2008-10-18, 22:32
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag missade att Viola spelade i kväll, det blev i alla fall en klar 3-0 seger över Reggina. Skönt att ta de här segrarna man ska ta så enkelt som mot Chievo tidigare. Gila x 2 och Pazzinis första ligamål.

Extra imponerande med tanke på att Gila dessutom blev inbytt i typ 75:e minuten.

Imponerande även av Napoli att hemmabesegra Juve, mål av Hamsik och Lavezzi. Amauri gjorde Juves. Vi fick även möjligheten att se Albin Ekdahls debut, såg dock för lite för att komma med ett rättvist omdöme. Det är väl dock inte tänkt att bli så mycket spel för Albin denna säsongen, men när i princip halva Juve går skadat, så kan han säkert vara en nyttig inhoppare..
Citera
2008-10-18, 22:46
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Extra imponerande med tanke på att Gila dessutom blev inbytt i typ 75:e minuten.

Ja, precis. Han är riktigt bra. Kul också att Jovetic fick spela och gjorde det bra av rapporterna att döma.

Imponerande även av Napoli att hemmabesegra Juve, mål av Hamsik och Lavezzi. Amauri gjorde Juves. Vi fick även möjligheten att se Albin Ekdahls debut, såg dock för lite för att komma med ett rättvist omdöme. Det är väl dock inte tänkt att bli så mycket spel för Albin denna säsongen, men när i princip halva Juve går skadat, så kan han säkert vara en nyttig inhoppare..

Riktigt skoj att Napoli vaknat, i matchen mot Viola så var man kanske inte så mycket bättre (förutom Lavezzi då) men det fanns något där, och även om det var mycket Viola som tappade matchen är det starkt att vända och man har ju tagit mycket poäng nu. Blir intressant att följa.

Serie A är som en blomma, Udinese, Napoli, Fiorentina, Milan. Inter kommer att få det svettigt i år. Får vi läsa om "superdebuten" i pressen i morgon? Anyway, kul för honom.
Citera
2008-10-19, 03:36
Bannlyst
Stremade någorlunda matchen, inget skönspel som vanligt. Juventus är rejält mycket sämre än topplagen i övriga ligor, rejält. Fan vad synd då de brukar vara ett symptatiskt lag.
Citera
2008-10-19, 04:45
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Serie A är som en blomma, Udinese, Napoli, Fiorentina, Milan. Inter kommer att få det svettigt i år. Får vi läsa om "superdebuten" i pressen i morgon? Anyway, kul för honom.
Lazio?!

PS. Fan, jag som hade tänkt satsa på Napoli, men fegade ur. Förlorade istället pengar på Ipswich. Jävla skit-swansea, fy fan vad dom stjäl pengar av mig.
Citera
2008-10-19, 11:17
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Stremade någorlunda matchen, inget skönspel som vanligt. Juventus är rejält mycket sämre än topplagen i övriga ligor, rejält. Fan vad synd då de brukar vara ett symptatiskt lag.

Du bör ändå lägga till att flera nyckelspelare i Juventus var borta, och med tanke på att de precis varit i serie b så har de inte än lyckats locka till sig så pass många världsstjärnor så att de fått någon bredd på truppen, är en borta, så blir det lätt ett stort hål.

Dock kändes de oroväckande uddlösa igår, det kan bli svettigt mot real, även fast de spelar i turin.
Citera
2008-10-19, 11:19
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Riktigt skoj att Napoli vaknat, i matchen mot Viola så var man kanske inte så mycket bättre (förutom Lavezzi då) men det fanns något där, och även om det var mycket Viola som tappade matchen är det starkt att vända och man har ju tagit mycket poäng nu. Blir intressant att följa.

Det får man väl säga att det är det som är lite tjusningen med årets serie a säsong, att alla verkar kunna slå alla, och att det pendlar mycket i toppen. Trevligt trevligt. Men visst vill man ändå se iaf Roma, Inter, Juve, Milan där uppe fightas, även om det är kul med uppstickare som Lazio och Udiense ändå får klassas som numera.
Citera
2008-10-19, 11:31
Medlem
4522s avatar
Kan inte sluta imponeras av Hamsik, även om jag missade gårddagens match. Hans snabbhet med boll är riktigt imponerande. Kan bli något ritkigt stort av den killen men det är lite synd att han spelar för Slovakien. Kvällsmatcher på Lördagar suger. Sen känns det förövrigt som att den gamla damens anor börjar sina, förra säsongen och många tidigare vann man skitmatcher med uddamålet. Nu blir det torsk istället.
Senast redigerad av 4522 2008-10-19 kl. 11:34.
Citera
2008-10-19, 12:12
Medlem
Snoppzors avatar
Haft en svag ångestkänsla sedan jag vaknade, känns som Inter kommer äta upp Roma idag. Att Zlatan får brottas med Simone Loria gör mig inte ett dugg mer säker. Och även om Totti som är uttagen i truppen kommer till start lär han ju inte vara frälsar-Totti sett till formen..
Citera
2008-10-19, 12:44
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Haft en svag ångestkänsla sedan jag vaknade, känns som Inter kommer äta upp Roma idag. Att Zlatan får brottas med Simone Loria gör mig inte ett dugg mer säker. Och även om Totti som är uttagen i truppen kommer till start lär han ju inte vara frälsar-Totti sett till formen..

Jag vet att det är mycket som talar emot mitt kära Roma, men det ska ej förglömmas att iaf två spelare visade god form under landslagsuppehållet, Alberto Aquilani gjorde två mål, samtidigt som Mirko Vučinić gjorde motståndarnas enda. Vi saker dock minst 1 spelare för mycket och det komemr bli extremtufft emot ett stabilt Inter. Jag är nöjd med 1-1
Citera
2008-10-19, 13:37
Medlem
pirates avatar
Hur kan svensk tv inte visa matchen mellan Roma - Inter ??
Skit jävla tv...
Citera
2008-10-19, 13:43
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

Kollar man på truppen har de inget i CL att göra. Likheterna mellan AIK () säsongen efter superettan och Juve ifjol är ganska lika. Båda lagen levde på adrenalin från vinsten året innan och hade egentligen undermåliga trupper för tabellpositionen. Iår är det lite realitycheck.
Citera
2008-10-19, 13:55
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Hur kan svensk tv inte visa matchen mellan Roma - Inter ??
Skit jävla tv...

Canal+ Sport 1 20.25
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in