2013-01-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Ska köpa den till nästa månads lön och se om den. Kan du rekommendera något släpp, tycker de jag kollat på ser tråkiga ut . Man kanske skulle mailat arrow

Jag har den amerikanska DVDn från Severin med titeln The Psychic (Region 1) som är fullt duglig. Finns på amazon.co.uk för ca en hundring.

Själv föredrar jag titeln Seven Notes in Black
Citera
2013-01-09, 14:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
The House with Laughing Windows

Tack för ditt omdöme och tänkte se den idag, trots allt en film som jag velat se sedan tonåren mestadels för titelns skull. Minns att man satt och läste på skrackfilm.se och fick en jävla massa tips som man först nu kunnat komma över, bland annat just denna film!
Citera
2013-01-09, 15:00
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gör jag?

Jag har väldigt svårt för slasher och giallo, men mest sistnämnda genre om jag ska vara ärlig och håller andra genrefilmer från Italien högre än giallo, den mesta exploitation därifrån går an. Slashers är det ett par få som jag gillar, men ingen av de kända eller största verken.

Känns bra att man inte är den enda skräcknörden som inte orkat djupdyka i tex F13 filmerna! Eller giallos

Även om jag inte är så bevandrad inom giallos (nåja har ju sett What have you done to Solange?, A blade in the dark samt några av Argentos klassiker så väckte tråden minnet av att jag skulle ta mig ett "Argento maraton" längre framåt!

Citat:
Ursprungligen postat av Greenmath
The House with Laughing Windows

Ah tackar för att minnet vaknade till liv igen! Omslaget såg jag för länge sen & det gjorde en sjukt intresserad! Kanske blir till att överväga (trots brist på bröst, blod etc )
Citera
2013-01-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tack för ditt omdöme och tänkte se den idag, trots allt en film som jag velat se sedan tonåren mestadels för titelns skull. Minns att man satt och läste på skrackfilm.se och fick en jävla massa tips som man först nu kunnat komma över, bland annat just denna film!

Skriv gärna vad du tycker om den sen! Ja, synd att det ska vara så svårt att få tag på Italienska genrefilmer, men jakten är ju lite av grejen också!

Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Ah tackar för att minnet vaknade till liv igen! Omslaget såg jag för länge sen & det gjorde en sjukt intresserad! Kanske blir till att överväga (trots brist på bröst, blod etc )

Hahaha, ja, med den är helt klart värd att se ändå!
Citera
2013-01-09, 18:17
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
synd att det ska vara så svårt att få tag på Italienska genrefilmer, men jakten är ju lite av grejen också!

Allt du behöver är ett Cinemageddon konto! Har tyvärr ingen invite men jaga det så har du ett större utbud än vad du kan drömma om vad det gäller genrefilm, bara några knapptryck ifrån dig .

Edit: Kanske missförstod det hela
Senast redigerad av JoeL431 2013-01-09 kl. 18:25.
Citera
2013-01-09, 18:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Skriv gärna vad du tycker om den sen! Ja, synd att det ska vara så svårt att få tag på Italienska genrefilmer, men jakten är ju lite av grejen också!

Nuförtiden hittar jag allting som jag vill se, menade att det var omöjligt att komma över filmerna under första åren av 2000-talet då jag fick nys om filmerna första gången på Internet och Skräckfilmsarkivets webplats.
Citera
2013-01-09, 18:28
Medlem
Citat:
Allt du behöver är ett Cinemageddon konto! Har tyvärr ingen invite men jaga det så har du ett större utbud än vad du kan drömma om vad det gäller genrefilm, bara några knapptryck ifrån dig .
Hade ett konto där, men åkta på semester och så blev jag kickad därifrån, för att jag inte varit inne på några veckor antar jag

Men har som tur är endel filmer på lager därifrån!
Citera
2013-01-09, 20:37
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Hade ett konto där, men åkta på semester och så blev jag kickad därifrån, för att jag inte varit inne på några veckor antar jag

Men har som tur är endel filmer på lager därifrån!
Åh fan vad surt! Har under åren också hänt att jag varit borta under en längre tid ifrån sidan, men aldrig blivit varnad eller liknande. Tråkigt i vilket fall . Det är ju som sagt en guldgruva (med en hel del koppar också för den delen )
Citera
2013-01-09, 21:03
Medlem
Citat:
Åh fan vad surt! Har under åren också hänt att jag varit borta under en längre tid ifrån sidan, men aldrig blivit varnad eller liknande. Tråkigt i vilket fall . Det är ju som sagt en guldgruva (med en hel del koppar också för den delen )
Det är en härlig sida, hittade allt från guld till sten där
Citera
2013-01-09, 23:03
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
att detta troligtvis är gubbens mest underskattade film.
Äh, nu tar du väl i lite väl mycket, va? Anseendet kring denna film är ju trots förutsättningarna förvånansvärt hög hos Fulci-fansen med tanke på hur lite gore det är i den jämfört med hans zombiefilmer. Tycker själv det är otroligt att den majoriteten av Fulcis fans överhuvudtaget approberar den. Finns betydligt fler filmer som till allt högre utsträckningar är underskattade och obeaktade av fansen. The Psychic anses ju vara allt från bra till fantastisk även hos de mest obtusa av hans fans.
Citera
2013-01-09, 23:15
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Det är en härlig sida, hittade allt från guld till sten där
Fansubs underlättar ju en hel del med så man kan se filmer som inte ens fått engelskspråkiga släpp. Sen så har jag som vana att kolla subs på nätet samtidigt som jag bläddrar filmer på CG och chansar på att det matchar. Det svåraste är om den ena saknar en eller flera scener eller på något sätt klippt men annars är det rätt lätt och ändra på timingen för att synkronisera filmen och texten om det skulle behövas.

Gjorde faktiskt så med Roma l'altra faccia della violenza då bilden var bra mycket bättre på den rip som hade italienskt ljud utan text. Självklart så matchade en av SRT-filerna från opensubtitles.org filmen exakt.
Citera
2013-01-18, 21:08
Medlem
Puzzle från 1974 av Duccio Tessari

Filmer flyter på rätt så bra med småspännande handling som jag blir ganska engagerad i, även om twisten i filmen var för uppenbar. Duccio Tessari gör en bra jobb men, inget som sticker ut. Merenda och Berger spelar bra tillsammans, men tycker det är Bruno Corazzari som gör den bästa insatsen i filmen!

En rätt så bra giallo som är värd att se, men inget som sticker ut i genren!

Har Bruno Corazzari någonsin haft en huvudroll eller spelat en "god" karaktär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in