2011-03-27, 22:27
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shittybag
Mina vänner försvinner och kommer tillbaka nån dag senare!
Har sett detta fenomen fler gånger nu, men fattar inte vad som händer. Jag har just nu 173 vänner, men igår hade jag bara 171. Nån dag tidigare hade jag 173 igen. Jag har inte fått nya vänner, och inga förfrågningar under dessa dagar. Det är inte första gången Facebook beter sig såhär heller.
Varför står det olika ibland? Nån mer som märkt av detta?

Det händer hela tiden. Har man Unfriend Finder installerat blir det extra tydligt.
Citera
2011-03-27, 23:12
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Det händer hela tiden. Har man Unfriend Finder installerat blir det extra tydligt.

Men vad är det som händer? Om någon tar bort mig som vän så kan ju inte personen bara "komma tillbaka" utan en förfrågan igen.
Citera
2011-03-28, 08:31
Medlem
Vad ska man tro om möjligheten att hyra film på Facebook?
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/20110328/nu-kan-du-hyra-film-pa-facebook

Ni får gärna hojta till om ni ser den funktionen på fejjan. Verkar lite oklart när den lanseras.
Citera
2011-03-29, 17:15
Medlem
Vad är grejen med folk som har "i ett förhållande" som status på Facebook fast de inte har det? Frågade ett par och de sa att det beror på de inte pallar "alla som skriver till dom."

Verkar ju lite skumt?
Citera
2011-03-30, 11:15
Medlem
Dr.hankeys avatar
Någon ny grej på G där alla brudar skriver Strawberry/Blueberry mm, vad betyder det?
Citera
2011-03-30, 18:16
Medlem
Badankass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Någon ny grej på G där alla brudar skriver Strawberry/Blueberry mm, vad betyder det?

En snabb googling och jag fick fram detta.
http://www.askmefast.com/Why_facebook_game_posting_strawberry_blueberry-qna843851.html

Citera
2011-03-30, 19:46
Medlem
ylletrasas avatar
aammeennn... själv tar jag inte fejjan på allvar alls! jag bara plojjar mig där. o när ja gör de, så försvnner en del vänner! och?
Citera
2011-04-05, 06:51
Medlem
Råkade häromdagen ut för en konstig händelse. Hade addat en kompis som jag skickat meddelande och så. Har aldrig fått nåt svar, uppenbarligen ville hon bara ha mig som vän för att få upp antalet eller att nån skulle se henne via mina vänner.
Iaf, då tog jag bort henne till sist under en välbehövlig rensning. Folk som först vänförfrågar o sen inte kan säga ett pip när man skickar ett meddelande tycker jag är hycklare.

Någon månad senare var jag tillbaka i min barndomsstad och gick på fest, och där var hon. Hon verkade undvika mig men jag gick fram till henne o skulle hälsa och hon svarade:
- Vad ska jag prata med dig för, du tog ju bort mig från facebook.
Jag blev så himla paff att jag inte kom mig för att säga nåt. Är det så alltså?
Att man är mer värd på facebook än irl. Att man, om man tar bort någon, anses vara elak och inte ens bekant längre. Att folk blir sur på en...
För tvärtom tycks det ju inte vara nåt problem: Folk man aldrig pratar med irl addar en.
Citera
2011-04-05, 09:19
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLK
Råkade häromdagen ut för en konstig händelse. Hade addat en kompis som jag skickat meddelande och så. Har aldrig fått nåt svar, uppenbarligen ville hon bara ha mig som vän för att få upp antalet eller att nån skulle se henne via mina vänner.
Iaf, då tog jag bort henne till sist under en välbehövlig rensning. Folk som först vänförfrågar o sen inte kan säga ett pip när man skickar ett meddelande tycker jag är hycklare.

Någon månad senare var jag tillbaka i min barndomsstad och gick på fest, och där var hon. Hon verkade undvika mig men jag gick fram till henne o skulle hälsa och hon svarade:
- Vad ska jag prata med dig för, du tog ju bort mig från facebook.
Jag blev så himla paff att jag inte kom mig för att säga nåt. Är det så alltså?
Att man är mer värd på facebook än irl. Att man, om man tar bort någon, anses vara elak och inte ens bekant längre. Att folk blir sur på en...
För tvärtom tycks det ju inte vara nåt problem: Folk man aldrig pratar med irl addar en.

Låter som en inte fullt så mogen person det där. Du kanske borde lägga ditt krut på att lära känna folk som faktiskt inte har den typen av efterblivna problem?
Citera
2011-04-05, 22:36
Medlem
Tjaa

Om man vill hitta tjejer på Facebook så kan man skriva t.ex. "sara, malmö" så dyker alla Sara från Malmö upp. Voliá så kan du ragga upp din drömtjej, bara att söka på vad du tycker att din tjej ska heta och sedan efter bild välja ut vem du ska skriva till.

Men min fråga är; många har ställt in så att obehöriga får väldigt kanpphändig information, i många fall ser man inte om tjejer är singel eller upptagna. Någon som har tips & trix liknande det jag hade på något man kan skriva för att få upp alla tjejer som har angett för allänheten att dom är singel på Facebook?
Citera
2011-04-08, 17:46
Medlem
Wosps avatar
Tänkte bara höra om någon här vet hur systemet med "Vänner på chatten" till vänster funkar? Man har ju en massa folk där men undrar vad de är som avgör vilka vänner som ligger där, Vet att de inte är dom vars profiler jag besöker mest eller dom jag chattar mest med heller för den delen.

Någon som vet?
Citera
2011-04-12, 00:25
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Har hört att över 90 % av åldersgruppen 18-21 i Sverige har Facebook men kan det verkligen stämma? Det låter sjukligt högt. Jag tillhör själv den åldersgruppen och jag har aldrig ens funderat på att skaffa Facebook, har dessutom två vänner i min ålder som inte heller har facebook. Och då ska man ha i åtanke att jag har väldigt få vänner.
Senast redigerad av NotAGirlCalledBrian 2011-04-12 kl. 00:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in