2013-04-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Som folk sagt tidigare, vilken fantastisk match idag! Ska även konstatera lite nöjt att jag la 500 kr på Djokovic

Zimonjic/Benneteau vinnare i dubbeln också! Det var jävligt vad Zimonjic började spela bra när han slapp Robban... Nu ska de dessutom mötas i Barcelona! Kommer bli minst sagt intressant.
Med Almagro, han provar väl olika partners nu.
Citera
2013-04-22, 08:17
Medlem
Han har väl kanske ingen annan att spela med. Almagro är inte någon spelar som kommer börja satsa på dubbel nu. Hans mål är att nå slutspelet i singel.

Benneteau däremot skulle kunna göra en bra dubbelkarriär om han satsade på det helhjärtat, han har vunnit noll singeltitlar trots bra spel, han verkar inte riktigt räcka till. Fast det kan ju i och för sig vara det som driver honom att fortsätta satsa hårt på singel, han är ju trots allt nära att ta en titel där.
Citera
2013-04-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex_wutang
Djokovic har övertygat nu att han är verkligen den som har gjort slut på Fedal eran. Att ha vunnit mot en Nadal på topp i andra set visar verkligen vilken komplett spelare han är.

Djokovic har inte bara gjort slut på fedal eran, han kommer att pulverisera Federers rekord. Djokovic kommer att göra schweizerost av Federers arv. Tar Djokovic Nadal i FÖ är han redan större än Federer IMO, då har besegrat Nadal i samtliga fyra GS turnering i en final, en unik bedrift som ingen annan spelare i tennishistorien gjort.

Jag är nu säker på att Djokovic går till historien som den störste, han har klarat av det Federer aldrig var i närheten av att göra, nämligen att detronisera tennishistorien främste spelare på ett enskilt underlag, i det här fallet grus.
Citera
2013-04-22, 17:05
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Tar Djokovic Nadal i FÖ är han redan större än Federer.

Hur får du ihop det där? Han behöver vinna och dominera på fler ställen än i AO. Han har en bra bit upp till Federers 7 Wimbledon-titlar och 5 US Open-titlar. Sen ställer jag mig tveksam till att han kan vinna titlar på beställning varenda säsong. Han gjorde ett fantastiskt 2011, men i hans mått mätt ett sämre 2012 med "bara" 1 GS. Om han tar 2 eller rentav 4 GS denna säsong är det ingen garanti att han kommer fortsätta i samma fotspår nästa säsong.

Det som jag dock tror som kan tala lite för Djokovic fördel är att konkurrensen bakom Nadal och Federer ser klen ut. Speciellt om de sistnämnda inte kan bjuda motstånd mot Djokovic redan i år. Det ska vara om Murray tar ytterligare ett kliv och kan konkurrera på samma nivå som Nadal - Federer gjorde under flera år. Men min gissning (omöjligt att veta om han får vara skadefri osv) är att Djokovic kommer hamna på 14-15 GS. Då måste han undvika nya 2012-år så att säga.
Senast redigerad av Castlevania 2013-04-22 kl. 17:07.
Citera
2013-04-22, 17:22
Medlem
Ingen som spelar på touren idag kommer att slå Federers grand slam-rekord (som inte är fastställt än). INGEN!
Citera
2013-04-22, 20:03
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ingen som spelar på touren idag kommer att slå Federers grand slam-rekord (som inte är fastställt än). INGEN!

Det beror helt pa hur lange Nole och Rafa orkar halla pa. Nole ar bara 25, han skulle mycket val kunna fajtas om GS-titlar fram till 2020.

Konkurrensen kommer formodligen vara ratt svag mellan 2014 och 2018, det rader stor brist pa utmanare om de stora titlarna.
Citera
2013-04-22, 20:24
Medlem
Ni överdriver Djokovics kapacitet, så bra är han inte.

Tror inte hans kropp håller för att ta två grand slam titlar per år i sex år i snitt.

Man kan bara spekulera om vad som händer i framtiden, var och en får säga vad man tror. Personligen så tror jag inte ens Djokovic kommer att komma ens nära 18 GS-titlar.
Citera
2013-04-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Hur får du ihop det där? Han behöver vinna och dominera på fler ställen än i AO. Han har en bra bit upp till Federers 7 Wimbledon-titlar och 5 US Open-titlar. Sen ställer jag mig tveksam till att han kan vinna titlar på beställning varenda säsong. Han gjorde ett fantastiskt 2011, men i hans mått mätt ett sämre 2012 med "bara" 1 GS. Om han tar 2 eller rentav 4 GS denna säsong är det ingen garanti att han kommer fortsätta i samma fotspår nästa säsong.

Det som jag dock tror som kan tala lite för Djokovic fördel är att konkurrensen bakom Nadal och Federer ser klen ut. Speciellt om de sistnämnda inte kan bjuda motstånd mot Djokovic redan i år. Det ska vara om Murray tar ytterligare ett kliv och kan konkurrera på samma nivå som Nadal - Federer gjorde under flera år. Men min gissning (omöjligt att veta om han får vara skadefri osv) är att Djokovic kommer hamna på 14-15 GS. Då måste han undvika nya 2012-år så att säga.

Grejen är att ingen hotar Djokovic ens på sikt, det finns idag ingen spelare i 18-25 intervallet som kan eller kommer att matcha Djokovic. Han har eriksgata att vänta i flera års tid frammåt. Sen kan man dividera om konkurens etc fram och tillbaka i evigheter. Personligen håller jag nuvarande era som betydligt bättre (högre kvalité på motståndet) än när Federer var som bäst 2003-2007.

Jag tror att Djokovic behåller platsen som världsetta fram till 2016 minst, möjligen att en inspirerad Murray kan knipa ett par veckor här och där men detta kommer att gå till historien som Djokovic eran och jag tror att den kommer rankas högre än Federer eran när båda ställs mot varandra.
Senast redigerad av Gincan 2013-04-22 kl. 21:42.
Citera
2013-04-22, 23:04
Medlem
Cilangs avatar
Ställer mig i ledet som säger att Djokovic kan bli större än Federer. Spelmässigt är han redan större, titelmässigt kan han komma ikapp. Hans motstånd några år framöver ser ganska övervinligt ut. Federer kommer snart försvinna, Nadals kropp kommer säkerligen inte orka lika länge som Djokovics och Murray känns snäppet sämre. Och bakom dessa spelare verkar det knappt finnas något motstånd. Jag både tror och hoppas att Djokovic tar över tronen som den största genom tiderna!
Citera
2013-04-22, 23:19
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ni överdriver Djokovics kapacitet, så bra är han inte.

Tror inte hans kropp håller för att ta två grand slam titlar per år i sex år i snitt.

Jag staller mig ocksa tveksam till att hans kropp haller och att motivationen ar pa topp ar efter ar. Men omojligt ar det verkligen inte.
Citera
2013-04-23, 11:13
Bannlyst
Varierar planstorlekarna i tennis? Jag tittar på Nieminen - Donskoy nu och den planen ser pytteliten ut, inte alls lika stor som RG typ

edit: jag snackar alltså verkligen inte om hur många människor planen tar då jag fattar att Paris tar mer än Bukarest
Senast redigerad av kStreet 2013-04-23 kl. 11:24.
Citera
2013-04-23, 14:31
Medlem
Bjurras avatar
Avstanden mellan linjerna ar standardiserade. Daremot kan det skilja mycket vad galler utrymme bakom baslinjen och bredvid dubbellinjerna.

Monte Carlos sidobanor ar valdigt tranga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in