2010-09-23, 15:54
Medlem
pttns avatar
Saknar inte gymnasiet, du slipper alla dom dr personerna som du aldrig gillade och har bara kontakt med dom nrmaste, ytliga kontakter minskar och det r underbart och du kan nu tjna stora pengar va KUNG!

Varfr klaga?
Citera
2010-09-23, 16:45
Medlem
drathelvetes avatar
Jag kan sga att jag saknade ocks gymnasiet litegrann nr man upptckte att man typ i 3an brjade knna allt folk mycket mer.

Men, nu pluggar jag p hgskola och med det jag vill hlla p med sen, och det r kanon! Folk har verkligen samma intressen och inte som p gymnasiet att det r svrt att prata med ngon som r halvintresserad inom mnet. Jag mrkte redan frsta veckan p hgskolan att fan vad mycket serisare det r!

Visserligen har jag inte kommit till s mycket tentor och liknande men jag hade redan mycket kunskaper inom det jag skulle plugga p gymnasiet s jag tyckte att det var vrdelst slappt rent ut sagt.
Citera
2010-09-23, 17:53
Medlem
Jag minns knappt gymnasiet, det dr r bara vergende. Numera knner jag inte ens de dr personerna man "bara SKULLE hlla kontakten med". Oh, den svrmodiga ungdomen...
Citera
2010-09-23, 18:08
Bannlyst
Livet efter 20 r inte s himla spnnande. Det mesta gr p tomgng och du har gjort det mesta. Folk brukar sga att det finns "jttemycket" kvar att gra men det gr det inte. Du har rest och s jvla spnnande r det inte att upptcka ett nytt hippietrsk om det r i Thailand eller Kongo. Du blir lite fr blas fr att tycka det r spnnande med att ragga/knulla etc. Jobba r sdr spnnande ven om du fr drmjobbet.
Citera
2010-09-23, 18:12
Medlem
StriAegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag minns knappt gymnasiet, det dr r bara vergende. Numera knner jag inte ens de dr personerna man "bara SKULLE hlla kontakten med". Oh, den svrmodiga ungdomen...

Hur gammal r du? Vill du inte svara exakt s ber jag om ett spann.
Citera
2010-09-23, 18:15
Medlem
8FJN349Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpMagiC
Livet brja suga fr mig nr jag brjade p gymnasiet

Mitt med. Nu fr tiden tar jag lite droger dagligen mot ngest och jobbar samtidigt med mitt lilla fretag. Det funkar sdr. Nr man r bedvad r livet OK.
Citera
2010-09-23, 19:31
Medlem
Det finns ju massor att gra efter att man fyllt 20, resa och sdant som man tnkt gra men vardagen kommer emot ifall man har jobb och man orkar inte eller s har man helt enkelt inte tid och pengar.Sjlv hoppade man ver studentlivet/hgskolan tills vidare iaf
Citera
2010-09-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StriAeg
Hur gammal r du? Vill du inte svara exakt s ber jag om ett spann.

Jag r ver 22 men under 35.
Citera
2010-09-23, 20:22
Medlem
Omnifariouss avatar
Jag pluggar p universitetet fr tillfllet, en vldigt intressant utbildning men jag mste sga att livet suger i vrigt. Det r inte i nrheten lika roligt som gymnasiet. Nu r folk s jvla gamla och serisa, inte minst osociala och det r inte heller helt ltt att lra knna folk nr klassen r 150 pers och man bara har frelsningar i skolan. Gymnasiet handlade mer om att hnga med polarna hela dagarna, skriva ngot prov d och d, trffa brudar osv. Vad gr man nu? Sitter knpptyst och stirrar p nn gammal professor och lser bcker i ensamhet resten av tiden.
Citera
2010-09-23, 22:00
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnifarious
Jag pluggar p universitetet fr tillfllet, en vldigt intressant utbildning men jag mste sga att livet suger i vrigt. Det r inte i nrheten lika roligt som gymnasiet. Nu r folk s jvla gamla och serisa, inte minst osociala och det r inte heller helt ltt att lra knna folk nr klassen r 150 pers och man bara har frelsningar i skolan. Gymnasiet handlade mer om att hnga med polarna hela dagarna, skriva ngot prov d och d, trffa brudar osv. Vad gr man nu? Sitter knpptyst och stirrar p nn gammal professor och lser bcker i ensamhet resten av tiden.
Vilket universitet studerar du p?
Citera
2010-09-23, 22:01
Medlem
Nsta steg r studentlivet, korridorer och hemgjort vin.
Citera
2010-12-23, 10:25
Medlem
Livet efter gymnasiet r fan s mycket intressantare och roligare. Visst fanns det guldkorn frn gymnasiet som man minns men nd. Man vxer som person efter gymnasiet och blir mer sjlvsker. Fr i grund och botten var man bara en skitunge i gymnasiet. I gymnasiet gjorde man bara som man blev tillsagd, skaffade bra betyg och tog studenten. Klart man saknade gymnasiet ca ett halvr efter studenten sedan mrker man att gymnasiet bara var en liten del i sitt frhoppningsvis lnga liv. Har kontakt med en handfull mnniskor frn min gymnasieklass, man mrker efter studenten vilka mnniskor man har saker gemensamt med och som man fortstter ha vnskapsband med.

Det finns egentligen inget att deppa ver. Bara ta studenten och fokusera p din framtid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in