2010-12-21, 13:22
Avslutad
Hey! någon annan om kommer dyka upp på Brisbanes tennis turnering, tänkte ta mig dit 2-4 Januari, är sjukt taggad nu=)

Peter
Citera
2010-12-21, 14:44
Medlem
Bjurras avatar
Brisbane är en trevlig turnering. Sidobanorna har tak så man kan sitta och kolla i skuggan. Tennisarenan ligger dock inte så centralt.
Citera
2010-12-21, 20:12
Medlem
Funkes avatar
Tänkte bara informera om att det tydligen ska spelas en uppvisningsmatch mellan Nadal och Federer ikväll halv 9. Det har en tendens att bli ganska underhållande när ingen tar det riktigt på allvar utan gör det mest för publikens skull. Matchen sänds på Eurosport 1 och HD.
Citera
2010-12-22, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Brisbane är en trevlig turnering. Sidobanorna har tak så man kan sitta och kolla i skuggan. Tennisarenan ligger dock inte så centralt.

Heysan, låter ju lysande

Var rekommnderar du att man bor?? Jag är bekant med brisbane så kommer inte direkt behöva åka in och shoppa i staden, skulle lätt kunna bo ute vid banorna och ta 2 dygn fullspäckade med tennis helt enkelt.
Citera
2010-12-22, 13:12
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelen
Blir en himla massa tennis på Canal+ i fortsättningen.

http://www.canalplus.se/7029

Det är lockande, helt klart. Det vore skönt att slippa jaga streams på nätet nästa år och bara slappa i soffan.
Citera
2010-12-22, 15:24
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Tänkte bara informera om att det tydligen ska spelas en uppvisningsmatch mellan Nadal och Federer ikväll halv 9. Det har en tendens att bli ganska underhållande när ingen tar det riktigt på allvar utan gör det mest för publikens skull. Matchen sänds på Eurosport 1 och HD.

Hur mycket törs man satsa på att spanjoren tar revansch ikväll? Han kan väl inte förlora 3 raka mot största rivalen.
Citera
2010-12-22, 15:32
Medlem
Vobblers avatar
Jag såg bara snuttar av gårdagens välgörenhetsmatch, men nog såg det ut som att de gick för fullt! Inte alls så skämtsamt som t.ex. Federer-Sampras i NY för ett par år sedan.
Citera
2010-12-24, 08:53
Medlem
Roger Federer visade att han har den överlägset högsta nivån i master slutspelet. Det finns ingen spelare som kan mäta sig med federer, när han spelar gudomligt, inte ens Nadal, förutom på grus då.
Citera
2010-12-25, 11:43
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrasidan
Heysan, låter ju lysande

Var rekommnderar du att man bor?? Jag är bekant med brisbane så kommer inte direkt behöva åka in och shoppa i staden, skulle lätt kunna bo ute vid banorna och ta 2 dygn fullspäckade med tennis helt enkelt.

Jag har bara varit i Brisbane en gång och då bodde jag på Emporium Hotel. Det var kanonbra men det låg rätt långt från tennisen.
Citera
2010-12-25, 11:44
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jag såg bara snuttar av gårdagens välgörenhetsmatch, men nog såg det ut som att de gick för fullt! Inte alls så skämtsamt som t.ex. Federer-Sampras i NY för ett par år sedan.

Inte fan gick de för fullt. De hade bestämt att Fed skulle vinna 2-1 i Schweiz och att Nadal skulle vinna 2-1 i Madrid och det var pinsamt uppenbart.
Citera
2010-12-26, 21:46
Medlem
Kongo_89s avatar
hade en disskussion med en polare angående tennis legendarer. de vi pratade om var vem som var störst av Mats Wilander och Stefan Edberg. Han menade att wilander är större då han vunnit 7 gs. jag menade att edberg va större då han va längre nr1 och var mer framgångsrik i dubbel. hur ser ni på detta? vem är störst?
Citera
2010-12-26, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
hade en disskussion med en polare angående tennis legendarer. de vi pratade om var vem som var störst av Mats Wilander och Stefan Edberg. Han menade att wilander är större då han vunnit 7 gs. jag menade att edberg va större då han va längre nr1 och var mer framgångsrik i dubbel. hur ser ni på detta? vem är störst?

Avslutade precis beckers, agassis och sampras biografier så har en del info på ämnet. Wilander var sedd som en sann krigare med en oerhörd respekt bland sina kollegor för sin inställning och taktiska kunnande. Edberg var dock verkligen fruktad för sitt spel, Sampras hade grym respekt för honom framför allt eftersom Edberg var känd för att choka i sin tidigare del av karriären, no fire in his belly som det sades med han utveckllade en så tuff mentalitet att Sampras valde hans psyke om han fick sätta ihop en dröm spelare. Edbergs konstanta attackerande var knäckande för många. Det ska tilläggas att spelare med den stilen var otroligt fruktade av Agassi och Sampras, även Rafter var hemsk att möta då man aldrig kunde slappna enligt dem. Sjukt intressanta böcker, plöjde 1000 sidor på engelska på nagra dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in