Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Jag har flera gånger sett att man på kortsidan viftar med märkliga flaggor på Milan-matcher.
Flaggan ser ut som en hakkors-flagga, men stället för nazisymbolen är det ett F i mitten.
Nån som sett och vet vad det är för nåt?
Kan tänka mig att ni tänker på "Wolfsangel", har ingen bra svensk översättning men det är en vida använd fascistsymbol. Har i princip samma betydelse som swastikan bara att den är något okändare och återfinns faktiskt i en hel del stadsvapen. Finns i olika varianter men här är en sort:
http://faculty.ccri.edu/jhatfield/1200/Week12_files/image109.gif
När det gäller fotbollen så går det som väntat, sjukt imponerad av Napolis arbetsinsats men Milan tar tre poäng. Lavezzi gör ett hästjobb och visar att han i princip har allt som fotbollsspelare. Gigantiskt hjärta, speed, teknik och ödmjukhet. Väldigt synd att Maggio blev utvisad då han löpte och skapade väldigt mycket på sin kant. Min hype av Santacroce i vissa trådar börja också ta ut sin rätt nu... skapligt kompetent 22 åring!
Straffen är pinsam och Iezzo matchens lirare. Vilka räddningar han gör!
Bedrövligt av Udinese att tappa sina 1-0 till 1-2 tidigare idag men det räddas som tur var upp av Quagliarella. En pinne mot Genoa får ses som ett bra resultat efter förutsättningarna.