2015-05-08, 11:09
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Låter ju väldigt lovande. Hade aldrig hört talas om den innan trots att jag ganska aktivt letar giallo, så tack för att du fick upp mina ögon för den!

Såpass? Fan va kul, får hoppas den faller dig i smaken då.
Regissören verkar bara ha gjort en till Giallo tråkigt nog men jag ska kolla in den också vart det lider.

Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Var ett tag sedan jag såg den, så kommer inte ihåg så mycket av den. Mer än att jag gillade den en del, gav den en trea. Tyckte dock att det blev lite väl mycket rättegångsscener som var tråkigt i längden.

Jag gav den också en trea (stabil trea), men blivit så jävla mycket tvåor för mig på Giallofronten på sistone att en trea är en glad överraskning. Jag håller med om att rättegångsscenerna kunde vart kortare men dom hade å andra sidan antagligen fungerat bättre om inte IMDB sammanfattningen spoilat hur dom skulle sluta
Citera
2015-05-08, 12:49
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Såpass? Fan va kul, får hoppas den faller dig i smaken då.
Regissören verkar bara ha gjort en till Giallo tråkigt nog men jag ska kolla in den också vart det lider.

Ja, det enda som gör mig lite tveksam är bristen på våld och blod, vilket är två saker jag gärna vill ha i en giallo. Men om den är välskriven och tät så väger det nog upp blod- och våldsbristen.
Citera
2015-05-09, 18:58
Medlem
BenHornes avatar
Den något atypiska giallorullen "What have you done with Solange?" är sevärd. http://www.imdb.com/title/tt0068416/

Det är svårt med såhär långa trådar för det mesta har sannolikt redan omnämnts.
Citera
2015-05-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crystalboy
Kul! Berätta gärna vad du tyckte!

Någon här som uppskattar Anima Persa? Ingen regelrätt giallo, känns mer som en blandning av familjedrama, giallo och Hitchcock-aktig thriller. Vet inte riktigt vilket fack den kan tänkas placeras i. Känns som mys-giallo skulle passa som subgenre, vad tycker ni? Jag tycker iallfall att den är riktigt bra!
Den var vacker, långsam och stämningsfull. Når dock inte riktigt upp till Bazzonis två övriga giallos enligt mig. Betyg 6/10
Citera
2015-05-26, 22:55
Medlem
Catapillas avatar
Ikväll såg jag Bavas Hatchet for the Honeymoon som var superduper bra.

Knarkig som fan, skitsnygg och med tung musik.
Citera
2015-05-27, 01:22
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:

En favorit! American Psycho påminner väldigt mycket om den. Borde se om Hatchet...snart, var på tok för många år sedan sist.
Citera
2015-05-27, 17:46
Medlem
SadEyess avatar
Citat:

Allt som Bava tar sig för blir snyggt. Jag tycker väl själv inte att filmen tillhör hans bästa även om jag älskar varje scen som Laura Betti är med i.

Har du sett 5 Dolls for a August Moon? Jag tycker att den filmen är stråt vassare.
Citera
2015-05-27, 17:56
Medlem
Rakiis avatar
På tal om Bava är det sällan man hör någon tala om The Whip and the Boby, med Christopher Lee som fyller 93 (!) idag!
Citera
2015-05-27, 18:00
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om Bava är det sällan man hör någon tala om The Whip and the Boby, med Christopher Lee som fyller 93 (!) idag!

Har försökt några gånger, men inte riktigt kommit in i den. Inget ärligt försök dock. Kan egentligen inte uttala mig om den förutom kommentar spåret av Tim Lucas som brukligt är av högsta klass. Brukar ha det i bakgrunden när jag ska sova :-)
Citera
2015-05-27, 18:02
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Jag har inte sett den men jag köpte den på DVD igår så blir nog att se rätt snart.

Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Allt som Bava tar sig för blir snyggt. Jag tycker väl själv inte att filmen tillhör hans bästa även om jag älskar varje scen som Laura Betti är med i.

Har du sett 5 Dolls for a August Moon? Jag tycker att den filmen är stråt vassare.

Den var inte riktigt min påse faktiskt ^ Feneche är ju alltid trevlig men efter att hon gjorde sorti var det inte mycket som höll intresset uppe för min del, den var inte dålig men i min mening inte speciellt bra heller
Citera
2015-05-27, 18:08
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Jag har inte sett den men jag köpte den på DVD igår så blir nog att se rätt snart.Den var inte riktigt min påse faktiskt ^ Feneche är ju alltid trevlig men efter att hon gjorde sorti var det inte mycket som höll intresset uppe för min del, den var inte dålig men i min mening inte speciellt bra heller

Nej. Många tycker att den är blodsfattig. Men det är utan tvekan den snyggaste filmen Bava gjort ur ett rent foto perspektiv. Sedan är soundtracket bara bäst hands down.

Bava själv ansåg det som den sämsta film han gjort, vilket kan vara intressant i sammanhanget.
Citera
2015-06-02, 01:07
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Såg igår Blood and Black Lace som jag gillade (som man kan räkna ut från min nya avatar). Det var min tredje Mario Bava-film. Lär bli mer under denna sommarmånaden hade jag tänkt, vilka anser ni är hans bästa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in