2013-04-30, 00:06
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Tredje raka finalförlusten för Robert Lindstedt, nu har han byggt på sig ett negativt finalfacit

Den matchen var ju hur seg som helst, inte någon utomjordisk kvalité på tennisen heller. En bra match på det sätt att den var jämn och fysisk krävande dock.

Bra finaler om du vill jämföra stenålder (träåldern ska man säga eftersom det var sånt de faktiskt använde till skillnad från dagens spelare). Så kan du kolla på semifinalen i FÖ 2011 mellan Federer och Djokovic, som var en mycket bättre tennismatch än Nad/Djo i AO. Eller USO finalen 2009 mellan Federer och Del Potro, där snackar vi power och speed

Almagro är en mental dvärg tyvärr. Det är ganska synd då han är en väldigt bra tennisspelare rent tekniskt sett.

Tipsarevic är jag "orolig" för tror han kan halka rejält på rankingen, om han gör det så blir det svårt att komma tillbaka, för seeding är viktigt i dagens tennis, man vill inte möta topp4, som är topp5 nu med tanke på Nadals dåliga ranking i en första eller andra runda. Jag tror Tipsarevic är lite trött på tennis, denna säsong så kommer vi få svaret på hur mentalt stark han är. Det ska bli intressant att se.

Kan bli toppseedade Tipsarevic och Raonic i nuvarande turnerings final på söndag- (ATP250). Det kommer bli en grym match om de får mötas i finalen. Vem vinner tro?
Citera
2013-04-30, 02:37
Medlem
Citat:
Den matchen var ju hur seg som helst, inte någon utomjordisk kvalité på tennisen heller. En bra match på det sätt att den var jämn och fysisk krävande dock.
du kmr aldrig hitta en match med mer rackethead speed än den matchen. de slog sönder bollarna.

fed djokovic fo 11 var riktigt tekniskt. fed var orörlig där.
Senast redigerad av resievil 2013-04-30 kl. 02:42.
Citera
2013-04-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av resievil
du kmr aldrig hitta en match med mer rackethead speed än den matchen. de slog sönder bollarna.

fed djokovic fo 11 var riktigt tekniskt. fed var orörlig där.

Menar du att de spelade med mycket topspin? Slår sönder bollarna gör man när man slår hårt, inte med mycket spin.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
Kan bli toppseedade Tipsarevic och Raonic i nuvarande turnerings final på söndag- (ATP250). Det kommer bli en grym match om de får mötas i finalen. Vem vinner tro?

Raonic lirar inte denna vecka, menar du Cilic?

Jag tror Tipsarevic får det svårt att nå final.
Senast redigerad av terribilis 2013-04-30 kl. 09:45.
Citera
2013-04-30, 13:04
Medlem
BleAivanos avatar
3-2 och breakchans blev till 3-6 i första set för Arvidsson.
Citera
2013-04-30, 14:11
Medlem
BleAivanos avatar
Jaha det gick som det brukar, Arvidsson utslagen direkt.
Citera
2013-04-30, 19:59
Medlem
Lite trist att Arvidsson inte kan fortsätta spela så bra som hon gjorde förra säsongen. Jag hade hoppats på en lite sen utveckling för henne, kanske att hon skulle slå sig in på top20 en stund. Sättet hon spelade på delvis förra säsongen så skulle det faktiskt kunna vara möjligt, hon slog alltid spelare som var bättre rankade när hon fick en chans att göra så. Nu ser det väl tyvärr ut som att hon har nått sin peak redan. Men man ska aldrig säga aldrig, hon kan ju spela många år till på touren.
Citera
2013-05-01, 18:18
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Jag hade hoppats på en lite sen utveckling för henne, kanske att hon skulle slå sig in på top20 en stund.

Hon har ju varit bra och t.o.m. topp 30 för exakt 7 år sedan.
Sedan har hon ju dalat rätt rejält, möjligen en effekt av knäskadan 2008?

