2008-11-09, 15:49
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Bra att du är optimistiskt men verkligen är att dom har snart spelat första halvlek och matchen är rent utsagt skit...tempofattig och bägge lagen gör inga större försök till att anfalla...

Jag vet, ser själv matchen.
Citera
2008-11-09, 16:21
Medlem
pirates avatar
Alltså Ibra måste verkligen lära sig att göra dessa avslut där målchanserna är rena guldlägen...fan oxå!!
Citera
2008-11-09, 16:31
Medlem
Maniks avatar
Han har verkligen hamnat i en jättesvacka. Har varit fullständigt usel de senaste fyra-fem matcherna.
Citera
2008-11-09, 17:02
Medlem
pirates avatar
Jaja gött med seger iaf fast det inte var nån underhållande match.
Citera
2008-11-09, 17:35
Medlem
Fotzens avatar
gott med mål av cruz.
Zlatan måste vila,han spelar riktigt dåligt nu.
Citera
2008-11-09, 19:02
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
gott med mål av cruz.
Zlatan måste vila,han spelar riktigt dåligt nu.

Helt ofattbart att han orkat spela alla dessa matcher utan vila...
Citera
2008-11-09, 19:06
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Alltså Ibra måste verkligen lära sig att göra dessa avslut där målchanserna är rena guldlägen...fan oxå!!

Där har vi väl egentligen Zlattes enda svaghet, han är ingen killer i straffområdet, och gör för lite mål.. För att bli världens bästa spelare. Sen har han så pass många andra kvalitéer, men nr1 kommer han inte bli förrens han gör 25 mål. Tror jag.
Citera
2008-11-09, 19:08
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Helt ofattbart att han orkat spela alla dessa matcher utan vila...

Äh, C. Ronaldo och Messi spelar ju i princip också utan vila. Sen märker man ju hur beroende Inter är av honom också. Han är egentligen den enda givna offensiva spelaren. Allt annat roteras.
Citera
2008-11-09, 19:11
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Äh, C. Ronaldo och Messi spelar ju i princip också utan vila. Sen märker man ju hur beroende Inter är av honom också. Han är egentligen den enda givna offensiva spelaren. Allt annat roteras.

Ja och där har vi den största svagheten hos Inter, för att de inte har några andra anfallare som de kan förlita sig på, ex.vis som i Barca. Cruz, Crespo, Adriano, Obinna, Balotelli har inte den stabila nivån i sitt spel och därför kan inte sättas in varje match...och jag börjat tvivla på om Inter kan göra nåt i CL alltså...
Citera
2008-11-09, 19:19
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hur menar du egentligen? Pato har enligt La Gazzetta spelat 550 minuter i Serie A och gjort 2 mål. Inte särskilt imponerande med tanke på de 9 mål på 18 matcher som han presterade förra säsongen. Dessutom har han gjort ett mål i UEFA-cupen. Balotelli har spelat 266 minuter och hittills inte gjort något mål. Inte heller har han gjort mål i CL. Men han gjorde 3 mål på 11 matcher förra säsongen. Som sagt har väl ingen av dem riktigt imponerat denna säsong. Ännu.

Jag vet att Balotelli är nyttig på många andra sätt t ex frisparkar och hörnor osv, men jag kan inte påstå att den ena ”våldfört” sig på den andre. Jag hoppas att båda får utveckla sig till sin fulla potential, då kommer de att vara med att utveckla fotbollen i allmänhet och calcio i synnerhet till nya nivåer. Jag hoppas faktiskt lite extra på Balotelli eftersom han kan vara med om att lyfta gli Azzurri till fantastiska höjder.

Fel. I CL senast, borta mot Famagustas så gjorde Balotelli 1 mål, samtidigt som han assisterade till de båda andra. Och precis som du säger, så är han nyttig vid frisparkar och hörnor, då ena assisten kom vid en frispark, den andra kom vid en hörna.
Citera
2008-11-09, 19:25
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ja och där har vi den största svagheten hos Inter, för att de inte har några andra anfallare som de kan förlita sig på, ex.vis som i Barca. Cruz, Crespo, Adriano, Obinna, Balotelli har inte den stabila nivån i sitt spel och därför kan inte sättas in varje match...och jag börjat tvivla på om Inter kan göra nåt i CL alltså...

Jag har också börjat tvivla på Inters CL-chanser, dels för att Mourinho verkar lite less å redan vill där ifrån, aldrig ett bra tecken, även om jag vet att han gör allt för att vinna under tiden han är där. Sen det som du säger att de inte har nån annan än Zlatte som de kan förlita sig på. Adriano har all potential i världen, och är egentligen en världsanfallare. Men, att han ska ut å festa mitt i veckan gör honom till en idiot, alltså ingen att förlita sig på.

Balotelli är för ung för att ge något direkt ansvar egentligen, och Mancini/Quaresma för ojämna. Mycket dagsform som kommer avgöra Inters CL-äventyr. Jag hade varit mer optimistisk, om Mourinho hade varit mer optimistisk. Han kan leda ett lag till seger, oavsett.
Citera
2008-11-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Fel. I CL senast, borta mot Famagustas så gjorde Balotelli 1 mål, samtidigt som han assisterade till de båda andra. Och precis som du säger, så är han nyttig vid frisparkar och hörnor, då ena assisten kom vid en frispark, den andra kom vid en hörna.

Visst fan gjorde han det. Det bara visar att jag inte blint ska lita på La Gazzetta utan försöka tänka själv också, eftersom jag mycket väl visste om det.
http://www.gazzetta.it/speciali/2008/calcio/Players/player_p206991.shtml

Oaktat målet så anser jag fortfarande inte att Balotelli hittills visat sig vara så fantastiskt överlägsen Pato som vissa här påstod.

Angående matchen mellan Inter och Udinese så hade nog oavgjort varit mer rättvist. Men vem har sagt att fotboll ska vara rättvist?
Senast redigerad av Brille68 2008-11-09 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in