2013-05-02, 23:55
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
I dubbel så är det ju konstigt att han lirar, men han kanske passar på att spela dubbel och är där för singeln som huvudmål. Det är inte konstigt alls att högt rankade spelare tävlar på challanger-nivå, det kan vara jäkligt bra att göra det. Ibland ställer till och med topp20-spelare upp. Vill man ha matcher så är det ett väldigt bra alternativ. När det gäller honom så är det nog bra också då han är i mitt tycke ganska "överrankad" i singel. Han har dock redan åkt ut och det säger väl det mesta

Givetvis är det så, han spelar ju med sin bror (eller vad det är) som är betydligt sämre. Väldigt ovanligt att såpass högt rankade spelare spelar Challengers.
Citera
2013-05-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Givetvis är det så, han spelar ju med sin bror (eller vad det är) som är betydligt sämre. Väldigt ovanligt att såpass högt rankade spelare spelar Challengers.

Jag tror aldrig att jag har sett en topp10-spelare spela en challanger men topp20 har jag sett några gånger och topp30 är inte så jätteovanligt även fast det inte händer så jätteofta heller.

Hoppas på en final mellan Ferrer och Wawrinka i Portugal, det skulle bli intressant att se, hoppas att det inträffar. Tuff semifinal för Wawrinka dock, Fognini är i bra form. Kanske inte är säkert Ferrer är så bra heller nu, Robredo är ju i kanonform och Seppi är en svår spelare att slå på grus.
Citera
2013-05-03, 18:46
Medlem
ruckaalis avatar
Brad Drewett har tyvärr gått bort

http://www.eurosport.se/tennis/atps-ordforande-dod_sto3740519/story.shtml
Citera
2013-05-03, 19:23
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Tipsarevic är jag "orolig" för tror han kan halka rejält på rankingen, om han gör det så blir det svårt att komma tillbaka, för seeding är viktigt i dagens tennis, man vill inte möta topp4, som är topp5 nu med tanke på Nadals dåliga ranking i en första eller andra runda. Jag tror Tipsarevic är lite trött på tennis, denna säsong så kommer vi få svaret på hur mentalt stark han är. Det ska bli intressant att se.

Jo det finns en risk att han tappar väldigt mycket. Det kan inte vara bra för självförtroendet att åka ut i första eller andra matchen turnering efter turnering. Jag ser att han visst förlorade igen mot Brands med 2-1 idag.

Apropå spelare som halkat på rankingen. Läste en artikel om Fish och han mår betydligt bättre nu och känner sig hungrig. Han hade ju hjärtproblem i höstas och var nära att lägga av och har sen dess inte spelat särskilt mycket. Tyckte han gjorde en väldigt bra insats mot Tsonga innan han fick ge sig i Indian Wells. Nu tror jag inte att vi någonsin få se Fish som en topp 10 spelare igen, men det känns skönt att han mår bra igen och kan ägna sig ett tag till av sporten han älskar. Han ställer dock inte upp i Madrid och Rom.
Citera
2013-05-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jo det finns en risk att han tappar väldigt mycket. Det kan inte vara bra för självförtroendet att åka ut i första eller andra matchen turnering efter turnering. Jag ser att han visst förlorade igen mot Brands med 2-1 idag.

Apropå spelare som halkat på rankingen. Läste en artikel om Fish och han mår betydligt bättre nu och känner sig hungrig. Han hade ju hjärtproblem i höstas och var nära att lägga av och har sen dess inte spelat särskilt mycket. Tyckte han gjorde en väldigt bra insats mot Tsonga innan han fick ge sig i Indian Wells. Nu tror jag inte att vi någonsin få se Fish som en topp 10 spelare igen, men det känns skönt att han mår bra igen och kan ägna sig ett tag till av sporten han älskar. Han ställer dock inte upp i Madrid och Rom.

Jag tycker synd om fisken som spelade sitt livs tennis innan han började få problem med hälsan. Tur att han kan få välja själv när han ska sluta i alla fall. Söderling verkar inte ha den turen

På tal om Brands, snacka om att ha hittat formen.
Citera
2013-05-04, 13:08
Medlem
Lottningen i Madrid är klar. Federer och Nadal på samma halva igen. Kan alltså bli en ny final mellan Djokovic och Nadal. Federer har annars lyckats väldigt bra i just denna turnering, ska bli intressant att se honom nu efter uppehållet han har haft och det knackiga spelet han hade innan. Murray borde väl ta tillbaka andraplatsen på rankingen om han spelar okej med tanke på att Federer ska försvara 1000 poäng. Det vore en liten skräll om han klarade det.

Ska bli intressant att se hur underlaget är i år också, hur snabbt det är. Är det någon som har en aning? Kan ju möjligtvis gå bra för spelare som t.ex Isner och Raonic om det är snabbt grus. Isner tog hem titeln i Houston för ett par veckor sedan, det gruset ska tydligen vara snabbare än vanligt.
Citera
2013-05-04, 13:24
Medlem
Vobblers avatar
De slipper det blå gruset i Madrid i år. Det underlaget var ingen hit, i alla fall enligt spelarna själva. Bra för oss i TV-sofforna, då bollen syns bättre, men det var tydligen lite slirigt.
Citera
2013-05-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
De slipper det blå gruset i Madrid i år. Det underlaget var ingen hit, i alla fall enligt spelarna själva. Bra för oss i TV-sofforna, då bollen syns bättre, men det var tydligen lite slirigt.

Själv ser jag bollen bättre på blått underlag än på rött eller grönt.

Att de skulle ta bort det blåa gruset de hade förra året var klart redan när den turneringen hade slutat då alla toppspelarna grinade som bebisar. En del klagade på ett moget sätt och spelade på med hög moral och andra grinade som bebisar och mer eller mindre gav upp sina matcher

Tycker Madrid förra året var en av de bästa turneringarna som spelades 2012. De borde kunna hitta en grussort som är snabb men som inte är lika hal.

Eller varför inte bara ta bort Madrid och gör en grästurnering på 1000-nivå! Jag hoppas på det inom de kommande åren.
Citera
2013-05-05, 21:43
Medlem
Wawrinka ångar på. Det kan nog bli bra det här med Norman. Han borde kunna bli en stabil topp10-spelare om han tuffar till psyket.

Hade det lite på känn att han skulle klå Ferrer. Jag tycker spanjoren har fått maximal utdelning av sitt spel denna säsong, en semifinalplats i AO som han inte borde ha haft, den får han tacka Almagro för.
Senast redigerad av terribilis 2013-05-05 kl. 21:52.
Citera
2013-05-06, 23:11
Medlem
Är det någon som hunnit se hur underlaget är? Laura Robson slog Agnieszka, kan det betyda att underlaget är snabbt eller var det bara en mindre bra match av polskan?
Citera
2013-05-07, 15:28
Medlem
Bjurras avatar
Lite snabbare an medel men fortfarande typiska grusbanor.
Citera
2013-05-07, 20:15
Medlem
Dags för tränarbyte för Raonic tycker jag. Killen som servar bäst i världen gör dubbelfel i avgörande tiebreak, får inte hända. Servar äss ena stunden för att knappt få in några förstaservar. Bra gjort av Verdasco att vinna dock även om han fick det för enkelt.

Nu är det dags för Dimitrov istället, det blir nog bättre tennis där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in