2014-03-31, 04:26
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Läste lite av hans snyfthistoria i nån blaska, och tänkte att det lät som ett typiskt januaribarn...

Och visst fan, killen är född 6 januari.

Så stort var det mysteriet... Hans självömkande är förövrigt direkt vidrigt.

Googlar man termen "januaribarn" så får man bokstavligt talat bara upp rubriker som:

"Januaribarn mer framgångsrika"

"Januaribarn är smartast"

"Januaribarn klarar sig bäst"

Så vad i helvete menar du med det inlägget? Är du född 31 December?
Citera
2014-03-31, 13:03
Medlem
Kundalinis avatar
Tony Flygare säger att någon valde att satsa på Zlatan, i stället för på honom.

Den enkla sanningen är väl helt enkelt att Zlatan valde att satsa på Zlatan. Flygare valde att samtidigt som Zlatan gick till Ajax avböja att lämna sina polare i Las Vegas när hans agent erbjöd honom att åka till en klubb i Spanien för att visa upp sig. Han satsade på nåt annat än sig själv. Så har jag fått det berättat för mig. Inte konstigt att proffskarriären inte gick så bra då.
Citera
2014-03-31, 21:00
Medlem
Har nu läst boken och vill uppmana fler att läsa den, väldigt intressant. Sista sidorna blev jag uppriktigt sagt ledsen själv när jag läste dom, hur han tappade sitt livs stora kärlek fotbollen. Hur ont det gör hos honom fortfarande att det sket sig
Citera
2014-04-01, 07:27
Medlem
Sweeper80s avatar
http://www.dailymail.co.uk/sport/foo...-13-years.html
Citera
2014-04-01, 15:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
http://www.dailymail.co.uk/sport/foo...-13-years.html
Marknadsföringen är tydlig: "Jag kände Zlatan förut och ska känna pengar på det".

Lite lustigt är det att han tar kort utanför Zlatans gamla hus i Malmö, är han medveten om att Zlatan sålt villan?
Citera
2014-04-01, 16:04
Medlem
gubbroras avatar
Karln är patetisk. Han saknade talangen att utnyttja sin talang och bli en professionell fotbollsspelare.

Men nu tar han chansen att tjäna några kronor på att han för massa år sedan var kompis med Sveriges genom tiderna bästa fotbollsspelare och den som överlägset tjänat mest på sin fotboll och är välkänd över hela världens fotbollsintresserade publik.

Hans bok är omskriven i snart sagt varenda tidning han har fått medverka i tv och utländsk media intervjuar honom. Allt kan han tacka Zlatan för. Karln var oduglig på att på egen hand ta sig fram i fotbollsvärlden nu måste han utnyttja Zlatan för att sälja böcker. Han är genuint patetisk
Citera
2014-04-01, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Marknadsföringen är tydlig: "Jag kände Zlatan förut och ska känna pengar på det".

Lite lustigt är det att han tar kort utanför Zlatans gamla hus i Malmö, är han medveten om att Zlatan sålt villan?

Det är ju en intressant story. Det är ju rätt anmärkningsvärt att han inte kom någonstans med karriären.dominerar man i pojklandslaget så tycker man ju att han borde kommit längre. Dessutom var han rätt mycket bättre än Zlatan när det begav sig , så jag tycker det är intressant att höra hans story, det lär fler tycka. Hur folk orkar klaga på att någon skriver än bok är ju riktigt patetiskt.
Citera
2014-04-01, 16:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Det är ju en intressant story. Det är ju rätt anmärkningsvärt att han inte kom någonstans med karriären.dominerar man i pojklandslaget så tycker man ju att han borde kommit längre. Dessutom var han rätt mycket bättre än Zlatan när det begav sig , så jag tycker det är intressant att höra hans story, det lär fler tycka. Hur folk orkar klaga på att någon skriver än bok är ju riktigt patetiskt.
Boken i sej har jag inga problem med, bara det att han mjölkar sin gamla vänskap med Zlatan till det yttersta för att sälja sin story är nånting man kan klaga på. Varför tror du den ens heter "En gång var jag större än Zlatan" istället för "Här är min historia-Tony Flygare"?

Där om något har du nånting som är riktigt patetiskt.

Hade det varit Bojan eller någon annan talang Tony låg framför kan du nog glömma att boken ens skulle komma på tal men eftersom att den handlar om just den bäste anfallaren Sverige fått fram kommer den nog sälja hyfsat bra.

