2011-12-21, 22:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Markus Rosenberg sågs väl också som en större talang än Zlatan? Och det har ju inte ens gått i närheten av lika bra för honom som det har gått för Zlatan
Citera
2011-12-22, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Vad sa dom om honom? Är han med i Zlatan boken kanske?

Japp, jag läser den nu och han berättar om gänget som var lovande eller vad man ska säga i hans åldersgrupp...

Jimmy Tamandi
Mattias Concha
Tony Flygare
Markus Rosenberg
Zlatan ( )
Citera
2011-12-22, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Markus Rosenberg sågs väl också som en större talang än Zlatan?

Citera
2011-12-22, 02:19
Medlem
Verbeeks avatar
Nu hörde jag bara slutet av radiointervjun men han måste ha gjort bort sig totalt utanför planen. MFF skulle aldrig peta en lovande ung spelare som spelat ett flertal matcher från start i Allsvenskan när de åker ur pga han är för dålig när de ska spela i Superettan.
Citera
2011-12-22, 06:12
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Nu hörde jag bara slutet av radiointervjun men han måste ha gjort bort sig totalt utanför planen. MFF skulle aldrig peta en lovande ung spelare som spelat ett flertal matcher från start i Allsvenskan när de åker ur pga han är för dålig när de ska spela i Superettan.

Var det inte en missad straff (orsaken att MFF åkte ur Allsvenskan) som satte honom i frysboxen?

För ganska länge sen hittade jag en artikel där Zlatans gamla lagkamrater från MFF intervjuades.
Där frågades alla (numera taxichaufförer osv) om någon trodde att Zlatan skulle bli en så stor stjärna. Det var ingen/inte många som tvekade samtidigt som absolut ingen hade trott på Rosenberg.
Citera
2011-12-22, 13:31
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Var det inte en missad straff (orsaken att MFF åkte ur Allsvenskan) som satte honom i frysboxen?

Jag har väldigt svårt att se att en missad straff skulle innebära att de inte ville satsa på honom nästa år. Skulle den principen råda skulle det vara väldigt få ordinarie straffläggare som fick nya kontrakt.
Citera
2011-12-22, 20:31
Medlem
CampzEhs avatar
Hörde om honom i pissprogrammet "verkligheten i p3"... att man ens kan göra ett program om en sådan person. Som att göra ett program om någon som köpte en trisslott efter att en annan gjort samma sak, den första mannen vinner 3 miljoner och den andre gråter ut i radio om att han inte skulle stannat och lagt en twix i matkorgen.
Citera
2011-12-22, 20:33
Medlem
Jag har läst att Flygare öste in mål i J-laget medans Zlatans satt på bänken. Sen tror jag inte Flygare var mer tekniskt begåvad.
Citera
2011-12-22, 20:50
Medlem
thatis7tisshows avatar
Andra delen var inte heller det någon höjdare. Varför inte gå in på lite historia? Vilka lag provtränade han för? Hur gick det fram tills skadan? Vilket lag i Holland var intresserade?

Dock är det ett ganska intressant fall. Av det man hört/läst borde han minst klarat av Allsvenskan.
Citera
2011-12-25, 21:59
Medlem
Mikeyjamess avatar
Jag förstår inte hur man kan hamna i frysboxen för att ha missat en straff. Enligt Zlatan i hans nya bok ville ingen av de ordinarie i MFF ta straffen så då steg Flygare fram.

Beckham missade ju en viktig straff mot Turkiet och han lever ju än.
Citera
2011-12-25, 23:09
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Jag förstår inte hur man kan hamna i frysboxen för att ha missat en straff. Enligt Zlatan i hans nya bok ville ingen av de ordinarie i MFF ta straffen så då steg Flygare fram.

Beckham missade ju en viktig straff mot Turkiet och han lever ju än.

Sådan är sporten. Escobar blev ju skjuten efter att ha gjort ett självmål i VM för Colombia -94.

Han frystes ut av MFF (enligt hans story) ja, dock hade han chanser som förstördes av skador och dåligt psyke.
Citera
2011-12-28, 21:06
Medlem
Det var ingen missad straff som sabbade hans karriär =)

Här kommer lite tankar kring Tony från en som lirade tillsammans med honom i Malmö ffs j-lag: han va lat, när han blev lite äldre så gillade han att festa (och vad det innebär i en stad som Malmö får ni själva lista ut), han va bra som junior, rätt snabb och gjorde sig rätt bra på den nivån. Gick väl inte riktigt lika bra på senior-fronten sen.

Sen var det säkert flera faktorer som spelade in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in