2013-05-19, 12:52
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Och då är du ändå snäll som kallar Simon bra...

När Djokovic vann Rom 2008 mötte han ingen spelare på topp 20 och i både kvartsfinal och semifinal var motståndarna skadade och gav upp.

En spelare som är rankad på plats 17 skulle jag nog säga är en bra spelare
Citera
2013-05-19, 13:46
Medlem
Citat:
När han spelade sin första tävling hade han redan tränat flera månader. Han skulle egentligen ha spelat Australian Open men drog sig ur pga något virus.

Hur som helst såg han duktigt rostig ut första två tävlingarna, det var först i Acapulco han började spela hyfsat.

Ja, Zeballos har förlorat varenda match han spelat på ATP touren sen han slog Nadal. Vad jag menar är dock att Nadal inte har blivit ett dugg sämre trots 7 månaders frånvaro, det krävs att man tränar som en galning för att kunna hålla jämna steg med de aktiva spelarna. Jämför med Agassi som var helt kass när han kom tillbaka. Eller Gustavo Kuerten för att ta ett annat exempel.

Det som är märkligt är hur han efter skadefrånvaron gör sitt livs vårsäsong. 8 turnering, 8 finaler, han vinner med all säkerhet idag om inte Federer spelar som i trans.

Hur har han kunnat träna kvantitativt under skadefrånvaron för att kunna hålla jämna steg med de aktiva spelarna med det trasiga knäet kan påstår sig ha?
Citera
2013-05-19, 15:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Ja, Zeballos har förlorat varenda match han spelat på ATP touren sen han slog Nadal. Vad jag menar är dock att Nadal inte har blivit ett dugg sämre trots 7 månaders frånvaro, det krävs att man tränar som en galning för att kunna hålla jämna steg med de aktiva spelarna. Jämför med Agassi som var helt kass när han kom tillbaka. Eller Gustavo Kuerten för att ta ett annat exempel.

Det som är märkligt är hur han efter skadefrånvaron gör sitt livs vårsäsong. 8 turnering, 8 finaler, han vinner med all säkerhet idag om inte Federer spelar som i trans.

Hur har han kunnat träna kvantitativt under skadefrånvaron för att kunna hålla jämna steg med de aktiva spelarna med det trasiga knäet kan påstår sig ha?

Menar du att Nadal skulle vara dopad? Det känns som du menar det och det är inte första gången du anklagar spelare för att vara dopade (du sade nyligen det om Ronaldo).
Citera
2013-05-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Menar du att Nadal skulle vara dopad? Det känns som du menar det och det är inte första gången du anklagar spelare för att vara dopade (du sade nyligen det om Ronaldo).
Nej, han är inte dopad, däremot har han en väldigt hög lägsta nivå. John McEnroe var borta ett halvår och kom tillbaka som inget hade hänt, en del är födda till tennisspelare.
Citera
2013-05-19, 15:56
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Ja, Zeballos har förlorat varenda match han spelat på ATP touren sen han slog Nadal. Vad jag menar är dock att Nadal inte har blivit ett dugg sämre trots 7 månaders frånvaro, det krävs att man tränar som en galning för att kunna hålla jämna steg med de aktiva spelarna.

Han borjade spela redan tidigt i december sa det var inte sa att han inte holl i ett racket pa 7 manader.

Att han dominerat sa sedan comebacken tycker jag beror pa att tennisen befinner sig i en svacka just nu och att han har ett sa kraftigt mentalt overtag pa alla sina motstandare. Forutom Zeballos da som var for korkad for att fatta att han inte kunde vinna.
Citera
2013-05-19, 15:59
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Men att säga att Simon inte skulle vara bra är riktigt struntprat. Den snubben slog Federer två gånger 2008(!) Det är en spelare Federer har haft problem med alltså och då går han in och ger honom en tennislektion. Janowicz är en klurig spelare i och med att han har så bra serve, där går Federer in och taktiskt spelar ut honom. Visst han hade kunnat göra som Djokovic och spela lite bra och sedan ta en mental fikarast och förlora. Men inte då, han manövrerade ut Janowicz på ett mycket intelligent sätt. Matchen mot Paire såg jag inte men att påstå att han inte är bra är rent nonsens, den snubben har haft en kanonsäsong hittills i år.

