2008-06-19, 00:56
Medlem
DiscoJoppes avatar
Tja alla

Tog studenten nu för någon vecka sen och jag måste säga att jag redan saknar gymnasiet. Att bara dra till skolan och hänga med alla polare och göra ingenting. Alltid mängder med folk i samma ålder och med liknande intressen som man kunde hänga med både i och efter skolan. Man visste dessutom vad man skulle göra. Man drog till skolan och gjorde det man blev tillsagd och sen kom man hem och drog på träning sen på kvällen eller hängde med någon från skolan.

Känns jävligt tomt nu efter gymnasiet och jag har pratat med rätt många som tog studenten förra året och för några år sedan osv som säger att dom saknar gymnasiet och att livet suger nu, man träffar aldrig några i samma ålder etc på samma sätt som man gjorde i skolan. Skulle absolut inte säga nej till ett år till på gymnasiet. Eller till och med två eller tre

Högskolan verkar inte alls vara samma sak, man kan inte chilla på samma sätt, man drar dit och lyssnar på några föreläsningar och pluggar sen som fan till tentorna. Man måste ta sina studier skit seiröst etc. Verkar suga som fan... så jävla härligt på gymnasiet när man bara kunde skippa dom lektionerna som var tråkiga etc och att ha en klass

Vad säger ni? Håller ni med eller är jag och mina vänner helt ute och cyklar? Är det så att livet till och med börjar efter gymnasiet?

Vad säger ni?

Suger livet efter gymnasiet?
Citera
2008-06-19, 01:03
Medlem
Livet är en hora, och du har inga pengar.
Grattis till studenten.
Citera
2008-06-19, 01:03
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Livet suger INTE efter gymnasiet, saknar ingenting med gymnasiet. Själva studentkvällen saknar jag dock.
Citera
2008-06-19, 01:07
Medlem
jomenvisst84s avatar
Högskolan är ju snäppet bättre än gymnasiet; ingen obligatorisk närvaro, du blir behandlad som en vuxen människa och mycket fler roliga fester. Själva pluggandet är inte så jobbigt, har man intresse i det man läser går det bra. I alla fall ing.utb. i datateknik.
Citera
2008-06-19, 01:08
Medlem
st0ckiss avatar
Håller med Da3DaLuz(?), livet efter gymnasiet är helt underbart. Att börja jobba är nog bland det bästa jag gjort. Det enda jag saknar med skolan är alla lov och lediga dagar man hade. Annars är det bara rent jävla skit
Citera
2008-06-19, 01:09
Medlem
Jag kände tomhet dagarna efter. Sedan drog jag på jorden runt resa och tomheten tog slut.

Ett tips är att du gör civilplikt eller militärtjänst, då det är minst lika kul som gymnasiet socialt sett.

Högskolan är kul socialt om du bor på campus eller i studentkorridor, så dina vänner har fel.
Citera
2008-06-19, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
Tja alla

Tog studenten nu för någon vecka sen och jag måste säga att jag redan saknar gymnasiet. Att bara dra till skolan och hänga med alla polare och göra ingenting. Alltid mängder med folk i samma ålder och med liknande intressen som man kunde hänga med både i och efter skolan. Man visste dessutom vad man skulle göra. Man drog till skolan och gjorde det man blev tillsagd och sen kom man hem och drog på träning sen på kvällen eller hängde med någon från skolan.

Känns jävligt tomt nu efter gymnasiet och jag har pratat med rätt många som tog studenten förra året och för några år sedan osv som säger att dom saknar gymnasiet och att livet suger nu, man träffar aldrig några i samma ålder etc på samma sätt som man gjorde i skolan. Skulle absolut inte säga nej till ett år till på gymnasiet. Eller till och med två eller tre

Högskolan verkar inte alls vara samma sak, man kan inte chilla på samma sätt, man drar dit och lyssnar på några föreläsningar och pluggar sen som fan till tentorna. Man måste ta sina studier skit seiröst etc. Verkar suga som fan... så jävla härligt på gymnasiet när man bara kunde skippa dom lektionerna som var tråkiga etc och att ha en klass

Vad säger ni? Håller ni med eller är jag och mina vänner helt ute och cyklar? Är det så att livet till och med börjar efter gymnasiet?

Vad säger ni?

Suger livet efter gymnasiet?

Bli lärare så ska du se att du får fler år än tre i gymnasiet.
Citera
2008-06-19, 01:11
Medlem
Richie Apriles avatar
Den ljusnande framtid är din grabben!
Gör inget dumt bara och börja på högskoleprogram direkt, först måste du ju ha skoj, gå nån meningslös språkutbildning i ett varmare land och dansa disko hur mycket du vill, om ett par år kan du börja bli vuxen...
Citera
2008-06-19, 01:12
Medlem
Chis avatar
Ts, du har fått allt om bakfoten. Efter gymnasiet börjar det riktiga livet, allt blir ljuvligare
Citera
2008-06-19, 01:17
Medlem
Mäkis avatar
Jobb?
Citera
2008-06-19, 01:19
Medlem
DiscoJoppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Jag kände tomhet dagarna efter. Sedan drog jag på jorden runt resa och tomheten tog slut.

Ett tips är att du gör civilplikt eller militärtjänst, då det är minst lika kul som gymnasiet socialt sett.
lol, oroat mig för lumpen sen jag var hur liten som helst, jävligt skönt att slippa

Jorden runt-resa har jag nog inte riktigt råd med, då får jag jobba ett år först men det verkar omöjligt att få något vettigt jobb så här direkt efter gymnasiet. Orkar inte direkt vända hamburgare på donken i ett år (eller ens en timme)

Så ett år till på gymnasiet hade inte varit helt fel tänka och "chilla" ett år
Citera
2008-06-19, 01:22
Medlem
Spinnacers avatar
Fun fact: De som saknar gymnasiet är uteslutande nollor, att ha lite ångest första veckan efter studenten är normalt dock.

Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
lol, oroat mig för lumpen sen jag var hur liten som helst, jävligt skönt att slippa

Jorden runt-resa har jag nog inte riktigt råd med, då får jag jobba ett år först men det verkar omöjligt att få något vettigt jobb så här direkt efter gymnasiet. Orkar inte direkt vända hamburgare på donken i ett år (eller ens en timme)

Så ett år till på gymnasiet hade inte varit helt fel tänka och "chilla" ett år

Så vad exakt ska du göra nu? Inte jobba, inte plugga? Låter mer som att DU suger efter gymnasiet.
Senast redigerad av Spinnacer 2008-06-19 kl. 01:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in