2010-12-21, 18:33
Medlem
TheRotters avatar
Välskriven och bra artikel. Tycker det är lite mycket hårda ord här bara.
När jag läser artikeln så känner jag nått otroligt med honom, fyfan vad tungt det måste vara.
Att det är så lite som gör det visar sig verkligen. Klart han är bitter och det är väl inte bara som han säger att han blivit orättvist behandlad. Han har säkert betett sig illa på olika sätt men att stå där idag och se sin lagpolare ha lyckats så när man själv (kanske) kunde gjort detsamma måste vara hemskt. Att han dessutom inte hört från Zlatan på så många år tycker jag faktiskt när man ser på det är hemskt illa av Zlatan. Jag kanske är hård men han måste ju någon gång tänkt tillbaka på gamla dagar, undra vad Tony gör nu eller bara ringa för att snacka.

Blir faktiskt uppriktigt ledsen när jag läser artikeln. Visst är det såhär idrotten ser ut och det finns värre fall men på nått sätt känner jag ändå väldigt mycket med killen som precis som det står i artikeln verkar vara en väldigt varm och ärlig person. Han verkar vara väldigt lik Zlatan som säkert hade varit lika bitter i Tonys kläder.

fan. nu beställer jag en MFF-tröja med "Flygare" på ryggen i ren "medlidandefrustration"...och jag håller ändå på GAIS...
Citera
2011-02-13, 23:42
Medlem
chuckbass23s avatar
Jag spelade mot Zlatan och Tony Flygare hela tiden under ungdomsåren, dom var ju sveriges bästa lag i sin åldersklass och dom enda vi hade problem med och respekt för av lagen i Skåne. Tony Flygare var stjärnan som ofta spelade med äldre och den som man först kollade om han var med i laguppställningen. Zlatan var en liten kille som var sjukt teknisk men för klen för att få nytta av det.
Flygare hade ju mycket fördel av att han under hela uppväxten var större än alla andra, sen hade han ju tekniken, avsluten och fötterna också. Men kanske inte så mycket bättre än många andra som var duktiga i närområdet.
Zlatan kom ju tillbaka i slutet av sommaren en gång och hade växt 2 dm, han hade uppfört sig illa i en J-lagsmatch dagen innan och fick börja på bänken. Vi ledde med 2-1 20 min in på andra halvlek i seriefinalen i Pojkallsvenskan. Dom satte in Zlatan, han gjorde 3 mål och vann matchen. Vi visste inte vem det var för han var så lång.
Att som Flygare säga att man en gång var bättre än världens bätte är löjligt, det är ganska många som kan säga så när det gäller Zlatan för han var ju inte alltid ansedd som den bäste. Kom inte med i Skånelags, landslag osv. Men shit Flygare har verkligen gjort bort sig med sin karriär jag tror han lätt kunnat spela allsvenskt minst. Men hans personlighet satte nog stopp han trodde nog att han var kung vart han än spelade. Men sen hade han oflyt och kom fram i en tid då det var omöjligt att komma upp i MFFs A-lag från de egna leden. Han var ju definitivt bättre än många andra som fått chansen, tex Mehmeti, Molins, Rosenberg mfl.
På tal om Rosenberg, där har man en kille som fått ut mer än max av sin kapacitet, ett skämt, halkat på rätt bananskal hela karriären.
Senast redigerad av chuckbass23 2011-02-13 kl. 23:49.
Citera
2011-02-14, 00:27
Medlem
Det skulle vara riktigt häftigt om han hinner med att spela på elitnivå innan han blir för gammal!
Citera
2011-02-14, 12:53
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Det skulle vara riktigt häftigt om han hinner med att spela på elitnivå innan han blir för gammal!

