2008-06-19, 00:56
Medlem
DiscoJoppes avatar
Tja alla

Tog studenten nu fr ngon vecka sen och jag mste sga att jag redan saknar gymnasiet. Att bara dra till skolan och hnga med alla polare och gra ingenting. Alltid mngder med folk i samma lder och med liknande intressen som man kunde hnga med bde i och efter skolan. Man visste dessutom vad man skulle gra. Man drog till skolan och gjorde det man blev tillsagd och sen kom man hem och drog p trning sen p kvllen eller hngde med ngon frn skolan.

Knns jvligt tomt nu efter gymnasiet och jag har pratat med rtt mnga som tog studenten frra ret och fr ngra r sedan osv som sger att dom saknar gymnasiet och att livet suger nu, man trffar aldrig ngra i samma lder etc p samma stt som man gjorde i skolan. Skulle absolut inte sga nej till ett r till p gymnasiet. Eller till och med tv eller tre

Hgskolan verkar inte alls vara samma sak, man kan inte chilla p samma stt, man drar dit och lyssnar p ngra frelsningar och pluggar sen som fan till tentorna. Man mste ta sina studier skit seirst etc. Verkar suga som fan... s jvla hrligt p gymnasiet nr man bara kunde skippa dom lektionerna som var trkiga etc och att ha en klass

Vad sger ni? Hller ni med eller r jag och mina vnner helt ute och cyklar? r det s att livet till och med brjar efter gymnasiet?

Vad sger ni?

Suger livet efter gymnasiet?
Citera
2008-06-19, 01:03
Medlem
Livet r en hora, och du har inga pengar.
Grattis till studenten.
Citera
2008-06-19, 01:03
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Livet suger INTE efter gymnasiet, saknar ingenting med gymnasiet. Sjlva studentkvllen saknar jag dock.
Citera
2008-06-19, 01:07
Medlem
jomenvisst84s avatar
Hgskolan r ju snppet bttre n gymnasiet; ingen obligatorisk nrvaro, du blir behandlad som en vuxen mnniska och mycket fler roliga fester. Sjlva pluggandet r inte s jobbigt, har man intresse i det man lser gr det bra. I alla fall ing.utb. i datateknik.
Citera
2008-06-19, 01:08
Medlem
st0ckiss avatar
Hller med Da3DaLuz(?), livet efter gymnasiet r helt underbart. Att brja jobba r nog bland det bsta jag gjort. Det enda jag saknar med skolan r alla lov och lediga dagar man hade. Annars r det bara rent jvla skit
Citera
2008-06-19, 01:09
Medlem
Jag knde tomhet dagarna efter. Sedan drog jag p jorden runt resa och tomheten tog slut.

Ett tips r att du gr civilplikt eller militrtjnst, d det r minst lika kul som gymnasiet socialt sett.

Hgskolan r kul socialt om du bor p campus eller i studentkorridor, s dina vnner har fel.
Citera
2008-06-19, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
Tja alla

Tog studenten nu fr ngon vecka sen och jag mste sga att jag redan saknar gymnasiet. Att bara dra till skolan och hnga med alla polare och gra ingenting. Alltid mngder med folk i samma lder och med liknande intressen som man kunde hnga med bde i och efter skolan. Man visste dessutom vad man skulle gra. Man drog till skolan och gjorde det man blev tillsagd och sen kom man hem och drog p trning sen p kvllen eller hngde med ngon frn skolan.

Knns jvligt tomt nu efter gymnasiet och jag har pratat med rtt mnga som tog studenten frra ret och fr ngra r sedan osv som sger att dom saknar gymnasiet och att livet suger nu, man trffar aldrig ngra i samma lder etc p samma stt som man gjorde i skolan. Skulle absolut inte sga nej till ett r till p gymnasiet. Eller till och med tv eller tre

Hgskolan verkar inte alls vara samma sak, man kan inte chilla p samma stt, man drar dit och lyssnar p ngra frelsningar och pluggar sen som fan till tentorna. Man mste ta sina studier skit seirst etc. Verkar suga som fan... s jvla hrligt p gymnasiet nr man bara kunde skippa dom lektionerna som var trkiga etc och att ha en klass

Vad sger ni? Hller ni med eller r jag och mina vnner helt ute och cyklar? r det s att livet till och med brjar efter gymnasiet?

Vad sger ni?

Suger livet efter gymnasiet?

Bli lrare s ska du se att du fr fler r n tre i gymnasiet.
Citera
2008-06-19, 01:11
Medlem
Richie Apriles avatar
Den ljusnande framtid r din grabben!
Gr inget dumt bara och brja p hgskoleprogram direkt, frst mste du ju ha skoj, g nn meningsls sprkutbildning i ett varmare land och dansa disko hur mycket du vill, om ett par r kan du brja bli vuxen...
Citera
2008-06-19, 01:12
Medlem
Chis avatar
Ts, du har ftt allt om bakfoten. Efter gymnasiet brjar det riktiga livet, allt blir ljuvligare
Citera
2008-06-19, 01:17
Medlem
Mkis avatar
Jobb?
Citera
2008-06-19, 01:19
Medlem
DiscoJoppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Jag knde tomhet dagarna efter. Sedan drog jag p jorden runt resa och tomheten tog slut.

Ett tips r att du gr civilplikt eller militrtjnst, d det r minst lika kul som gymnasiet socialt sett.
lol, oroat mig fr lumpen sen jag var hur liten som helst, jvligt sknt att slippa

Jorden runt-resa har jag nog inte riktigt rd med, d fr jag jobba ett r frst men det verkar omjligt att f ngot vettigt jobb s hr direkt efter gymnasiet. Orkar inte direkt vnda hamburgare p donken i ett r (eller ens en timme)

S ett r till p gymnasiet hade inte varit helt fel tnka och "chilla" ett r
Citera
2008-06-19, 01:22
Medlem
Spinnacers avatar
Fun fact: De som saknar gymnasiet r uteslutande nollor, att ha lite ngest frsta veckan efter studenten r normalt dock.

Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
lol, oroat mig fr lumpen sen jag var hur liten som helst, jvligt sknt att slippa

Jorden runt-resa har jag nog inte riktigt rd med, d fr jag jobba ett r frst men det verkar omjligt att f ngot vettigt jobb s hr direkt efter gymnasiet. Orkar inte direkt vnda hamburgare p donken i ett r (eller ens en timme)

S ett r till p gymnasiet hade inte varit helt fel tnka och "chilla" ett r

S vad exakt ska du gra nu? Inte jobba, inte plugga? Lter mer som att DU suger efter gymnasiet.
Senast redigerad av Spinnacer 2008-06-19 kl. 01:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in