2008-12-10, 21:00
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Balotelli har talangen att bli en bandiera för Inter, men som jag flera gånger tidigare påpekat så finns det otroligt många frågor som kräver svar innan han kan ta den rollen. Jämför med t ex Giovinco som står som en självklar arvtagare till del Piero, eller De Rossi som Tottis arvtagare.

Det behöver inte nödvändigtvis vara italienare, Zanetti har lyckats ta rollen i Inter och Kaka och Pato kan komma att ta den i Milan. Men jag tror att det på alla sätt underlättar att det faktiskt är en italienare.

Personligen rankar jag såklart Riva som den störste bandiera genom tiderna i Serie A. Före Baresi och Maldini, Boniperti och del Piero, Facchetti och Bergomi, Totti, Maradona och alla de andra stora, just för att han (till viss del som Totti och Maradona) valde att stanna i en mindre klubb och göra dem störst, åtminstone tillfälligt.

Och man ska absolut inte underskatta betydelsen att ha spelare av den kalibern. Personligen anser jag att de är förutsättningen för att lyckas inom calcio.

Det är ju helt befängt att nämna Balotelli i dessa sammanhang då killen inte har presterat någonting på seniornivå. Tycker han spelar krångligt och spelsinne är inget man ser tydligt i den killen däremot egoism. Nä, jag tror inte på den killen alls.
Citera
2008-12-10, 21:00
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Balotelli har talangen att bli en bandiera för Inter, men som jag flera gånger tidigare påpekat så finns det otroligt många frågor som kräver svar innan han kan ta den rollen. Jämför med t ex Giovinco som står som en självklar arvtagare till del Piero, eller De Rossi som Tottis arvtagare.

Det behöver inte nödvändigtvis vara italienare, Zanetti har lyckats ta rollen i Inter och Kaka och Pato kan komma att ta den i Milan. Men jag tror att det på alla sätt underlättar att det faktiskt är en italienare.

Personligen rankar jag såklart Riva som den störste bandiera genom tiderna i Serie A. Före Baresi och Maldini, Boniperti och del Piero, Facchetti och Bergomi, Totti, Maradona och alla de andra stora, just för att han (till viss del som Totti och Maradona) valde att stanna i en mindre klubb och göra dem störst, åtminstone tillfälligt.

Och man ska absolut inte underskatta betydelsen att ha spelare av den kalibern. Personligen anser jag att de är förutsättningen för att lyckas inom calcio.

Fick den t-shirten hemskickad till mig i veckan, perfekta nyårsoutfiten! ;D
Citera
2008-12-10, 21:01
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är ju helt befängt att nämna Balotelli i dessa sammanhang då killen inte har presterat någonting på seniornivå. Tycker han spelar krångligt och spelsinne är inget man ser tydligt i den killen däremot egoism. Nä, jag tror inte på den killen alls.

Kanske en av de mest lovande italienarna som stuckit upp på senare år, men visst.. Han har mycket kvar att bevisa..
Citera
2008-12-10, 21:01
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Fick den t-shirten hemskickad till mig i veckan, perfekta nyårsoutfiten! ;D

Till vilken nytta, du går väl aldrig utomhus. Sitter ju bara framför datan hela dagarna.
Citera
2008-12-10, 21:04
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Till vilken nytta, du går väl aldrig utomhus. Sitter ju bara framför datan hela dagarna.

?
Citera
2008-12-10, 21:23
Medlem
rocchis avatar
Citat:

Glöm inte De Silvestri, vår framtida Lazio-bandiera!
Citera
2008-12-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi

Ahh, sant! Jag missade honom, men det borde jag i sammanhanget nog inte ha gjort.
Citera
2008-12-10, 21:26
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi

Han är en framtidsman men frågan är om han får vara kvar i klubben. Har han tillräckligt me hjärta för klubben för att stå emot erbjudanden från bättre lag?
Citera
2008-12-10, 21:30
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Han är en framtidsman men frågan är om han får vara kvar i klubben. Har han tillräckligt me hjärta för klubben för att stå emot erbjudanden från bättre lag?

Förhoppningsvis, något som är svårt att vet. Lazio är ju tyvärr inte de rikaste och har ett ganska lågt lönetak, men jag och alla andra Laziales hoppas ju självklart att han stannar.
Citera
2008-12-10, 21:49
Medlem
Cagliari tog tre nya poäng, denna gång mot Palermo. Inte bara cashade de hem sköna slantar till mig via oddset, utan de tillhör nu de formstarkaste lagen i Serie A med 20 poäng på de senaste tio matcherna. Som en naturlig följd av detta så har Allegri fått förlängt t o m juni 2011.

Just nu så ligger Cagliari på den position som jag ser som den i princip bästa möjliga med de spelare som laget faktiskt har. De närmaste fyra matcherna innehåller bl a bortamatcher mot Roma och Inter, där det kan bli lite svårt att plocka poäng. Om Cagliari skulle ha 24 poäng efter halva serien så är jag mer än nöjd. Normalt brukar man ju räkna med att 40 poäng ska räcka för att kunna stanna kvar i Serie A.

Någon förstärkning under vintern borde skapa förutsättningar för att Cagliari ska få spela i Serie A även nästa säsong. Och just nu bör nog det vara målet.
Citera
2008-12-10, 22:26
Medlem
Brullas avatar
Citat:

Håller med dig till viss del. Tycker också att spelar för sig själv stundtals. Nu lär inte vara i den absoluta världstoppen ett tag framöver och då är det så klart lättare för en spelare, om han får regelbunden speltid, stanna i klubben längre och efter ett tag bli en riktig bandiera.

Det är ganska få som verkligen bär en klubb på sina axlar, och att laget utan honom hade varit flera nivåer sämre, som stannar någon längre tid. Få spelare som tillhör det absoluta toppskiktet stannar i mittenlag.
Citera
2008-12-11, 04:30
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:

Intressant inlägg, men som jag har förstått det var det mer eller mindre en slump att Maradona hamnade i Napoli och han tvingades stanna där längre än han ville. Han hade blivit lovad av presidenten att få lämna klubben om han vann Uefa-cupen, ett löfte som bröts direkt efter att finalen spelats klart.

Nog om det, tror du att Zlatan kan bli en bandiera om han stannar i Inter karriären ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in