2008-09-09, 12:27
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckan
Jag håller med dig, men tror inte direkt att Inter, Milan osv tänker att "ja, vi sänker lönekostnader och sätter lönetak, detta skulle med all sannolikhet göra att vi blir sämre som lag, får färre intäkter men ligan blir ju mer jämn så det är ju lätt värt det!!"

Det skulle väl vara om FIFA går in och sätter regler snart. Jag blir mörkrädd när jag läser om Manchester City, och vad detta kan innebära för fotbollens utveckling.

De kan tack vare sina pengar, köpa precis det drömlag de vill ha. Det känns faktiskt som ett oundvikligt slut, fotbollen kommer att hamna där förr eller senare. Människor har ingen gräns när det gäller att uppnå saker, och hur rika de kan bli.
Citera
2008-09-09, 16:34
Medlem
4522s avatar
Givetvis måste någon högre instans gå in och kräva löneregleringar.

Annars börjar jag bli riktigt uppeldad inför Zebrettes härliga drabbning i helgen, nämligen Juventus borta! Lite utav en hatmatch som egentligen kan sluta hur som helst. Juventus imponerade inte särskilt på mig i första omgången även om det fanns ljusglimtar, främst Poulsen och Camoranesi samtidigt som Amauri var en smärre besvikelse. Jag tror att vi åtminstone kan plocka en pinne i Turin, särskilt om Di Natale och Inler är på lika gott spelhumör som i premiären. Då kan nog Mellberg få känna hur det är att vara ett rundningsmärke återigen. Jag hade inte blivit allt för ledsen om tabellen sett ut som den gör nu fast i slutet av säsongen.
Citera
2008-09-11, 20:10
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
All respekt till Udinese som jag tycker är ett mycket intressant lag med ett stort antal trevliga namn i truppen typ Zapata, Inler, Di Natale, Quaglia osv. Men. Ni har oturen att möta ett fruktansvärt revanschsuget Juve på vår hemmaplan där vi inte släpper många poäng (undantaget just Udine som lyckades knipa en 0-1-seger förra året ). Vi har Chiellini, Sissoko, Zanetti och Trezeguet tillbaka vilket är 4 rena starters, dock tror jag att Zanetti får sitta bänk till förmån för Poulsen just den här gången. Er chans ligger i att Ranieri inte väljer att kasta Chiellini rätt in i hetluften efter skadan utan formerar det något mindre respektingivande mittbacksparet Mellberg - Legrottaglie. Då kan det bli luckor för Di Natale att operera på men mitt utgångstips är ändå att detta blir en maktdemonstration från mesta mästarna.

Äntligen Serie A igen.
Citera
2008-09-12, 02:54
Medlem
Sönderslagna tåg och avstängningar till trots. Napolis fans: http://fr.youtube.com/watch?v=xVczsnRuOyg
Citera
2008-09-12, 14:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
All respekt till Udinese som jag tycker är ett mycket intressant lag med ett stort antal trevliga namn i truppen typ Zapata, Inler, Di Natale, Quaglia osv. Men. Ni har oturen att möta ett fruktansvärt revanschsuget Juve på vår hemmaplan där vi inte släpper många poäng (undantaget just Udine som lyckades knipa en 0-1-seger förra året ). Vi har Chiellini, Sissoko, Zanetti och Trezeguet tillbaka vilket är 4 rena starters, dock tror jag att Zanetti får sitta bänk till förmån för Poulsen just den här gången. Er chans ligger i att Ranieri inte väljer att kasta Chiellini rätt in i hetluften efter skadan utan formerar det något mindre respektingivande mittbacksparet Mellberg - Legrottaglie. Då kan det bli luckor för Di Natale att operera på men mitt utgångstips är ändå att detta blir en maktdemonstration från mesta mästarna.

Äntligen Serie A igen.

Revanschsuget kommer man inte långt på. Enligt mina källor så är Trezeguet och Chiellini ytterst tveksamma till spel men de har haft fel förut så det är inte helt hundra. Kommer inte Chiellini in i laget så tror jag nog att ni får stora problem, Mellberg kan absolut inte hantera vår snabba offensiv. Jag sticker ut hakan och säger att Udinese utan tvekan spelar ligans bästa kontringsfotboll. Snabbt, precist och riktigt giftigt brukar det se ut på bortaplan.

