2008-06-15, 03:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Montbars
Låter lite som Johnny Rödlund om några här minns honom.

bojan djordic också

men jag tror flygare provspelade för genoa men fick inget kontrakt
Citera
2008-06-15, 03:30
Bannlyst
Klart var Rödlund och Bojan stora talanger, men de lyckades aldrig.
Citera
2008-06-15, 05:01
Medlem
Mejlkungens avatar
Kan intyga att Flygare var mer framgångsrik än Zlatan under åtminstone juniortiden. Spelade själv i närområdet då och det snackades långt mer om Flygare än om Zlatan. Zlatan tog inte ens en ordinarie plats i juniorlaget om jag minns rätt. Istället var det Kristian Haynes och Flygare som startade, med Haynes som överlägsen skytteligavinnare.
Både Haynes och Flygare floppade dock i A-laget. Slutade med att Haynes gick ända ner och spelade i division 3 eller 4 om jag minns rätt och Flygare vet vi alla hur det gick för.

Visar väl om något på hur viktigt ett starkt psyke är i fotbollen och hur mycket flyt man måste ha med skador (både på sig själv och andra), tränare som satsar på en o.s.v. Starkt dock av Haynes att koma tillbaka till en hög nivå igen.

Faktum är att det finns en lång rad spelare man fruktade mer än de som lyckats (som t.ex. Zlatan och Rosenberg) i MFF under juniortiden, men som nu slutat eller harvar i lägre serier.
Citera
2008-06-15, 05:23
Medlem
Maniks avatar
Apropå talanger och "kampen" mellan Flygare och Zlatan så läste jag för ett tag sen en alldeles fantastisk artikel i tidningen offside. Jag letade runt lite och hitta den på nätet. Ni som är intresserade får gärna läsa.

Gå in här, och klicka sedan på "Revanchen".

http://www.offside.org/magasinet/smy...teName=preview

Jag älskar slutet.
Senast redigerad av Manik 2008-06-15 kl. 05:25.
Citera
2008-06-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Apropå talanger och "kampen" mellan Flygare och Zlatan så läste jag för ett tag sen en alldeles fantastisk artikel i tidningen offside. Jag letade runt lite och hitta den på nätet. Ni som är intresserade får gärna läsa.

Jag älskar slutet.

Grymt bra text rekommenderar alla att läsa den
Citera
2008-06-15, 12:42
Medlem
Axells avatar
Bara jag som tror att Nicklas Bäckroth som är född 1992 och redan har spelat i allsvenskan med IFK Göteborg kan vara en tallang som aldrig kommer att lyckas? Alltså han kommer möta samma öde som Tony Flygare.
Citera
2008-06-15, 12:52
Bannlyst
Brukar lira med Tony inomhus ibland.
Han har gått upp i vikt och är som någon tidigare påpekade, lite småfet.
Dock har han fortfarande otroligt mycket fotboll i sig och ska hela tiden spela fram me klackar, utsidor, bredsidor ... lite allt möjligt.
Han är tuff och möta och gör det oväntade. Han var verkligen en sann talang.

Dock har jag också hört från de vi lirar med att han helt enkelt sket i träna och att kämpa. Har samma sjukgymnast som honom och han sa själv att Tony kom dit och helt enkelt inte ville snabba på sin rehabträning för han ville skippa träningar och få mer vila.

Synd, för vi kunde ha fått fint radarpar i EM 08 ...
Citera
2008-06-15, 13:27
Medlem
Mejlkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Bara jag som tror att Nicklas Bäckroth som är född 1992 och redan har spelat i allsvenskan med IFK Göteborg kan vara en tallang som aldrig kommer att lyckas? Alltså han kommer möta samma öde som Tony Flygare.

Känner inte alls till hur killen är, men det finns ju trots allt de som spås en stor framtid och även lyckas. Kim Källström är ju ett sånt exempel. Var med och mötte Häcken i en stor pojklagsturnering som 13-14-åring och det snackades en massa om honom redan då. Efter det har han väl varit med i vartenda landslag som går att vara med i.
Angående Bärkroth hoppas jag att man som ledare tänker en och två gånger innan man släpper in en 15-åring på plan. Därav kan jag tänka mig att de känner att han har psyke nog att klara av det. Sen om det betyder att han kommer att lyckas eller ej kan man ju omöjligen spekulera i.
Citera
2008-06-15, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Precis min tanke.

Han kanske hade kommit lite längre i karriären om han inte missat straffen men förr eller senare hade han ändå stått där och gjort en miss han inte skulle kunna hantera.

/feldgrau

APP APP

Staffan Tapper
Citera
2008-06-15, 13:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Skulle varit roligt att veta lite mer om "myten" Tony Flygare. Enligt lagkamrater i Malmö FF var han en större talang än Zlatan och fick debutera tidigare än honom i A-laget. Sen missade han en straff i slutminuterna borta mot Halmstad vilket sedan innebar att Malmö åkte ner i Superettan. Efter detta sattes Flygare i frysboxen och spelare senast i division 5 vad jag hört.

Är det någon som har mer info om honom? Någon som sett honom spela (både i MFF och på senare tid)?

Ett alternativt diskussionsunderlag: Kan så mycket som en straffmiss krossa en en så stor talang? Eller hade Flygare aldrig blivit något även om han satt straffen?

Skulle inte vilja säga att straffen han missade innebar att MFF åkte ur Allsvenskan, en liten roll hade den kanske, men det var så mycket mer som hade betydelse.
Citera
2008-06-15, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manik

Jag älskar slutet.

förlåt att jag är lite cp men jag hittar inte revanchen kan du förklara lite mer
Citera
2008-06-15, 14:11
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
förlåt att jag är lite cp men jag hittar inte revanchen kan du förklara lite mer

Den är ju där, under första rubriken. Alternativt; ctrlf+f revanschen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in