Personligen så tror jag att mycket sitter i huvudet, hon har ju kapaciteten
för en betydligt bättre ranking men hon verkar ha vissa problem med att
knyta ihop säcken i bra lägen. Som du skriver så gjorde hon flera bra
matcher förra året mot spelare för att i nästa match få stryk av en betydligt
lägre rankad spelare.
Citera
2013-05-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Hon har ju varit bra och t.o.m. topp 30 för exakt 7 år sedan.
Sedan har hon ju dalat rätt rejält, möjligen en effekt av knäskadan 2008?

Personligen så tror jag att mycket sitter i huvudet, hon har ju kapaciteten
för en betydligt bättre ranking men hon verkar ha vissa problem med att
knyta ihop säcken i bra lägen. Som du skriver så gjorde hon flera bra
matcher förra året mot spelare för att i nästa match få stryk av en betydligt
lägre rankad spelare.

Nja, det stämmer inte riktigt hon gjorde flera bra turneringar och förlorade få matcher där hon borde ha vunnit, som sagt när hon fick chansen att vinna förra året så gjorde hon nästan alltid det.

Jag tror inte det är mentalt så jättemycket, hon har blivit bättre på det nu med förra säsongen i bagaget. Jag såg faktiskt många av hennes matcher förra året, för ovanlighetens skulle så kollade jag på rätt mycket damtennis förra året. Nu har det blivit två matcher bara i AO hittills

Man kan inte kräva att Arvidsson ska vinna alla matcher mot spelare som är rankad sämre än henne, hon är inte en så pass bra tennisspelare. Det man kan kräva är att hon ska hålla en stabil och hög nivå, så bra som hon har potential till och genom det vinna de matcher då hennes motståndare har svårigheter och har en dålig dag. Dvs inte släppa matcher när en spelare oavsett ranking (med ett fåtal undantag såklart) spelar dåligt och hon själv är den spelmässigt stabilare spelaren på planen. Vilket hon klarade riktigt bra förra året. Nu verkar hon ha fallit ner i en för låg nivå, tyvärr.

Hon är ingen spelare som har riktigt farliga vapen, stabil och så hög nivå som hon kan är det som gäller. Nu spelar hon under sin förmåga dessvärre.

Topp50-nivå ska det vara hela tiden för att det ska vara riktigt godkänt. Håller man en topp50-nivå hela året runt rent spelmässigt så blir man garanterat rankad högre än bara topp50 när året är slut på damsidan. Jämnheten tar en väldigt långt. Spelar man på en hyffsat hög nivå så sållas väldigt många bort som inte klarar att vara lika jämna. Har man inte riktgit potentialen att tekniskt sett spela ut sina motståndare så är jämnheten nåt man får förlita sig på istället.
Senast redigerad av terribilis 2013-05-01 kl. 19:34.
Citera
2013-05-01, 21:45
Medlem
Cilangs avatar
Lite kul att Granollers spelar en Challenger i Tunisien. Världsfyran i dubbel alltså, det är ungefär som att Ferrer skulle få för sig att göra samma sak. Känns inte så troligt att det skulle hända
Citera
2013-05-02, 09:19
Medlem
Spelar han en challanger i dubbel?

I singel så är det väl inte konstigt om han gör det.
Citera
2013-05-02, 21:33
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Spelar han en challanger i dubbel?

I singel så är det väl inte konstigt om han gör det.

Både singel och dubbel. Visst, inte lika konstigt att han spelar singel. Men ändå lite anmärkningsvärt då Challenger-touren inte har besök av spelare runt 30-sträcket allt för ofta.
Citera
2013-05-02, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Både singel och dubbel. Visst, inte lika konstigt att han spelar singel. Men ändå lite anmärkningsvärt då Challenger-touren inte har besök av spelare runt 30-sträcket allt för ofta.

I dubbel så är det ju konstigt att han lirar, men han kanske passar på att spela dubbel och är där för singeln som huvudmål. Det är inte konstigt alls att högt rankade spelare tävlar på challanger-nivå, det kan vara jäkligt bra att göra det. Ibland ställer till och med topp20-spelare upp. Vill man ha matcher så är det ett väldigt bra alternativ. När det gäller honom så är det nog bra också då han är i mitt tycke ganska "överrankad" i singel. Han har dock redan åkt ut och det säger väl det mesta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in