Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Tänkte att jag skulle spana in lite mer obskyr giallo. Vad finns att hämta?
Har nån sett The Flower with the Petals of Steel, The House of the Yellow Carpet eller Reflections in Black? Dessa verkar vara något bortglömda giallos.
''Flower with the Petals of Steel'' tyckte jag var skitkass. Seg och tråkig.
''The House of the Yellow Carpet'' är intressant och välspelad, med en bra insats av Erland Josephson. I den engelska versionen är det han som dubbar sin egen röst också. TV-filmskänsla, men väldigt unik och sevärd.
''Reflections in Black'' är också rätt kass. Har vissa ljusglimtar men är i sin helhet rätt oengagerande.
Skulle dock säga att alla tre är sevärda för giallofantasten. En rätt obskyr giallo jag diggar är
''A.A.A. Masseuse, Good-Looking, Offers Her Services'', regisserad av Demofilo Fidani, med den fagra Paola Senatore i huvudrollen.
''Delirum'' regisserad av Renato Polselli är också en sevärd och rätt urflippad giallo som inte många verkar ha sett. Har bara sett den italienska versionen, som ska skilja sig rätt rejält från den amerikanska.
TS: Såg även
''Murder Rock'' igen nyligen. Vilken fullträff! Musiken, morden, intrigerna. Detta måste vara en av Fulcis bästa filmer, och kanske hans bästa giallo?