2009-04-20, 09:55
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Kan inte komma ihåg när en skyttekungs lag blev degraderad senast, om han nu blir skyttekung.

Det hände faktiskt säsongen 95/96, när Igor Protti delade capocannonieri, samtidigt som Bari blev nedflyttade. Fallet är dock lite speciellt eftersom fyra lag degraderades till Serie B på den tiden, så det är kanske inte helt i sin ordning att jämföra det med årets säsong. Men det är även anmärkningsvärt att Paolo Rossi storstilat tog hem skytteligan 77/78 för att säsongen efter åka ur med jojo-laget Vicenza.

Skaplig skåpning Fiorentina åkte på igår, extra skönt med tanke på att Genoa håller fast i fjärdeplatsen.
Senast redigerad av 4522 2009-04-20 kl. 10:01.
Citera
2009-04-20, 12:08
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirGrunge
Älskade Milan gör säsongens bästa match och evigt unge Inzaghi gör säsongens andra hattrick. Herregud vad glad jag är. Sitter och ler som en jävla byfåne.
Flamini som högerback var ett genidrag. Milan med vårkänslor är vackert.

Amen. Äntligen visar vi vad vi är kapabla till, extra roligt att han "rastade" dem yngre spelarna som Darmian etc.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Skaplig skåpning Fiorentina åkte på igår, extra skönt med tanke på att Genoa håller fast i fjärdeplatsen.

Oja, Udinese är i mina ögon ett underskattat lag, dem sitter på ett antal talanger!
Senast redigerad av Ehfraim 2009-04-20 kl. 12:10.
Citera
2009-04-20, 14:34
Medlem
innijos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirGrunge
Flamini som högerback var ett genidrag. Milan med vårkänslor är vackert.

Jag lider när jag ser vad Milan har gjort med honom. Han var en av världens bästa mittfältare tillsammans med Cesc.
Citera
2009-04-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innijo
Jag lider när jag ser vad Milan har gjort med honom. Han var en av världens bästa mittfältare tillsammans med Cesc.
Ta inte i så du spricker.
Citera
2009-04-20, 14:49
Medlem
FiveTownss avatar
Citat:

Ganska korkad flytt får man väl säga. Men både han och Hleb ansåg väl att de skulle ha större chanser att vinna på annat håll än i Arsenal. Men visst är det synd att en så bra mittfältare fått anpassa sig till bänkvärmaryrket.
Citera
2009-04-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveTowns
Ganska korkad flytt får man väl säga. Men både han och Hleb ansåg väl att de skulle ha större chanser att vinna på annat håll än i Arsenal. Men visst är det synd att en så bra mittfältare fått anpassa sig till bänkvärmaryrket.
Återstår väl att se om Hleb gjorde rätt. Har han tur och barca plockar 2 eller 3 titlar i vår så kan han ju iaf säga till sina barnbarn en vacker dag i minsk att han var med i en historiskt bra trupp. Inte fy skam.
Citera
2009-04-20, 16:50
Medlem
hoaxens avatar
Citat:

Mycket beror väl på honom själv? Kommer man inte in i laget och spelet direkt så gör man inte det. Dessutom gjorde han en kanonsäsong året innan han kom vilket alltid är svårt att toppa.

Och att han var en av världens bästa är jävligt överdrivet.

För övrigt förstår jag inte hur det bli sådant rabalder av Juventus sånger mot Balotelli, sådant förekommer väl alltid mellan topplagen i ligan? Sen att Moratti är den som klagar är ju bara skrämmande eftersom Inter i mina ögon är den klubben med flest rasister bland fansen av alla klubbarna i ligan.
Senast redigerad av hoaxen 2009-04-20 kl. 16:55.
Citera
2009-04-20, 17:45
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Pato är skrämmande jävla bra.
Rätt trevligt match som Milan dominerar fullständigt. Någon annan som noterat att Ancelotti ser friskare ut än på bra länge? Har han slutat röka månne?

Känns som Pato kan få det tufft från läktarhåll ett tag framöver.. har ni hört detta?

http://blogg.aftonbladet.se/25977/perma/1189810/
Citera
2009-04-20, 18:05
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Känns som Pato kan få det tufft från läktarhåll ett tag framöver.. har ni hört detta?

http://blogg.aftonbladet.se/25977/perma/1189810/

Ja jävlar. Pinsamt värre för Ankan.
Citera
2009-04-20, 20:09
Medlem
SilvioBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
För övrigt förstår jag inte hur det bli sådant rabalder av Juventus sånger mot Balotelli, sådant förekommer väl alltid mellan topplagen i ligan? Sen att Moratti är den som klagar är ju bara skrämmande eftersom Inter i mina ögon är den klubben med flest rasister bland fansen av alla klubbarna i ligan.

Skulle påstå att de flesta högerextremisterna hör hemma i Rom i Di Canios gamla ädla Lazio
Citera
2009-04-21, 12:00
Medlem
TheRotters avatar
Totti gör bort sig rejält?

http://www.youtube.com/watch?v=mx1wk9LlBoA

analysera denna videon, kanske någon som kan italienska och skulle vilja översätta? Gör han bort sig riktigt rejält i slutet?
Citera
2009-04-21, 12:08
Medlem
Casabas avatar
Haha, det ser verkligen ut så, jäkligt roligt. Skulle vara kul om det kom ut en översättning på hela klippet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in