2008-06-29, 19:46
Bannlyst
Elias, eftersom du själv inte är vit behöver du inte oroa dig för Joanna Rytels budskap.
Citera
2008-06-29, 19:49
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Man undrar vad Joanna Rytel skulle vara för "konstnär" om hon inte hade feminismen att gömma sig bakom?

Idag för feminismen en tynande tillvaro (utom vid universiteten), så också Rytels kändisskap. Länkarna till tidningarna är ju några år och med F!:s fiasko vid valet och tv-programmen Könskriget del 1 och 2 så är feminism ute efter att ha blivit avslöjad som sekteristiskt. Feminismens grundidé är att kvinnor ska vara jämställt mannen. Fast det var bara en fasad, istället handlar allt ihop om ett genuint hat mot vita män. Få om ens ingen feminist har tagit avstånd från Tiina Rosenbergs utspel, Gudrun Schymans talibantal, och framför allt ingen feminist tar avstånd från Valerie Solanas SCUM-manifest (Society for Cutting Up Men). Feminismen kan summeras med att Alla vita män borde dödas. Märk väl här att feminister till allra största del är vita medelålders kvinnor, oftast akademiker med hyffsad inkomst ... och gift med en vit man.

Men nu har trenden alltså vänt, för feminism var ju en modefluga. I USA finns det en ny forskningsgren som studerar Misandry, dvs. manshat. Det blir allt tydligare att feminismen framfart till största del har spelat på kvinnor som martyrer och varje invändning mot feminismens prat om manliga maktstrukturer och patriarkat har betraktats som en fientlig handling mot kvinnor. Feminister har tidigare kunnat påstått vad som helst och alla har varit tvungen att tro på detta. Om en feminist uttalar sig idag blir hon inte tagen på allvar eftersom hon är just feminist. En feminist tro att manliga maktstrukturer finns grundas på samma sätt som pastor Ulf Ekman tror att satan finns. Bevisföringen för sin tro och övertygelse sker också på likartat sätt.
Citera
2008-06-29, 20:31
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caker
Elias, eftersom du själv inte är vit behöver du inte oroa dig för Joanna Rytels budskap.

Kanske är just därför han bör oroa sig!

Vi vita kan dock pusta ut.
Hur fan kan en kvinna så extremt ful på utsidan lyckas med bedriften att bli lika ful på insidan?
Citera
2008-06-30, 08:57
Medlem
Knivskarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Kanske är just därför han bör oroa sig!

Vi vita kan dock pusta ut.
Hur fan kan en kvinna så extremt ful på utsidan lyckas med bedriften att bli lika ful på insidan?

Hon har jobbat på det länge. Målmedveten skulle man kunna säga.
Citera
2008-06-30, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
"Sin egen ras"? Hur naiv är du? Hon är judinna
Oh no, you did it!

Nu kommer EliasAlucard skriva tio sidor om hur judar och sandnegrer minsann också är kaukasier och vita och av exakt samma ras som svenskar och polacker.
Citera
2008-06-30, 22:08
Medlem
Knivskarps avatar
Citat:
Oh no, you did it!

Nu kommer EliasAlucard skriva tio sidor om hur judar och sandnegrer minsann också är kaukasier och vita och av exakt samma ras som svenskar och polacker.

Haha, precis, nu blir det till att hålla i hatten.
Citera
2008-06-30, 22:57
Bannlyst
Citat:
Oh no, you did it!

Får mig av någon anledning att tänka på det här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lactose_intolerance

Se skillnaden mellan svenskar, holländare osv. å ena sidan och judar, libaneser å den andra.
Citera
2008-07-01, 04:35
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nja, det kan vara så enkelt som att hon blivit ratad i konkurrensen på (den inte alltför människovärdiga) köttmarknaden. Hon är ju inte alltför vacker, och jag har svårt att föreställa mig att hon har en vinnande natur och en behaglig karaktär... Sedan är hon kanske judinna, som solmystik säger - och uppenbarligen mer än något annat en attention whore.
Hon är förvisso ingen skönhet, men kan man vara så patetisk att man hatar sin egen ras att man förespråkar rasblandning med negrer, bara för att man inte får kuk tillräckligt ofta? Och även om hon nu vore judinna så ser hon ut som vilken polack som helst. Hennes rastyp är inte mediterranid.
Citat:
"Sin egen ras"? Hur naiv är du? Hon är judinna och hatar vita människor och svenskar. Hur många normala polacker tror du flyttar till Sverige och efter ett fåtal år börjar orera om hur mycket de hatar "svennar"? Bara judar håller på med sån skit.
Har du källa till att hon är judinna? Ifall Joanna Rytel är judinna så hade det förklarat en hel del. Hon hade då haft mycket gemensamt med till exempel juden Noel Ignatiev:

http://en.wikipedia.org/wiki/Noel_Ignatiev
Citat:
Jag oroas inte av hennes budskap.

Och oroa dig inte för "vit"-begreppet, när jag är klar med "vit" så kommer judar, araber, och precis alla svartmuskiga kaukasoider med en ljus hudfärg, att inkluderas i "vit"
Citat:
Oh no, you did it!

