2008-09-22, 01:29
Medlem
sendiums avatar
Och Ambrosini visade att han hör hemma i landslaget, MOM idag i min bok.
Citera
2008-09-22, 16:17
Medlem
Pumpkings avatar
Trevligt för alla Milanfans som får chansen att glädjas för första gången denna säsongen!

Jag ska inte snacka så mycket, då mitt Roma har tillhört den skaran som varit illvilliga att prestera. Men det är intressant att det kanske är nu maskinen Milan har kommit igång, och ska börja jakten på Juve och Inter.

Men. Juve och Inter hade redan föra säsongen, kanske de 2 intressantaste lagen, Milan hade visserligen förstärkt, men kanske inte med vad de behövde. (backar+yngre spelare).

Och, redan nu, har 2 tippade topplag fått försprång, vilket kan visa sig vara avgörande på slutet. Inter är helt klart favoriter, som att stå som slutsegrare som det ser ut just nu.
Citera
2008-09-23, 10:38
Medlem
alpha-betas avatar
Det blir intressant att se hur Roma håller ställningarna mot mot Genoa. Svårt att analysera när Genoa visserligen spelade riktigt bra mot Milan, som iofs inte riktigt hade hittat formen innan matchen mot Lazio. Samtidigt förlorade Genoa mot Palermo som inte har imponerat. Jag hoppas på att Roma har hittat formen och tar matchen men tror att det kan bli ett kryss.
Citera
2008-09-23, 11:21
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Det blir intressant att se hur Roma håller ställningarna mot mot Genoa. Svårt att analysera när Genoa visserligen spelade riktigt bra mot Milan, som iofs inte riktigt hade hittat formen innan matchen mot Lazio. Samtidigt förlorade Genoa mot Palermo som inte har imponerat. Jag hoppas på att Roma har hittat formen och tar matchen men tror att det kan bli ett kryss.

Det är ganska stor skillnad mellan att spela på Sicilien och i sina egen hemmaborg, Luigi Ferraris, som enligt mig är en av Italiens giftigaste arenor. Ett enormt tryck och atmosfären är fanatisk i 90 minuter. Genoa är onekligen en klubb på uppgång med många intressanta namn, det blir viktigt att trebackslinjen får stöd, Rubinho måste storspela och sist men inte minst måste firma Milito, Sculli och Gasbarroni nå ett snäpp över sin vanliga standard. Väntar med spänning på att Motta ska få debutera och det borde väl komma på hemmaplan? Eller är han skadad? Han står nämligen inte med som frånvarande hos Gazzettan, kanske är en bit kvar till matchform.

Känns som att Roma får med sig ett kryss som max, imponerade inte särskilt mot Reggina. Visst är spelet som ögongodis men mittbackslåset och balansrollen på mittfältet fungerar väl inte riktigt som den borde? Fast nu verkar Mexes vara tillbaka så det borde styras upp snarast... Menez var dock riktigt värdelös mot Reggina.
Senast redigerad av 4522 2008-09-23 kl. 11:36.
Citera
2008-09-23, 12:44
Medlem
Ari.Golds avatar
Jaha, vad tror vi om Milanoderbyt?
Citera
2008-09-23, 13:24
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är ganska stor skillnad mellan att spela på Sicilien och i sina egen hemmaborg, Luigi Ferraris, som enligt mig är en av Italiens giftigaste arenor. Ett enormt tryck och atmosfären är fanatisk i 90 minuter. Genoa är onekligen en klubb på uppgång med många intressanta namn, det blir viktigt att trebackslinjen får stöd, Rubinho måste storspela och sist men inte minst måste firma Milito, Sculli och Gasbarroni nå ett snäpp över sin vanliga standard. Väntar med spänning på att Motta ska få debutera och det borde väl komma på hemmaplan? Eller är han skadad? Han står nämligen inte med som frånvarande hos Gazzettan, kanske är en bit kvar till matchform.

Känns som att Roma får med sig ett kryss som max, imponerade inte särskilt mot Reggina. Visst är spelet som ögongodis men mittbackslåset och balansrollen på mittfältet fungerar väl inte riktigt som den borde? Fast nu verkar Mexes vara tillbaka så det borde styras upp snarast... Menez var dock riktigt värdelös mot Reggina.

Tyckte också att Menez var riktigt kass mot regina. Inte heller Vucinic imponerade särskilt och överhuvudtagat var Roma en riktig sömnpiller att titta på under första halvlek. Det var egentligen andra halvlek som spelet tände till men Roma har fortfarande mycket att bevisa efter säsongens svaga start.
Citera
2008-09-23, 16:05
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Genoa är verkligen ett supertrevligt lag, och finns det några som jag önskar en scudettoseger mer än mitt eget Roma, så är det just Genoa De har ju 9 scudettosegrar just nu, och skulle de vinna 1 gång till, så får de använda sig av en guldstjärna på deras matchtröjor. Samtidigt som Juve är på god väg emot deras 3:e..

För övrigt så känns både Genoa och Palermo som topp 10 lag, och inte över huvud taget inblandade i nedflyttningsstriden.
Citera
2008-09-23, 18:59
Medlem
rocchis avatar
Idag skulle Gabriele Sandri fyllt 27 år.

RIP.
Citera
2008-09-23, 20:23
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi

RIP.

RIP
Citera
2008-09-24, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi

RIP.

R.I.P, tragiskt.
Citera
2008-09-24, 11:34
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Jaha, vad tror vi om Milanoderbyt?

Det känns som Milan har kommit igång nu efter segern mot Lazio, så jag håller dem som favoriter iaf om Nesta spelar.
Citera
2008-09-24, 14:15
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Det känns som Milan har kommit igång nu efter segern mot Lazio, så jag håller dem som favoriter iaf om Nesta spelar.

till vadå? scudetto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in