Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-19, 00:56
  #1
Medlem
EliasAlucards avatar
Joanna Rytel, självutnämnd "konstnär", är en feminist och rasblandningsförespråkande hora av episka mått och en attention whore av bibliska proportioner, som menar att hon aldrig skulle kunna föda barn ifrån en vit man:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article204689.ab

Hon vurmar även för negrer som någon slags Übermenschen:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=2

Nu är ju den här subban uppenbarligen psykiskt sjuk, eftersom hon ägnar sig åt degenererad "konst":
Citat:
Rytel har också skapat en Internetbaserad abortkyrkogård och gjort kortfilmerna Djurperformance och Då tar jag din katt. I filmerna dansar Rytel inför hästar och getter och onanerar inför en katt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Joanna_Rytel

Jag är nyfiken på om forumets feminister (och frågan är ställd till kvinnliga feminister på Flashback) håller med Joanna Rytel? Anser ni att hon för fram ett positivt budskap i feminismens namn? Tycker ni att hon är "anti-rasistisk" och "god"? Tycker ni att hon är en bra feministisk förebild?
“Jag tycker att alla vita tjejer ska bli kära i svarta män och så kan de vita männen sitta där hemma ensamma och runka.” — Joanna Rytel
Hur ser ni feminister på att sådana här rasistiska budskap sprids inom feminismen?
Citera
2008-06-19, 01:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Joanna Rytel, självutnämnd "konstnär", är en feminist och rasblandningsförespråkande hora av episka mått och en attention whore av bibliska proportioner, som menar att hon aldrig skulle kunna föda barn ifrån en vit man:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article204689.ab

Hon vurmar även för negrer som någon slags Übermenschen:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=2

Nu är ju den här subban uppenbarligen psykiskt sjuk, eftersom hon ägnar sig åt degenererad "konst":http://sv.wikipedia.org/wiki/Joanna_Rytel

Jag är nyfiken på om forumets feminister (och frågan är ställd till kvinnliga feminister på Flashback) håller med Joanna Rytel? Anser ni att hon för fram ett positivt budskap i feminismens namn? Tycker ni att hon är "anti-rasistisk" och "god"? Tycker ni att hon är en bra feministisk förebild?
“Jag tycker att alla vita tjejer ska bli kära i svarta män och så kan de vita männen sitta där hemma ensamma och runka.” — Joanna Rytel
Hur ser ni feminister på att sådana här rasistiska budskap sprids inom feminismen?

Hennes morsa var väl en polsk hora i Warsawa, och nu är hon förmodligen förbannad på grund av det. Kan hon inte deporteras till Polen dock?
Citera
2008-06-19, 01:19
  #3
Avstängd
RödaBaronens avatar
Hon är helt dum i huvudet minst sagt och hade hon sagt så här om andra folkgrupper så hade media lynchat henne, vafan tänker aftonbladet på när de låter henne publicera detta är de dumma i huvudet?

Hennes påståenden Fetmarkerat

Vi tar det igen:

[B]Ett vitt gubbslem:

Hon påstår att vita män är äckel jämfört med muslimska afrikanska män


1 har brist på empati.


I arabländerna vet de inte ens vad order betyder

2 tror sig ha förtur på alla plan.

HALLÅ I SAUDIARABIEN FÅR INTE ENS KVINNOR KÖRA DIN IDIOT

3 tar för sig på andras bekostnad.

VÍLKET JÄVLA LAND BOR DU I FIN FI**A

4 vill att andra ska behaga hans förväntningar.

WOOT? I väst vill vi medan i andra delar på denna jord TAR MÄNNEN VAD DE VILL HA AV KVINNAN.

5 tål inte kritik.

Här tar vi kritik bra jämfört med muslimska länder där mannen spöar skiten ur kvinnan om hon yttrar sig.

6 har en fejkad mjukisfasad.

Fejkad? Har du rökt på eller? Du tror alla svenska män är falska att det finns ett odjur som lurar där inne och hoppar fram när man vänder ryggen till?

7 brer ut sin kropp utan att märka det.

Har du sett en "gangster" röra sig?

8 tycker att män säger viktiga saker, fastän det var en upprepning av vad en kvinna precis sagt.

Så du påstår att män härmar kvinnor? Lev du i din fantasibubbla


9 kräver uppmärksamhet dygnet runt.


Och detta kommer från en kvinna, har du inte hört "älskling ser jag tjock ut i den här?"

0 tål inte att snubbla inför alla.

Och en muslim hoppar av glädje?

q förstår bara ibland det viktigaste ordet NEJ i en kvinnas vokabulär.

Ibland är bra mycket BÄTTRE ÄN ALDRIG

w roffar, roff, roff.

Sug min k*k din fi**a

PS. Jag tänker aldrig föda en vit man, så det så. Man vill ju inte utsätta andra tjejer för samma obehag i framtiden eller begränsa deras sexliv.[/b]

Hoppas du gifter dig med en saudiarabisk shejk som behandlar dig som den hund du är.
Citera
2008-06-19, 01:30
  #4
Avstängd
RödaBaronens avatar
Fetstil = citat

Hon vrider till ett extra varv och gör det kontroversiella påträngande och jobbigt. Som med sina glada abortbarn som dykt upp både som små fosterskulpturer i lera och i den installation på konstmässan i Sollentuna då hon firade sina aborterade barns födelsedagar. De fyllde åtta och ett, fick tårta och ballonger.