Nej, judar och sandnegrer är inte kaukasier, inte heller svenskar och polacker är kaukasier. Däremot är judar, svenskar, polacker, och "sandnegrer" (araber alltså), kaukasoider. Ja, svenskar, judar, polacker, och araber, är av exakt samma ras, men olika kaukasoida subraser.
Citera
2008-07-01, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Har du källa till att hon är judinna? Ifall Joanna Rytel är judinna så hade det förklarat en hel del. Hon hade då haft mycket gemensamt med till exempel juden Noel Ignatiev:

http://en.wikipedia.org/wiki/Noel_Ignatiev
Källa till att hon är judinna?!? Ska jag skicka en manual över hur du torkar dig i röven samtidigt? Född i Polen, judiskt efternamn, automatisk reaktion att börja hata värdbefolkningen efter kort tid i landet, fri tillgång till media och institutioner, enorm judekran. Vad mer behöver du veta?
Citera
2008-07-01, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Och oroa dig inte för "vit"-begreppet, när jag är klar med "vit" så kommer judar, araber, och precis alla svartmuskiga kaukasoider med en ljus hudfärg, att inkluderas i "vit" Nej, judar och sandnegrer är inte kaukasier, inte heller svenskar och polacker är kaukasier. Däremot är judar, svenskar, polacker, och "sandnegrer" (araber alltså), kaukasoider. Ja, svenskar, judar, polacker, och araber, är av exakt samma ras, men olika kaukasoida subraser.
Ja, vi vet att du är helt besatt av att bli räknad som vit. Men jag kan ju garantera dig att 99,9% av alla européer och amerikaner inte räknar er som vita. Ja, förutom nördarna på FB då (tex. du) som ägnar fritiden åt att sitta och rasforska med hjälp av Google.se. Tönt slår vad om att du inte ens hade hört talas om kaukasoider innan du kom till FB.

Fråga valfri person på gatan om håriga syrianer är vita så börjar han nog garva åt dig. Nu kan ju du skriva tio sidor om hur vita araber och kurder är Elias roa dig själv. Ingen tar dig på allvar ändå.
Citera
2008-07-01, 15:28
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Källa till att hon är judinna?!? Ska jag skicka en manual över hur du torkar dig i röven samtidigt? Född i Polen, judiskt efternamn, automatisk reaktion att börja hata värdbefolkningen efter kort tid i landet, fri tillgång till media och institutioner, enorm judekran. Vad mer behöver du veta?
Jävlar, vilken judesnok hon hade. Visste faktiskt inte att "Rytel" var ett judiskt efternamn. Men med tanke på efternamnet och hennes enorma näsa, så är jag alltmer övertygad om att hon är en judinna. På den här bilden ser hon dessutom väldigt judisk ut:

http://sdsmedia.sydsvenskan.se/archi...195_19891a.jpg

"Ibland känner jag att männen bör få lida":: http://sydsvenskan.se/samtidigt/article108175.ece

Hon är tydligen en "meriterad råfeminist", vad det nu än ska betyda.
Citat:
Ja, vi vet att du är helt besatt av att bli räknad som vit. Men jag kan ju garantera dig att 99,9% av alla européer och amerikaner inte räknar er som vita. Ja, förutom nördarna på FB då (tex. du) som ägnar fritiden åt att sitta och rasforska med hjälp av Google.se. Tönt slår vad om att du inte ens hade hört talas om kaukasoider innan du kom till FB.

Fråga valfri person på gatan om håriga syrianer är vita så börjar han nog garva åt dig. Nu kan ju du skriva tio sidor om hur vita araber och kurder är Elias roa dig själv. Ingen tar dig på allvar ändå.
Det allra viktigaste som jag ser det, i att få med så många av arabid rastyp som möjligt, i "vit"-kategorin, är för att européer ofta vurmar för araber (palestina och så vidare). Så därför passar det att inkludera araber som vita. Dessutom så räknar USA:s regering araber och judar som vita, och även arabliknande sydeuropéer som vita. Så det är inte mycket kvar tills de riktiga araberna räknas som vita också, och ni alla (européer+araber) blir en lycklig familj

Och jag går inte runt och frågar idioter på gatorna vad de anser.

Hur som helst, "vit" eller ej, så är svenskar av samma ras som araber (och kurder). Det kan du inte komma ifrån hur mycket du än vill förneka det. Och jag tror inte att det är araber som Joanna Rytel syftar på när hon snackar om att alla "vita tjejer" bör skaffa barn med svarta. Hon snackar ju uppenbarligen om negrer. Men eftersom hon nu är judinna så betvivlar jag inte att hon även gärna ser att alla förutom judar, rasblandar med negrer.
Citera
2008-07-01, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Nix. Bra konstnärer väcker uppmärksamhet och provocerar, antingen genom budskapet eller hur budskapet förs fram.

hur i helvete kan du tycka att en skickligt målad tavla med naturmotiv på något sätt är provoserande?

i hennes fall är det bara idiotiskt
ungefär som att det sulle göras en film där en känndskådespelerska som alldrig visat sig naken gör det och därför ser många filmen som annar har ett dåligt innehåll.

en sådan film är för den saken inte bra lika lite som hennes konst är skicklig
Senast redigerad av dyxeldoff 2008-07-01 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in