2008-11-30, 17:54
Medlem
pirates avatar
Återigen så tycker jag att Ibra måste vila för hans prestation idag var inte mer än godkänd. Han såg trött ut och verkade inte orka utmana. Visst han hade ett par lägen mot mål men det var ju inget som var farligt idag med Ibra.

Annars en underhållande match där Inter dominerade.
Citera
2008-11-30, 18:06
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Visste inte att Ola Wenström sagt detta, men låter likt honom, han kan väl inte direkt fotboll.

Finns ingen fotbollspelare jag någonsin har älskat som Totti.

Det var egentligen planerat att jag skulle åka och se den här matchen, men fick inte ihop flygen

Han nämnde det i EuroTalk på fantv för kanske 2-3 veckor sen.

Angående Zlatan, så är det väl sällan han ser speciellt pigg och intresserad ut.. Sen gör han sånadär drömgrejer ändå ifrån en klar himmel. Men ska han hålla hela säsongen så behöver han definitivt vilas. Mourinho kan t ex behålla Cruz och byta ut Zlatan istället, de ledde ändå redan med 2-1 och Cruz funkar alltid att ha med, då han kan göra något med höga bollar då de börjar tappat det egna spelet.
Citera
2008-11-30, 18:47
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det var väl det enda vi behövde läsa i det inlägget. Spar ditt svenskafans-dravel till packet på den sidan och försök diskutera civiliserat.

Till saken så är Chiellini - Legrottaglie det förmodade landslagsmittbacksparet vad det lider, det borde väl säga något? Dina färgade omdömen om dom båda borde inte få stå kvar då det är rena faktafel du driver med.

Att Chiellini och Legrottaglie är det "förmodade" landslagsmittbacksparet säger mer om landslaget än om dom två som spelare. Kommer inte dröja särskilt länge innan italienarna börjar drömma våta drömmar om Cannavaro och Nestas stora dagar.
Citera
2008-11-30, 18:50
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Att Chiellini och Legrottaglie är det "förmodade" landslagsmittbacksparet säger mer om landslaget än om dom två som spelare. Kommer inte dröja särskilt länge innan italienarna börjar drömma våta drömmar om Cannavaro och Nestas stora dagar.

De tror jag att de började göra redan under EM, iaf första matchen. Nesta, Maldini, Cannavaro.. herre jösses vilka världsbackar italien har tappat..
Citera
2008-11-30, 18:55
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Återigen så tycker jag att Ibra måste vila för hans prestation idag var inte mer än godkänd. Han såg trött ut och verkade inte orka utmana. Visst han hade ett par lägen mot mål men det var ju inget som var farligt idag med Ibra.

Annars en underhållande match där Inter dominerade.

Håller med, känns som att Zlatan verkligen måste vila snart. Han har spelat alla matcher hitills, både i CL och ligan. Han har blivit utbytt en eller två gånger bara. Det är sinnessjukt. Jag tycker att Adriano borde få komma in och starta lite fler matcher, gärna på Zlatans bekostnad. Känns som att brassen är redo för det igen, dessutom tror jag att han växer ett par nummer till när han får mer ansvar på sig. Man har ju såklart respekt för Mourinho och hur han väljer att styra laget, men han rullar lite för mycket i startelvan tycker jag. Han borde ju verkligen utse en radarpartner till Ibrahimovic snart.

Förhoppningsvis Adriano.
Citera
2008-11-30, 18:59
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Håller med, känns som att Zlatan verkligen måste vila snart. Han har spelat alla matcher hitills, både i CL och ligan. Han har blivit utbytt en eller två gånger bara. Det är sinnessjukt. Jag tycker att Adriano borde få komma in och starta lite fler matcher, gärna på Zlatans bekostnad. Känns som att brassen är redo för det igen, dessutom tror jag att han växer ett par nummer till när han får mer ansvar på sig. Man har ju såklart respekt för Mourinho och hur han väljer att styra laget, men han rullar lite för mycket i startelvan tycker jag. Han borde ju verkligen utse en radarpartner till Ibrahimovic snart.