Varför skulle ett lag på elitnivå låta honom spela?
Citera
2011-04-30, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chuckbass23
Jag spelade mot Zlatan och Tony Flygare hela tiden under ungdomsåren, dom var ju sveriges bästa lag i sin åldersklass och dom enda vi hade problem med och respekt för av lagen i Skåne. Tony Flygare var stjärnan som ofta spelade med äldre och den som man först kollade om han var med i laguppställningen. Zlatan var en liten kille som var sjukt teknisk men för klen för att få nytta av det.
Flygare hade ju mycket fördel av att han under hela uppväxten var större än alla andra, sen hade han ju tekniken, avsluten och fötterna också. Men kanske inte så mycket bättre än många andra som var duktiga i närområdet.
Zlatan kom ju tillbaka i slutet av sommaren en gång och hade växt 2 dm, han hade uppfört sig illa i en J-lagsmatch dagen innan och fick börja på bänken. Vi ledde med 2-1 20 min in på andra halvlek i seriefinalen i Pojkallsvenskan. Dom satte in Zlatan, han gjorde 3 mål och vann matchen. Vi visste inte vem det var för han var så lång.
Att som Flygare säga att man en gång var bättre än världens bätte är löjligt, det är ganska många som kan säga så när det gäller Zlatan för han var ju inte alltid ansedd som den bäste. Kom inte med i Skånelags, landslag osv. Men shit Flygare har verkligen gjort bort sig med sin karriär jag tror han lätt kunnat spela allsvenskt minst. Men hans personlighet satte nog stopp han trodde nog att han var kung vart han än spelade. Men sen hade han oflyt och kom fram i en tid då det var omöjligt att komma upp i MFFs A-lag från de egna leden. Han var ju definitivt bättre än många andra som fått chansen, tex Mehmeti, Molins, Rosenberg mfl.
På tal om Rosenberg, där har man en kille som fått ut mer än max av sin kapacitet, ett skämt, halkat på rätt bananskal hela karriären.

Jaha, vad gör killen idag då? Har sett lite av honom i Malmös uteliv.
Citera
2011-11-09, 22:25
Medlem
McLembits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumhuvet
Jaha, vad gör killen idag då? Har sett lite av honom i Malmös uteliv.

Han kör buss, han var på tv4 nyheterna nyss.
Citera
2011-11-09, 22:33
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLembit

Budbil*
Citera
2011-11-09, 22:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLembit

Vad sa dom om honom? Är han med i Zlatan boken kanske?
Citera
2011-12-21, 20:53
Bannlyst
Vissa utvecklas tidigt vissa sent, Flygare var väl en tidig sådan och stannade i utvecklingen tidigt också, tror inte att en straffmiss knäcker en spelare...
Citera
2011-12-21, 20:55
Medlem
mishimas avatar
Var tydligen ett radioinslag om Tony Flygare idag. Har inte lyssnat själv.

http://sverigesradio.se/sida/default...programid=3052
Citera
2011-12-21, 21:48
Medlem
Ass.Parades avatar
Jag tycker det är sjukt att en spelare som inte ens har nått Allsvenska höjden och ändå har en egen tråd på Flashback.
Finns så många talanger som aldrig blev nåt pågrund av problem som:
- För klena rent fysiskt
- Dåligt psyke
- utvecklades tidigt och sågs som bättre än alla andra i ungdomsåren men som sakta men säkert såg andra glida förbi han rent prestastionsmässigt och vips så blev han en av de sämre spelarna..

Vi kan liga gärna skapa en tråd om Anders Milavic, AIKs stora talang 2006 när han var 17.

Zlatan blev proffs för att han ville bli det, dom flesta som inte blir proffs tvekade någonstans i karriären och fick välja mellan att parta med vänner och knulla eller åka till ungdomsakademier i England, offra vänner och kämpa för att bli något. Därför ska Zlatan eller ja, egentligen alla fotbollspelare beundras för deras vilja att lyckas.
Senast redigerad av Ass.Parade 2011-12-21 kl. 21:50.
Citera
2011-12-21, 21:54
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Var tydligen ett radioinslag om Tony Flygare idag. Har inte lyssnat själv.

http://sverigesradio.se/sida/default...programid=3052

Tyckte ärligt talat att dokumentären inte var någon höjdare. Riktigt nära Tony kom man då inte. Kanske blir bättre imorgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in