2008-11-02, 22:26
Medlem
Artygs avatar
Mycket skön 3-poängare! Nu behåller vi vår vinstsvit och poition.
Citera
2008-11-02, 22:27
Medlem
Ari.Golds avatar
Märkliga flaggor på Milanmatcher?

Jag har flera gånger sett att man på kortsidan viftar med märkliga flaggor på Milan-matcher.
Flaggan ser ut som en hakkors-flagga, men stället för nazisymbolen är det ett F i mitten.

Nån som sett och vet vad det är för nåt?
Citera
2008-11-02, 22:33
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Milan kommer otvivelaktigt få problem med Napolis kvicka ynglingar. Favalli lär hamna på läktaren både en och två gånger i stundande match. Tror som jag tidigare sa att det kan bli en fin match men där Milan drar längsta strået i gammal vanlig anda. Tråkigt men sant.

Trist å säga det, men du har ju så jäkla rätt. Denis fortsätter iaf att göra mål för Napoli, efter 3 mål senast, så blev det ett till nu.. Dock åt fel håll :/

Nästan Fabio-klass på Paolo idag! Och så har ju Napoli Lavezzi, jäklar sicken lirare.. Jag undrar verkligen hur länge detta håller..

Missade skadan på Hamsik, hur illa var det?
Citera
2008-11-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Jag har flera gånger sett att man på kortsidan viftar med märkliga flaggor på Milan-matcher.
Flaggan ser ut som en hakkors-flagga, men stället för nazisymbolen är det ett F i mitten.

mm har också sett detta, frågan är varför dom zommar in det inte första gången jag ser det
Citera
2008-11-02, 22:34
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Matchens stora behållning är helt klart Lavezzi. Pato fyfan va värdelös han är snacka om obegriplig hype.

Pato har ju definitivt mer att bevisa. Har ju stundtals varit lika hypat kring honom, som hos Messi, nu levererar Messi.. när ska Pato börja göra det?
Citera
2008-11-02, 22:37
Medlem
Brullas avatar
Sjukt billig straff Milan fick
Citera
2008-11-02, 22:40
Medlem
Luffsens avatar
Stort att ordningen är återställd i Milano. Var fan på tiden.
Tror fö på allvar att om Napoli får vara skadefria kan de vara med o fightas om scudetton iår . Med Lavezzi,Maggio,Hamsik samt Italiens kanske mest talangfulle back Santacroce kan det bära långt.
Milan,Udinese,Napoli , för jävla synd att den fula ankungen Inter är med där uppe o förstör dock.
Citera
2008-11-02, 22:41
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Sjukt billig straff Milan fick

Äh, de är väl egentligen inte så mycket att diskutera, handen ligger inte intill kroppen och spelaren är innanför straffområdet.. Den köper jag.
Citera
2008-11-02, 22:42
Medlem
hiphopnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Pato har ju definitivt mer att bevisa. Har ju stundtals varit lika hypat kring honom, som hos Messi, nu levererar Messi.. när ska Pato börja göra det?
Lugn nu, Messi har varit med ett bra tag längre på den här nivån. Visserligen har han presterat ett tag, men ändå, Pato har ju inte ens varit där i ett år.
Citera
2008-11-02, 22:42
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Stort att ordningen är återställd i Milano. Var fan på tiden.
Tror fö på allvar att om Napoli får vara skadefria kan de vara med o fightas om scudetton iår . Med Lavezzi,Maggio,Hamsik samt Italiens kanske mest talangfulle back Santacroce kan det bära långt.
Milan,Udinese,Napoli , för jävla synd att den fula ankungen Inter är med där uppe o förstör dock.

Varför blev han utbytt? Kom precis in i matchen då, och kommentatorn sa att han sa "no no no!" Blev han skadad men ville fortsätta spela ändå? ;S
Citera
2008-11-02, 22:44
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Äh, de är väl egentligen inte så mycket att diskutera, handen ligger inte intill kroppen och spelaren är innanför straffområdet.. Den köper jag.

Dock har man sett många lag som inte har fått straff i liknande situationer. Grejen är att han springer framåt och då håller bak armarna för att han tror att inlägget skall slås framför honom (ser det ut som iaf) och att bollen då istället kommer bakom honom.
Citera
2008-11-02, 22:44
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Kan tänka mig att ni tänker på "Wolfsangel", har ingen bra svensk översättning men det är en vida använd fascistsymbol. Har i princip samma betydelse som swastikan bara att den är något okändare och återfinns faktiskt i en hel del stadsvapen. Finns i olika varianter men här är en sort:

http://faculty.ccri.edu/jhatfield/1200/Week12_files/image109.gif

När det gäller fotbollen så går det som väntat, sjukt imponerad av Napolis arbetsinsats men Milan tar tre poäng. Lavezzi gör ett hästjobb och visar att han i princip har allt som fotbollsspelare. Gigantiskt hjärta, speed, teknik och ödmjukhet. Väldigt synd att Maggio blev utvisad då han löpte och skapade väldigt mycket på sin kant. Min hype av Santacroce i vissa trådar börja också ta ut sin rätt nu... skapligt kompetent 22 åring!

Straffen är pinsam och Iezzo matchens lirare. Vilka räddningar han gör!

Bedrövligt av Udinese att tappa sina 1-0 till 1-2 tidigare idag men det räddas som tur var upp av Quagliarella. En pinne mot Genoa får ses som ett bra resultat efter förutsättningarna.
Senast redigerad av 4522 2008-11-02 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in