Simon har hankat sig fram den har sasongen och ar definitivt overrankad. Visst are JJ och Paire kul spelare att se pa men de har noll rutin och ar inte speciellt starka mentalt. Federers lottning maste anda ses som ganska enkel for att vara en Masters.
Citera
2013-05-19, 16:55
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Nej, han är inte dopad, däremot har han en väldigt hög lägsta nivå. John McEnroe var borta ett halvår och kom tillbaka som inget hade hänt, en del är födda till tennisspelare.

Ja, det är ju ett mycket rimligare antagande.

Federer har det väldigt svårt. Go Nadal!
Senast redigerad av TKD_1337 2013-05-19 kl. 16:57.
Citera
2013-05-19, 17:24
Medlem
Levi.xps avatar
Vilket antiklimax till final...
Citera
2013-05-19, 17:42
Medlem
Helt otroligt vilken spin han sätter på bollen Nadal. Det krävs nog att Djokovic spelar sitt livs tennis om han ska detronisera Nadal i FÖ.

Citat:
Simon har hankat sig fram den har sasongen och ar definitivt overrankad. Visst are JJ och Paire kul spelare att se pa men de har noll rutin och ar inte speciellt starka mentalt. Federers lottning maste anda ses som ganska enkel for att vara en Masters.

Ja det var en bra lottning men det sa jag ju också. Men att säga att Simon inte skulle vara bra tycker jag är felaktigt. Visst han har inte haft någon fantastisk säsong hittills men han har inte haft en dålig säsong heller. Plus en semifinal i förra årets sista masters. Simon är minst lika bra som när han hade sin högsta ranking, det är bara det att konkurrensen är tuffare på topp10 just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Levi.xp
Vilket antiklimax till final...

Det finns bara en spelare som kan göra en grusfinal spännande mot Nadal i dagens tennis och det är Novak Djokovic. Låt oss hoppas att han hittar formen. Annars kommer det bli ett tråkigt franska öppna i år.
Citera
2013-05-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Simon är minst lika bra som när han hade sin högsta ranking, det är bara det att konkurrensen är tuffare på topp10 just nu.
det där är väl lite att ta i? simon har barn osv, självklart är han sämre nu än tidigare...

edit: tittade precis på simons statistik, ok han var mkt sämre än vad jag trodde
Citera
2013-05-19, 21:58
Medlem
Ha fick mig ett gott skratt, kollar på VM-finalen i hockey och Björkman tycker att tre kronor skulle fullborda en tung finalsöndag för Schweiz, undra vad kompis Roger tycker om det

Citat:
Ursprungligen postat av resievil
det där är väl lite att ta i? simon har barn osv, självklart är han sämre nu än tidigare...

edit: tittade precis på simons statistik, ok han var mkt sämre än vad jag trodde

Varför är det självklart? Jag ser ingenting i hans spel som är sämre idag än vad det var innan han blev skadad. Han har spelat riktigt bra de senaste två säsongerna. Dessutom så presterar han i FÖ till skillnad från många andra fransmän. Han och Tsonga har varit stabilast i grand slam sammanhang de senaste åren. Nu på senare tid har Gasquet blivit bättre. Men om du tycker det är rimligt att säga att Frankrikes tredje bästa spelare inte är en bra tennisspelare så för all del
Citera
2013-05-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Finaler imorrn och ingen svensk finns med på herrsidan. På damsidan är det dock svenskt i form av Rebecca Peterson. Möter första seedade Zuzana Luknarova.

http://www2.tennis.se/tavling/international/2013/pro/mw10_bastad2_13/oop17.html
Till Elias "Ymer" Wondwosen så har han varit i Egypten och spelat 4 futures, vann en match.
Rebecca vann sin första ITF titel, http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTennisforbundet/Nyheter/Nyheter/RebeccasforstaproffstitelkomiBastad/
Senast redigerad av Alessandro 2013-05-19 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in