- Jag vill ta bort skamstämpeln.


Så du är stolt över att dina foster är döda, du erkänner att de var människor då du firade deras födelsedagar och till råge på allt så tror du detta är en bra metod att motverka abortmotstånd? HALLÅ!!!

Tidigare har Joanna Rytel bland annat strippat för apor och onanerat för katter men första gången som hon blev allmänt känd som ung, arg och besvärlig konstnär var med Gubbslem-aktionen mot Fröken Sverige-galan 2001 (då som ena delen i konstnärs*duon Un*fucked Pussy).
Joanna Rytel karaktäriserar sig själv som oanpassningsbar. Det var delvis därför hon sökte sig till kons*ten, för att hon inte stod ut med tanken på att någon annan skulle bestämma över henne. Konsten ger henne en frihet, ett rum där allt är tillåtet.


Vem låter denna galning skriva artiklar, det är både hets mot folkgrupp och hets mot de intellektuella.
Citera
2008-06-19, 02:50
  #5
Medlem
MrCheebas avatar
Genom att uppröras så dumförklarar ni er själva. Bra gjort. En liten nippertippa med svartfärgat hår säger att hon gillar negrer, då skall insändarpennan vässas i vredesmod.
Citera
2008-06-19, 03:57
  #6
Medlem
Germinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Genom att uppröras så dumförklarar ni er själva. Bra gjort. En liten nippertippa med svartfärgat hår säger att hon gillar negrer, då skall insändarpennan vässas i vredesmod.

Håller med, vart ska man börja liktsom? Alla älskar uppmärksamhet, och vissa negativ uppmärksamhet.

Klagar man så blir hon bara glad för att hon kan vidare yttra sina personliga tankar om vita män så folk blir upprörda och arga på henne så hon kan gå hem och berätta det för sin svarta kille som antagligen håller med eller inte orkar bry sig.
Citera
2008-06-19, 14:54
  #7
Medlem
chillionaires avatar
förstår inte att ni tar henne seriöst? Hon vill bara provocera och det är ett säkert kort om man vill "lyckas" som "konstnär".

Jag antar att hon inte skulle ha samma syn på vitt och svart om hon deporterades till Zimbabwe :P
Citera
2008-06-19, 15:05
  #8
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
förstår inte att ni tar henne seriöst? Hon vill bara provocera och det är ett säkert kort om man vill "lyckas" som "konstnär".

Jag antar att hon inte skulle ha samma syn på vitt och svart om hon deporterades till Zimbabwe :P

Bra initiativ!
Det kanske vore något för fröken Rytel att prova på. 3 månaders semester i någon kåkstad utanför Harare eller kanske Johannesburg?

Ids inte uppröras av uppenbar idioti, men borde inte tidningarna kunna sålla lite bland dyngan de släpper fram?
Citera
2008-06-19, 16:52
  #9
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
förstår inte att ni tar henne seriöst? Hon vill bara provocera och det är ett säkert kort om man vill "lyckas" som "konstnär".
Det är inte vi som tar henne seriöst eftersom det är inte vi som följer hennes uppmaningar. Det är ju diverse feminister som tar henne seriöst och tar efter henne. Jag, med den här trådstarten, ifrågasätter dessa feminister som har henne som förebild.
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Jag antar att hon inte skulle ha samma syn på vitt och svart om hon deporterades till Zimbabwe :P
Instämmer.
Citera
2008-06-19, 17:20
  #10
Medlem
MrCheebas avatar
Det du lite difust nu efterkonstruerar som din önskan av att komma till sansad diskussion är ju bara dumheter.
Du ogillar att konstnärinneslynan prancar runt i media och säger att negrer har större kukar.
Du är träffad av "splash damage", du rycker till och triggas igång i ditt kvinnohat(som hos dig gestaltar sig i form av feministhat)

Rent objektivt så är detta endast provokationssökande effektkonst, och den är uppenbarligen framgångsrik eftersom folk är sådana jävla bönner, som TS kan man säga. Konstnärinnan "bryter" emot etablerade gammeldagstabun.

De flaxar hit och dit och fram och tillbaka genom historien, allt i regi av de som vet att styra stimuli.

Nu för tiden är inhemsk splittring och lite allmän vanlig noja på tapeten och terrorismens kasperdocka skakas intensivt framför era ögon. Sådant skakar upp karlakarlar som TS och gör att de gällt skriker ur sig sådana här trådar.
Oh help! The she devils are coming!
__________________
Senast redigerad av MrCheeba 2008-06-19 kl. 17:28.
Citera
2008-06-19, 18:23
  #11
Moderator
Strix m/94s avatar
Uppenbarligen...

...ett sjukt fruntimmer som förr, på Sveriges tid, hade suttit på anstalt. Långbro, eller något. Hon borde komma till tals med några kvinnor från Afrika eller Mellanöstern angående t ex svenska mäns goda sidor.

Nå, det är väl bara bra om hon inte förökar sig med en svensk. Svenska gener kan nog användas till annat än att föra hennes vidare. Kanske också en enkel biljett till Somalia, så kan på plats studera hur andra män bter sig.
Citera
2008-06-19, 18:26
  #12
Medlem
MrCheebas avatar
TS är en klassiskt dum bonne som reagerar förväntat på den intellektualitetens catleprod som sticks in i honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback