2021-06-13, 19:48
Medlem
Min gymnasietid var nd ett helvete bland en massa vnsterpack s det var sknt att f kunna g vidare med livet ven om det var snart 15 r sedan.
Citera
2021-06-13, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
Tja alla

Tog studenten nu fr ngon vecka sen och jag mste sga att jag redan saknar gymnasiet. Att bara dra till skolan och hnga med alla polare och gra ingenting. Alltid mngder med folk i samma lder och med liknande intressen som man kunde hnga med bde i och efter skolan. Man visste dessutom vad man skulle gra. Man drog till skolan och gjorde det man blev tillsagd och sen kom man hem och drog p trning sen p kvllen eller hngde med ngon frn skolan.

Knns jvligt tomt nu efter gymnasiet och jag har pratat med rtt mnga som tog studenten frra ret och fr ngra r sedan osv som sger att dom saknar gymnasiet och att livet suger nu, man trffar aldrig ngra i samma lder etc p samma stt som man gjorde i skolan. Skulle absolut inte sga nej till ett r till p gymnasiet. Eller till och med tv eller tre

Hgskolan verkar inte alls vara samma sak, man kan inte chilla p samma stt, man drar dit och lyssnar p ngra frelsningar och pluggar sen som fan till tentorna. Man mste ta sina studier skit seirst etc. Verkar suga som fan... s jvla hrligt p gymnasiet nr man bara kunde skippa dom lektionerna som var trkiga etc och att ha en klass

Vad sger ni? Hller ni med eller r jag och mina vnner helt ute och cyklar? r det s att livet till och med brjar efter gymnasiet?

Vad sger ni?

Suger livet efter gymnasiet?

tycker du ska skita i hgskolan, parkera dig bidrag och sk stipendier fr att kunna leva bttre n de som har ett jobb s kan du chilla som du gjorde innan.
Citera
2021-06-13, 20:09
Medlem
Hovslttsmannens avatar
Undrar hur det gick fr TS efter gymnasiet. Vore kul med en uppfljning s hr 13 r senare.

Sjlv hade jag ett socialt liv utanfr min gymnasieklass, och jag sg verkligen ner p losers och flockmnniskor som TS. Frstr att livet suger nr man pltsligen behver prestera ngot som individ, utan att vara innesluten i ngon kravls gemenskap, baserad p att man finns med p en klasslista. I verkliga livet finns det inga "klassfester", fr man blir bara bjuden p fest om man r rolig och intressant. Knner igen TS typ s vl. Snubben som alltid stod och brlade om "sammanhllningen" och "gemenskapen", och som aldrig verkade prata direkt till ngon, utan bara liksom bara rakt ut i luften.
Citera
2021-06-13, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
Tja alla

Tog studenten nu fr ngon vecka sen och jag mste sga att jag redan saknar gymnasiet. Att bara dra till skolan och hnga med alla polare och gra ingenting. Alltid mngder med folk i samma lder och med liknande intressen som man kunde hnga med bde i och efter skolan. Man visste dessutom vad man skulle gra. Man drog till skolan och gjorde det man blev tillsagd och sen kom man hem och drog p trning sen p kvllen eller hngde med ngon frn skolan.

Knns jvligt tomt nu efter gymnasiet och jag har pratat med rtt mnga som tog studenten frra ret och fr ngra r sedan osv som sger att dom saknar gymnasiet och att livet suger nu, man trffar aldrig ngra i samma lder etc p samma stt som man gjorde i skolan. Skulle absolut inte sga nej till ett r till p gymnasiet. Eller till och med tv eller tre

Hgskolan verkar inte alls vara samma sak, man kan inte chilla p samma stt, man drar dit och lyssnar p ngra frelsningar och pluggar sen som fan till tentorna. Man mste ta sina studier skit seirst etc. Verkar suga som fan... s jvla hrligt p gymnasiet nr man bara kunde skippa dom lektionerna som var trkiga etc och att ha en klass

Vad sger ni? Hller ni med eller r jag och mina vnner helt ute och cyklar? r det s att livet till och med brjar efter gymnasiet?

Vad sger ni?

Suger livet efter gymnasiet?

Jag gick ut gymnasiet p 90-talet och var lika pinsam som alla andra sista dagen.

Man ska fira att man brjar och gr p gymnasiet. Att avsluta det r inget att fira. Ja fr de flesta r det brjan p livets riktiga hundr.

Nog fr att jag var mer seris p gymnasiet n vad du har verkat vara. Lrde du dig ingenting och fick hyfsade betyg?

Satan. Lser nu att trdstarten r 13 r gammal. Ja. Hur gick det, TS?
Citera
2021-06-13, 20:17
Medlem
OT kanske men OM jag var ung idag s skulle jag vlja STUDIER p universitetet! OCH ta en examen frsts. Inte ha en massa kurser hit och dit utan ta en examen i ett program och bli NGOT. Man kan ska jobb som NGOT istf att vara ute p en arbetsmarknad som ......."ingenting"!
Citera
2021-06-13, 20:29
Medlem
Adelaides avatar
S jvla kul var inte gymnasiet frutom alla klassfester som kunde bli riktigt jvla vilda.
Men jag har haft betydligt roligare som 20+ ring. Jag har rest runt, jobbat och ftt erfarenhet. Fr ven ligga mycket mer nu och festandet har inte upphrt.

Oroa dig inte, gymnasiet r som hgstadiet fast p nytt. Det riktiga livet brjar frn 20 och uppt.
Citera
2021-06-13, 20:41
Medlem
Jagaresamlarens avatar
7-8 timmar frelsningar om dagen och dessutom arbete som fljer en hem fr 0kr/mnad? Nej tack.
Citera
2021-06-13, 21:40
Medlem
OM livet "suger" nr man r 18 s r det ju riktigt illa. OM man har tur och fr leva s blir man 20, 30 , 40 och HERREGUD rentav 50! r det bttre att vara dd? Nr jag var ung och tnkte att r 2000 s r jag 45 r s svindlade tanken. Idag r jag 65 och r kvar n och knner att jag har en framtid:-) (urskta)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in