Zlatan har själv uttalat sej om att han ogillar när folk åker snålskjuts på hans namn och resa vilket är precis vad Tony gör.
Citera
2014-04-01, 16:38
Medlem
Citat:
Boken i sej har jag inga problem med, bara det att han mjölkar sin gamla vänskap med Zlatan till det yttersta för att sälja sin story är nånting man kan klaga på. Varför tror du den ens heter "En gång var jag större än Zlatan" istället för "Här är min historia-Tony Flygare"?

Där om något har du nånting som är riktigt patetiskt.

Hade det varit Bojan eller någon annan talang Tony låg framför kan du nog glömma att boken ens skulle komma på tal men eftersom att den handlar om just den bäste anfallaren Sverige fått fram kommer den nog sälja hyfsat bra.

Zlatan har själv uttalat sej om att han ogillar när folk åker snålskjuts på hans namn och resa vilket är precis vad Tony gör.

Fast samtidigt är han ju bara smart och knappast patetisk enligt mig. Man kan vända på det o säga att Tony har betydelse för Zlatan att han blev så bra, eftersom han såg åt sig kunskap från Tony. Tony har varit på samhällets botten så det är ju kul att han fått ordning på sitt liv och samtidigt kan tjäna lite pengar. Sen har han såklart sig själv att skylla också, inte bara yttre omständigheter som gjorde att han inte blev något.

Edit: Sen tycker jag det är otroligt egoistiskt och patetisk av Zlatan om han inte ens kan unna Tony detta då han själv är gjord av pengar.
Citera
2014-04-01, 16:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Fast samtidigt är han ju bara smart och knappast patetisk enligt mig. Man kan vända på det o säga att Tony har betydelse för Zlatan att han blev så bra, eftersom han såg åt sig kunskap från Tony. Tony har varit på samhällets botten så det är ju kul att han fått ordning på sitt liv och samtidigt kan tjäna lite pengar. Sen har han såklart sig själv att skylla också, inte bara yttre omständigheter som gjorde att han inte blev något.

Edit: Sen tycker jag det är otroligt egoistiskt och patetisk av Zlatan om han inte ens kan unna Tony detta då han själv är gjord av pengar.
Zlatan kan väl säkert unna Tony framgång men varför skall det vara på hans bekostnad? Många har betydelse för att Zlatan blev så bra men med det argumentet kan väl lika gärna Roland Andersson eller valfri spelare i MFF under Zlatans tid där skriva en bok om hur överlägsna dom var Zlatan vid dessa tidpunkter.

Som sagt åker Tony snålskjuts på Zlatans resa och det är det jag stör mej på.
Citera
2014-04-01, 17:05
Medlem
Citat:
Zlatan kan väl säkert unna Tony framgång men varför skall det vara på hans bekostnad? Många har betydelse för att Zlatan blev så bra men med det argumentet kan väl lika gärna Roland Andersson eller valfri spelare i MFF under Zlatans tid där skriva en bok om hur överlägsna dom var Zlatan vid dessa tidpunkter.

Som sagt åker Tony snålskjuts på Zlatans resa och det är det jag stör mej på.

Nu var ju ingen annan överlägsen Zlatan, det var Tony som var.En del har tur, en del har otur, man måste ha lite flyt för att lyckas som fotbollsspelare. Tror inte Tony blev värdelös på en säsong direkt. Som han själv skriver i sin bok så blev han mer eller mindre utfryst av Malmö FF efter straffmissen.

Visst han åker väl lite snålskjuts på Zlatan, du stör dig på det, andra gör det inte. Vi får väl acceptera att man är olika hehe
Citera
2014-04-01, 17:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Nu var ju ingen annan överlägsen Zlatan, det var Tony som var.En del har tur, en del har otur, man måste ha lite flyt för att lyckas som fotbollsspelare. Tror inte Tony blev värdelös på en säsong direkt. Som han själv skriver i sin bok så blev han mer eller mindre utfryst av Malmö FF efter straffmissen.

Visst han åker väl lite snålskjuts på Zlatan, du stör dig på det, andra gör det inte. Vi får väl acceptera att man är olika hehe
Jag tror nog rutinerade A-lagspelare var lite överlägsna en 17-18 årig Zlatan.

Tony var extremt lovande men man kan ifrågasätta psyket om en straffmiss orsakar hans undergång, hade han satt straffen skulle han ändå åka på motgångar för eller senare som lika gärna kunde orsakat misär för hans del. Sen borde aldrig en junis fått slå en såpass viktig straff.

Absolut, agree to disagree.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in