Jag var inte jätteimponerad över ert spel mot Fiorentina då ni skapade väldigt lite, om man jämför med ert spelarmaterial. Kommer Trezeguet till start och ni får igång offensiven så kan det bli väldigt hett om öronen. Ska bli intressant att se om Domizzi får spela och hur han lyckas med det isånnafall. Han känns snäppet vassare än Lukovic på pappret iallafall. Vi kan iallafall vara överens om att det här blir omgångens match? Lääääängtar. Hade jag lirat på matchen hade det utan tvekan blivit på X2.
Citera
2008-09-12, 17:20
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Sönderslagna tåg och avstängningar till trots. Napolis fans: http://fr.youtube.com/watch?v=xVczsnRuOyg

Tror det är 4:e gången den länken postas. Kolla i tråden först innan du kommer med "nyheter" som hände för typ 2 veckor sen.
Citera
2008-09-12, 17:24
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Revanschsuget kommer man inte långt på. Enligt mina källor så är Trezeguet och Chiellini ytterst tveksamma till spel men de har haft fel förut så det är inte helt hundra. Kommer inte Chiellini in i laget så tror jag nog att ni får stora problem, Mellberg kan absolut inte hantera vår snabba offensiv. Jag sticker ut hakan och säger att Udinese utan tvekan spelar ligans bästa kontringsfotboll. Snabbt, precist och riktigt giftigt brukar det se ut på bortaplan.

Jag var inte jätteimponerad över ert spel mot Fiorentina då ni skapade väldigt lite, om man jämför med ert spelarmaterial. Kommer Trezeguet till start och ni får igång offensiven så kan det bli väldigt hett om öronen. Ska bli intressant att se om Domizzi får spela och hur han lyckas med det isånnafall. Han känns snäppet vassare än Lukovic på pappret iallafall. Vi kan iallafall vara överens om att det här blir omgångens match? Lääääängtar. Hade jag lirat på matchen hade det utan tvekan blivit på X2.

Men just att Trezeguet saknas är väl ett smärre problem då anfallslinjen är Juves starkaste lagdel, om man ser till bredden. Iaquinta som är nummer 4:a i Juve var nummer 1 i Udine, och skulle antagligen vara nummer 2 nu.
Chiellini i försvaret är däremot ett tyngre avbräck.
Tror ändå att Juve vinner tämligen enkelt. Är desto mindre säker i Palermo-Roma, där känns X faktiskt mer befogat, tyvärr.
Citera
2008-09-12, 17:57
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Men just att Trezeguet saknas är väl ett smärre problem då anfallslinjen är Juves starkaste lagdel, om man ser till bredden. Iaquinta som är nummer 4:a i Juve var nummer 1 i Udine, och skulle antagligen vara nummer 2 nu.
Tror ändå att Juve vinner tämligen enkelt. Är desto mindre säker i Palermo-Roma, där känns X faktiskt mer befogat, tyvärr.

Saknas Trez kommer de spela med Amauri som verkligen inte hittat rätt. Således är det inget smärre problem i mina ögon då Trez trots allt är en av ligans bästa anfallare. Tämligen enkelt? Det tror jag verkligen inte, men men vi kanske tänker olika. Var du imponerad av Juves premiärmatch? Som vanligt underskattas Udinese and I love it. Zebrette spelar alltid bäst mot de största lagen, det tåls att komma ihåg. Det är de sylvassa kontringarna som alltid ställer till det för självsäkra hemmalag.

Allt annat än tre pinnar för Roma känns pinsamt.
Senast redigerad av 4522 2008-09-12 kl. 17:59.
Citera
2008-09-12, 19:12
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking

Roma har nog en del problem i och med avsaknaden av Totti, vilket märktes tydligt i den förra matchen. Samtidigt tycker jag inte att Palermo har imponerat. Roma måste hitta sitt spel och en del av spelarna, jag tänker på framför allt de Rossi, måste bli tryggare i sina roller. Jag tror ändå att Roma tar hem matchen.
Citera
2008-09-13, 16:25
Bannlyst
Vi tar hem matchen...vucinic är i toppform och om menez får spela så kmr han visa sig va riktig bra nyförvärv.

Tips: 3-1 till roma
Citera
2008-09-13, 16:27
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
Vi tar hem matchen...vucinic är i toppform och om menez får spela så kmr han visa sig va riktig bra nyförvärv.

Det är väl det vi alla går och hoppas
Citera
2008-09-13, 17:54
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10

Om 10 min får vi en ganska bra uppfattning om läget Jag är inte lika optimistisk som du, tror på 2-1 till Roma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in