Förhoppningsvis Adriano.

Men med tanke på hur jävla slug Mourinho är, så skulle det faktiskt inte förvåna mig, om han matchar Zlatte hårt, för att han kanske ska hinna skada sig inför landskampen emot Portugal nästa år. Jävligt långsökt, men Mourinho är förmodligen också den enda tränaren som jag skulle ha sånna här misstankar emot..
Citera
2008-11-30, 19:06
Medlem
4522s avatar
Citat:

Förhoppningsvis Adriano.

Adriano redo för att ta en plats i startelvan? Jo, tjena. Oavsett hur mycket folk romantiserar hans tidigare prestationer och hans status så ska han starta på bänken. Killen tillför inte särskilt mycket när han är på banan, allting går i slow motion, han snubblar och tappar bollen för att senare skita i att jobba efter. Trots att samarbetet med Cruz inte fungerat klockrent ser jag honom som den naturliga radarpartnern. Där har ni en kille som är bättre än Adriano och kan bidra med mer än en farlig slägga.

Udinese - Chievo 0-1. Di Natale utvisad och självmål av Felipe. Ridå ner. Sa för flera omgångar sedan att vi skulle falla som en döende svan i tabellen och det är just vad vi håller på med. Offensiven är för lättläst och det blir krystat när vi ska föra matcherna. Helvete också.
Citera
2008-11-30, 19:11
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Adriano redo för att ta en plats i startelvan? Jo, tjena. Oavsett hur mycket folk romantiserar hans tidigare prestationer och hans status så ska han starta på bänken. Killen tillför inte särskilt mycket när han är på banan, allting går i slow motion, han snubblar och tappar bollen för att senare skita i att jobba efter. Trots att samarbetet med Cruz inte fungerat klockrent ser jag honom som den naturliga radarpartnern. Där har ni en kille som är bättre än Adriano och kan bidra med mer än en farlig slägga.

Udinese - Chievo 0-1. Di Natale utvisad och självmål av Felipe. Ridå ner. Sa för flera omgångar sedan att vi skulle falla som en döende svan i tabellen och det är just vad vi håller på med. Offensiven är för lättläst och det blir krystat när vi ska föra matcherna. Helvete också.

Jag sa ju att ni skulle ha släppt Di Natale till oss
Citera
2008-11-30, 22:12
Medlem
pirates avatar
Ojoj 2-0 till Palermo hemma mot Milan. Palermo måste göra en grymt bra match idag, hann fan inte se den matchen.
Bra för Inter som leder med 6 poäng före två Juve.
Citera
2008-11-30, 22:18
Medlem
Luffsens avatar
3-0 tillochmed. Det här måste vara bland det sämsta Milan presterat på år och dar. Nog för att de brukar se loja ut ibland men vafan sysslar dem med?
Citera
2008-12-01, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Men med tanke på hur jävla slug Mourinho är, så skulle det faktiskt inte förvåna mig, om han matchar Zlatte hårt, för att han kanske ska hinna skada sig inför landskampen emot Portugal nästa år. Jävligt långsökt, men Mourinho är förmodligen också den enda tränaren som jag skulle ha sånna här misstankar emot..

Jag tror att Zlatan matchas så hårt av Mourinho för att han ska kunna känna att han är No 1 alltid. Även när han gör en dålig match så blir han inte utbytt, p.g.a detta.

Tror Mourinho vill ge han trygghet och stabilitet så att han ska känna sig ohotad.
Citera
2008-12-01, 10:09
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Jag tror att Zlatan matchas så hårt av Mourinho för att han ska kunna känna att han är No 1 alltid. Även när han gör en dålig match så blir han inte utbytt, p.g.a detta.

Tror Mourinho vill ge han trygghet och stabilitet så att han ska känna sig ohotad.

Så att Zlatte ska känna dig ohotad? Det är ju inte direkt att han blir utbytt efter 2 drömmål heller, även om alla vet att han är ohotad nr1.
Nä, dedär köper jag inte. Zlatte matchas onödigt hårt.. Snart får han fan ta en utvisning, för att få möjlighet att vila nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in