2009-01-03, 13:18
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Exakt. Vi diskuterar feminism i allmänhet och den feminism Joanna företräder i synnerhet. Mycket on topic.

Bara det inte svävar ut i kritik mot (eller försvar av) feminismen i allmänhet. Det finns det andra trådar för.

/mod
Citera
2009-01-07, 02:47
Medlem
Alla som blir upprörda på såna som Joanna lägger sin energi på fel saker, hon är en pajas som vill provocera för att bygga sitt varumärke som konstnär, vare sig det är raspropaganda eller feminism, ingen värd att slösa energi på.

Utom möjligen som någon skrev, om "våra" kära myndigheter beslutar att hennes "konstverk" är så spännande och utmanande att hon få någon form av statlig försörjning för att fördjupa sitt konstskapande.
Citera
2009-01-07, 13:47
Medlem
Sebaots avatar
Om man nu vill driva tillbaka är det väl bättre att ta till ännu mer extrema statements men göra det i satir?
Citera
2009-01-08, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajabbat
Alla som blir upprörda på såna som Joanna lägger sin energi på fel saker, hon är en pajas som vill provocera för att bygga sitt varumärke som konstnär, vare sig det är raspropaganda eller feminism, ingen värd att slösa energi på.

Utom möjligen som någon skrev, om "våra" kära myndigheter beslutar att hennes "konstverk" är så spännande och utmanande att hon få någon form av statlig försörjning för att fördjupa sitt konstskapande.

Just precis och därför är det av vikt att folk reagerar, i synnerhet som människan bedriver statsunderstödd rasism och sexism ifall hon uppbär pengar från staten för att föra ut sitt budskap. Detta är bara ännu ett bevis på feministsekten inom matriarkatet sverige och hur dess dubbelmoral fungerar i så fall om det nu är så att J. Rytel uppbär statsunderstöd för denna hets mot folkgrupp.
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2009-01-08 kl. 05:21.
Citera
2009-01-08, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebaot
Om man nu vill driva tillbaka är det väl bättre att ta till ännu mer extrema statements men göra det i satir?

Det går inte, någon batikhäxa kommer då att sy in dig för hets mot folkgrupp eftersom vita män inte får lov att säga vad som helst medans negrer, feminister, tattare, muslimer och annat pack i matriarkatet sverige får bete sig som de behagar i stort sett.
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2009-01-08 kl. 05:05.
Citera
2009-01-08, 05:33
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Det går inte, någon batikhäxa kommer då att sy in dig för hets mot folkgrupp eftersom vita män inte får lov att säga vad som helst medans negrer, feminister, tattare, muslimer och annat pack i matriarkatet sverige får bete sig som de behagar i stort sett.

Ja tänk va synd det är om de vita männen

Nä, men allvarligt, vill du göra en satir av det hela får du köra på samma linje som hon men ännu mer extremt... "Alla män är vidriga untermensch, de bör dö i gasen etc."
Citera
2009-01-08, 06:56
Medlem
Citat:
Ja tänk va synd det är om de vita männen

Nä, men allvarligt, vill du göra en satir av det hela får du köra på samma linje som hon men ännu mer extremt... "Alla män är vidriga untermensch, de bör dö i gasen etc."

Frågan är bara hur man lyckas att placera feministiska dårar som någon slags referens till normalitet utan att det hela blir en parodi i sig själv?
Citera
2009-01-08, 12:10
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Ser inte riktigt hur någon skulle komma undan med det med tanke på HMF-lagen.
Citera
2009-01-08, 12:52
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Ser inte riktigt hur någon skulle komma undan med det med tanke på HMF-lagen.

Inte faller väl män som en population under HMF-lagen?
Och skulle någon på allvar anmäla mig om jag som man utalade mig föraktfullt (på ett satiriskt sätt) om män?
Nu menar jag inte att man måste starta sin egen SCUM-kampanj, men om man hamnar i en diskussion med någon som generellt drar alla män över en kam på ett alltför radikalt sätt är det väl bara att dra till med något mycket värre och bräcka den?
Citera
2009-01-08, 13:00
Medlem
Herr Lindholms avatar
Min teori angående Joanna Rytel: Det ligger ett gediget lager av ätstörningar i botten. Allt annat är snarast kommentarer till det.
Citera
2009-01-08, 13:44
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Inte faller väl män som en population under HMF-lagen?
Och skulle någon på allvar anmäla mig om jag som man utalade mig föraktfullt (på ett satiriskt sätt) om män?
Nu menar jag inte att man måste starta sin egen SCUM-kampanj, men om man hamnar i en diskussion med någon som generellt drar alla män över en kam på ett alltför radikalt sätt är det väl bara att dra till med något mycket värre och bräcka den?

Nu menade jag att ge svar på tal och använda liknande texter fast om andra samhällsgrupper.
Citera
2009-01-08, 14:26
Medlem
CDPs avatar
Den här stackars kvinnan är ju uppenbarligen bara väldigt arg och förvirrad för att hon har irrat iväg alldeles för långt från köket. Hon är inte i sin naturliga miljö och beter sig därför som ett skrämt djur, med klorna utåt, huggandes åt alla håll. Flickstackarn bör naturligtvis inte tas på allvar utan snarare ignoreras tills hon inser att hon måste hitta på något annat, förhoppningsvis mer passande för en kvinna, för att få uppmärksamhet.

Angående diskussionen vita män vs svarta män räcker det med en bild, tycker jag.

http://i159.photobucket.com/albums/t...frica_now3.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in