2021-06-13, 19:48
Medlem
Min gymnasietid var ändå ett helvete bland en massa vänsterpack så det var skönt att få kunna gå vidare med livet även om det var snart 15 år sedan.
Citera
2021-06-13, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
Tja alla

Tog studenten nu för någon vecka sen och jag måste säga att jag redan saknar gymnasiet. Att bara dra till skolan och hänga med alla polare och göra ingenting. Alltid mängder med folk i samma ålder och med liknande intressen som man kunde hänga med både i och efter skolan. Man visste dessutom vad man skulle göra. Man drog till skolan och gjorde det man blev tillsagd och sen kom man hem och drog på träning sen på kvällen eller hängde med någon från skolan.

Känns jävligt tomt nu efter gymnasiet och jag har pratat med rätt många som tog studenten förra året och för några år sedan osv som säger att dom saknar gymnasiet och att livet suger nu, man träffar aldrig några i samma ålder etc på samma sätt som man gjorde i skolan. Skulle absolut inte säga nej till ett år till på gymnasiet. Eller till och med två eller tre

Högskolan verkar inte alls vara samma sak, man kan inte chilla på samma sätt, man drar dit och lyssnar på några föreläsningar och pluggar sen som fan till tentorna. Man måste ta sina studier skit seiröst etc. Verkar suga som fan... så jävla härligt på gymnasiet när man bara kunde skippa dom lektionerna som var tråkiga etc och att ha en klass

Vad säger ni? Håller ni med eller är jag och mina vänner helt ute och cyklar? Är det så att livet till och med börjar efter gymnasiet?

Vad säger ni?

Suger livet efter gymnasiet?

tycker du ska skita i högskolan, parkera dig å bidrag och sök stipendier för att kunna leva bättre än de som har ett jobb så kan du chilla som du gjorde innan.
Citera
2021-06-13, 20:09
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Undrar hur det gick för TS efter gymnasiet. Vore kul med en uppföljning så här 13 år senare.

Själv hade jag ett socialt liv utanför min gymnasieklass, och jag såg verkligen ner på losers och flockmänniskor som TS. Förstår att livet suger när man plötsligen behöver prestera något som individ, utan att vara innesluten i någon kravlös gemenskap, baserad på att man finns med på en klasslista. I verkliga livet finns det inga "klassfester", för man blir bara bjuden på fest om man är rolig och intressant. Känner igen TS typ så väl. Snubben som alltid stod och brölade om "sammanhållningen" och "gemenskapen", och som aldrig verkade prata direkt till någon, utan bara liksom bara rakt ut i luften.
Citera
2021-06-13, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
Tja alla

Tog studenten nu för någon vecka sen och jag måste säga att jag redan saknar gymnasiet. Att bara dra till skolan och hänga med alla polare och göra ingenting. Alltid mängder med folk i samma ålder och med liknande intressen som man kunde hänga med både i och efter skolan. Man visste dessutom vad man skulle göra. Man drog till skolan och gjorde det man blev tillsagd och sen kom man hem och drog på träning sen på kvällen eller hängde med någon från skolan.

Känns jävligt tomt nu efter gymnasiet och jag har pratat med rätt många som tog studenten förra året och för några år sedan osv som säger att dom saknar gymnasiet och att livet suger nu, man träffar aldrig några i samma ålder etc på samma sätt som man gjorde i skolan. Skulle absolut inte säga nej till ett år till på gymnasiet. Eller till och med två eller tre

Högskolan verkar inte alls vara samma sak, man kan inte chilla på samma sätt, man drar dit och lyssnar på några föreläsningar och pluggar sen som fan till tentorna. Man måste ta sina studier skit seiröst etc. Verkar suga som fan... så jävla härligt på gymnasiet när man bara kunde skippa dom lektionerna som var tråkiga etc och att ha en klass

Vad säger ni? Håller ni med eller är jag och mina vänner helt ute och cyklar? Är det så att livet till och med börjar efter gymnasiet?

Vad säger ni?

Suger livet efter gymnasiet?

Jag gick ut gymnasiet på 90-talet och var lika pinsam som alla andra sista dagen.

Man ska fira att man börjar och går på gymnasiet. Att avsluta det är inget att fira. Ja för de flesta är det början på livets riktiga hundår.

Nog för att jag var mer seriös på gymnasiet än vad du har verkat vara. Lärde du dig ingenting och fick hyfsade betyg?

Satan. Läser nu att trådstarten är 13 år gammal. Ja. Hur gick det, TS?
Citera
2021-06-13, 20:17
Medlem
OT kanske men OM jag var ung idag så skulle jag välja STUDIER på universitetet! OCH ta en examen förstås. Inte ha en massa kurser hit och dit utan ta en examen i ett program och bli NÅGOT. Man kan söka jobb som NÅGOT istf att vara ute på en arbetsmarknad som ......."ingenting"!
Citera
2021-06-13, 20:29
Avstängd
Adelaides avatar
Så jävla kul var inte gymnasiet förutom alla klassfester som kunde bli riktigt jävla vilda.
Men jag har haft betydligt roligare som 20+ åring. Jag har rest runt, jobbat och fått erfarenhet. Får även ligga mycket mer nu och festandet har inte upphört.

Oroa dig inte, gymnasiet är som högstadiet fast på nytt. Det riktiga livet börjar från 20 och uppåt.
Citera
2021-06-13, 20:41
Medlem
Jagaresamlarens avatar
7-8 timmar föreläsningar om dagen och dessutom arbete som följer en hem för 0kr/månad? Nej tack.
Citera
2021-06-13, 21:40
Medlem
OM livet "suger" när man är 18 så är det ju riktigt illa. OM man har tur och får leva så blir man 20, 30 , 40 och HERREGUD rentav 50! Är det bättre att vara död? När jag var ung och tänkte att år 2000 så är jag 45 år så svindlade tanken. Idag är jag 65 och är kvar än och känner att jag har en framtid:-) (ursäkta)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in