Citat:
Ursprungligen postat av
Punkliv
Okej, tråkigt. Får hoppas att du får tillgång till Cinemageddon inom en snar framtid då, där finns det mesta.
Milano Calibro 9 är fin som snus. Det är dock en eurocrime och ingen giallo; men inte mindre bra för det. I den genren kan jag rekommendera
The Big Racket och min personliga favorit
Colt 38 Special Squad av Massimo Dallamano, samme regissör som gjorde den svårslagna giallon
What Have You Done to Solange?, som du har sett.
Ja, den har jag sett. Gillar den mycket, men tycker att twistarna på slutet blir lite för mycket... lite kaka på kaka med så många vändningar.
Jaa, en bra privat filmtracker hade suttit fint, jag jobbar på det!
Jaa, jag tyckte slutet var magnifikt och även om filmen i sig är väldigt förutsägbar blir det liksom aldrig en riktig nackdel. Ytterligare ett plus är att jag tycker den porträtterar den halvfula staden Milano rätt rättvist, var där någon månad efter att ha sett filmen. Tack, sak kolla upp dem, frafmörallt Massasimo Dallamano!
Egentligen är ju inte Suspiria eller Dellamorte Dellamore giallo heller, och Phenomena bör väl anses tveksam med sina övernaturliga element. But then again, vilka är vi att avgöra vad som är italiensk filmatiserad kioslitteratur. Giallo by association, typ.