2009-01-04, 16:18
  #697
Medlem
Fauntleroys avatar
Äh, trevligt med en Öresundsscen.
Citera
2009-01-04, 18:43
  #698
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Ibland får man som utomstående intrycket av att det är danskarna som kör hårdast på tågen i Skåne. Känns inte det lite...svagt?


Så är tyvärr inte fallet. Danskarna verkar vara synnerligen ointresserade av Öresundstågen om man jämför den mycket aktiva scenen på S-tågen, IC3, gamla mörkblå regonaltåg och dubbeldäckaren.

Men vi får verkligen hoppas att det blir ändring på det. Tänk att få ens panel rulla ända till GBG?
Citera
2009-01-04, 18:44
  #699
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fauntleroy
AY har ju det diskuterats och nämnts en del om i tråden, så de är ju värda att nämna vid en sammanfattning. Trevlig liten slutspurt dom gjorde på året med ett par pieces i stan i Lund. Jag behöver inte upprepa vad som har sagts om CAZP med heller, precis, han är ju väldigt välkänd. DKE & EHG har kört ett lugnt tugg med ett par pieces här och var av kvalitet. KC med. I Lund har det ju även dykt upp några nya crews, SLN, MTS och några till, toys allesammans, vissa så dåliga så man bara vill gråta, men det är ju kul att det kommer lite färskingar som utmanar på scenen.

BAR har jag inte sett någonting av i Malmö men ett gäng tags i Lund har kommit upp nu med. Tågscenen har också varit sjysst och danskarna, speciellt FCK har ju varit helt sjuka, nästan överlägsna, på den fronten. I alla fall när det kommer till att få rull. F.ö håller jag med om det andra säger med

Tycker sista halvan av året har varit bra för Lund/Malmö, har en känsla av att 09 kommer bli ett bra år. Synd bara att 09 är så jävla fult att signa... Hur är det uppe i Helsingborg?

Håller absolut med om att FCK har börjat synas mer på tåg och även mycket i malmö med både tags, throwups och streetpieces. Hoppas att de fortsätter hålla samma nivå. Antagligen är 2008 också deras stora år. Men TRC/BLOW förblir ohotade på tågen och överlägsna med linjepieces och tags i stan.
Citera
2009-01-04, 18:47
  #700
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurnedBRain
här sitter vi i rosengård jag och 3st grabbar haft en hel mysig kväll vi var 5 men den 5e taggade hem det är väll typ vad som händer min kompis har faktist en skejtboard och vi är alla svennar fast vi är i rosengård

Vad?
Citera
2009-01-04, 18:48
  #701
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fauntleroy
MTS-tags är ju helt ingenting att hurra för, fula som fan! SLN har ju verkligen övat att upp att köra en tagstil som ser ut som ett tre vanliga bokstäver, tråkigt och intetsägande. SLN har ju hållt på ett tag men är tydligen väldigt talanglösa. MTS har jag mer hopp för. BAR's tagstil ser ju väldigt orginell ut...

Såg en del SLN när jag snurrade förbi Nova Lund i julrushen. Men det var inget som imponerade. Vad med TA? Är 3D fortfarande aktiva i Lund?
Citera
2009-01-04, 18:52
  #702
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fauntleroy
Ja den har jag sett, antagligen Poke som föregående skribent påstod. Han körde den tillsammans med några andra, minns inte vilka tyvärr

Poke the pirate från stockholm och 360 troligt vis från malmö.
Citera
2009-01-04, 18:56
  #703
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bozaii
Poke the pirate från stockholm och 360 troligt vis från malmö.

360° är det ett nytt crew eller ännu ett utsocknes crew som slagit bo i Malmö?
Citera
2009-01-04, 19:04
  #704
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
360° är det ett nytt crew eller ännu ett utsocknes crew som slagit bo i Malmö?

Tror det är ett fd street art aktigt crew eller stockholmare..
Citera
2009-01-04, 19:12
  #705
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
ER17/WIT dök upp och gjorde sitt intryck på scenen. Likaså CE.
WIT, Usuck, Miz och Ice var 1 crew som hette FC-CE. Men du har helt rätt i det du säger. Miz och Ice var CE och WIT och Usuck var FC.

ER17 Har ju varit rellativt aktiv mellan Maj och Agusti,
Med olika crew, MFC, MSG och RCE.

Men nu består RCE endast av SNAFR, CASR och 1 alt 2 killar från göteborg.
ER17 är tyvär inte aktiv längre.
Citera
2009-01-04, 20:37
  #706
Medlem
Snabeltands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Såg en del SLN när jag snurrade förbi Nova Lund i julrushen. Men det var inget som imponerade. Vad med TA? Är 3D fortfarande aktiva i Lund?
Det enda jag sett från 3D på sista tiden är ett par riktigt toy tags med svart marker. Antingen är det dom som fortfarnade kör men blivigt riktigt toy eller nån wannabe. Angående TA så är den killen riktigt grymm och om jag inte har helt fel startade han i sommras(?). Ser ut som han verkligen lägger ner tid på sina tags.
__________________
Senast redigerad av Snabeltand 2009-01-04 kl. 21:19.
Citera
2009-01-04, 21:53
  #707
Medlem
Disembowlers avatar
RFK är väl också ett crew som dök upp 2008? Inte för att jag sett speciellt mycket av dem utanför lindeborgsområdet.
Citera
2009-01-04, 21:55
  #708
Medlem
Necrodomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabeltand
Det enda jag sett från 3D på sista tiden är ett par riktigt toy tags med svart marker. Antingen är det dom som fortfarnade kör men blivigt riktigt toy eller nån wannabe. Angående TA så är den killen riktigt grymm och om jag inte har helt fel startade han i sommras(?). Ser ut som han verkligen lägger ner tid på sina tags.

Bjud gärna på bilder på hans tags om det finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in