Men det är ju inte säkert på långa vägar, men det är ett lag vi definitivt har goda chanser emot. De har varit svajiga denna säsongen, men å andra sidan, vilka har inte varit det.. Men samtidigt så känns Romas och Arsenals trupper relativt jämnbördiga.

Skulle jag ta ut ett dream team med spelare i från båda lagen skulle det förmodligen se ut;
Doni
Sagna-Mexes-Juan-Clichy
De Rossi
Brighi - Fabregas - Nasri
Totti - Adebayor
Sen går det ju alltid att laborera med diverse spelare, men det jag vill få sagt är att lagen är jämnbördiga och att vi har alla chanser i världen att slå dem.. Men det är långt ifrån givet!

Mexes måste ju vara den mest överskattade spelaren i fotbollseuropa. Beskrivs ständigt som nån storback men såfort han kommer utanför Italien med klubb- eller landslag så skämmer han ut sig. Att du tar honom framför Gallas är ju ett skämt. Tom Domenech har ju vett nog att välja arsenalspelaren av de två.
Citera
2008-12-22, 17:59
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Mexes måste ju vara den mest överskattade spelaren i fotbollseuropa. Beskrivs ständigt som nån storback men såfort han kommer utanför Italien med klubb- eller landslag så skämmer han ut sig. Att du tar honom framför Gallas är ju ett skämt. Tom Domenech har ju vett nog att välja arsenalspelaren av de två.

Sen sätter Domenech Benzema på bänken och spelar Anelka som är i princip samma spelartyp som Henry och lämnar Sagna och Clichy utanför truppen. Att Mexes inte kom med till EM är ett stort jävla skämt, ungefär lika stort som att Clerc va me som typ inte spelat en enda match i Lyon denna säsongen. Mexes har god teknik och är en spelande back, han har dessutom bra timeing i sitt huvudspel och Roma har ju å andra sidan aldrig lyckats i Europa de senaste åren..
Citera
2008-12-22, 18:00
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Kul att du pratar om det nu. Gick just någon repris från VM-kvalet. Mexes gör bort sig helt och hållet. Var väl mot Österrike har jag för mig. Det är synd att han är så dålig i dom matcherna när han annars är så stabil i ligan. Gallas klantade sig också en aning.
Citera
2008-12-22, 18:09
Medlem
Kan ju ha att göra med att Mexes är ett psykfall också. Han verkar ha en 3-årings mentalitet, så fort inte han får som han vill ballar han ur och kastar bollar omkring sig, bröstar upp sig mot motståndare, fiskar efter bråk, får tårar i ögonen och ser ut att vara så nära gråt man kan bli.

Ingen överdrift. Han är direkt pinsam att skåda ibland.
Citera
2008-12-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Verkar han inte alltid missa stormatcher när han är skadad för att tillslut stå där iaf...?

Men han borde vilas ordentligt. Skita i Arsenalmatcherna, tränas upp och först därefter köra på. En Totti i kass form är ändå inte mer värd än de andra alternativen för oss.

Du har såklart rätt egentligen, men jag har svårt att se ett Roma utan Totti som segrare mot Arsenal.

Men samtidigt så är det stor risk att han ännu en gång ger sina belackare rätt, genom att ställa upp halvskadad, utan möjlighet att göra sig själv rättvisa. Tufft beslut som han nog endast själv kan ta, men jävligt frustrerande.
Citera
2008-12-22, 18:26
Medlem
zachs avatar
Har oxå svårt att tro vi tar det, men nu verkar ju valet vara att spela utan Totti eller med en halvskadad och ringrostig dito, å då föredrar jag att slänga upp Mirko på topp istället och på sin höjd ha Totti på bänken.

Men oavsett, rätt intressant med 3 gånger England - Italien. Tror på dystra resultat, för känns på förhand som Roma har bäst chans... Om nu inte Mourinho verkligen är den där speciella en som det sägs. Juve? Kan slå allt och alla. Vilket dom gjorde i gruppspelet. Men nu tror jag verkligheten kommer ikapp dom.
Citera
2008-12-22, 18:37
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Har oxå svårt att tro vi tar det, men nu verkar ju valet vara att spela utan Totti eller med en halvskadad och ringrostig dito, å då föredrar jag att slänga upp Mirko på topp istället och på sin höjd ha Totti på bänken.

Men oavsett, rätt intressant med 3 gånger England - Italien. Tror på dystra resultat, för känns på förhand som Roma har bäst chans... Om nu inte Mourinho verkligen är den där speciella en som det sägs. Juve? Kan slå allt och alla. Vilket dom gjorde i gruppspelet. Men nu tror jag verkligheten kommer ikapp dom.

Magkänslan säger ju att alla italienska lag kommer åka redan nu i åttondelen vilket givetvis är trist. Känns som att Inter/Juventus verkligen har fått värsta tänkbara lottning, och ser man till Romas säsong så finns det ju inte mycket som talar för dem.. Får hoppas på 1 italienskt lag vidare iaf, mer än så skulle vara naivt.
Citera
2008-12-22, 18:58
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Magkänslan säger ju att alla italienska lag kommer åka redan nu i åttondelen vilket givetvis är trist. Känns som att Inter/Juventus verkligen har fått värsta tänkbara lottning, och ser man till Romas säsong så finns det ju inte mycket som talar för dem.. Får hoppas på 1 italienskt lag vidare iaf, mer än så skulle vara naivt.

Väldigt underlig magkänsla du har. Ser inget som tyder på att alla Italienska lag försvinner direkt. 2-1 Italien känns rimligt. Inter är alltjämt fullblodade förlorare och försvinner direkt. Skulle de mot förmodan slå United, tror jag deras mentala block i Europa försvinner och chansen att göra en "Spanien" känns stor.
Roma och Juve kan gå hur långt som helst, beroende på skador. Totti ska vara med på banan oavsett skadeläge. Han får jättegärna stå still och bara vara, Totti är Totti och slänger sin aura över Romas spel.
Citera
2008-12-22, 21:40
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Vaddå på sin höjd, Totti är i toppform för att vara en gammal lupo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in