2013-04-21, 08:53
Medlem
Alltså vilket skitupplägg Fed Cup har. Hur kan man vara så otroligt dum att lägga så många matcher samma dag, är det förbjudet att spela på en fredag eller?

Blir det regn t.ex som nu så kan både Serena och Johanna tvingas spela två singelmatcher och en dubbel på samma dag. Ett sådant här upplägg gör det bara mer omöjligt för mindre länder att kunna göra bra ifrån sig. Stora nationer som Ryssland, USA med många toppspelare har många spelare att välja på. Men även för dem så blir det ju fel, man ska inte behöva riskera att spela tre matcher samma dag.

Citat:
Ursprungligen postat av pen7
Det jag ville få fram var att hon redan innan var skapligt under isen + att en sån här förlust, när man spelar för ett lag och sitt land (för första gången dessutom), nog kan få vem som helst att börja tvivla på sig själv. Liksom en vinst för sitt lag skulle vara en bra push till att hitta spelet och självförtroendet igen.

Hon blir antagligen petad imorgon vilket fuckar tron på sig själv ytterligare. Sloane fick en gyllene chans till en minicomeback efter en bedrövlig vår i och med att Mary Joe tog ut henne till första singeln men det gick åt helvete.

Man måste lära sig att ta motgångar. Det är då det syns om man kommer bli en toppspelare eller inte, dvs hur bra man tar motgångar. Att spela när allt flyter på kan alla göra, motgångar är bra, har man för lite av det så blir man aldrig bra för då man lär sig aldrig att bli en riktig vinnare. Fler unga spelare skulle behöva att bli riktigt "knäckta" tycker jag, det är sånt man måste lära sig av. Har man det som krävs så kommer man tillbaka, har man inte det som krävs så försvinner man.
Senast redigerad av terribilis 2013-04-21 kl. 09:03.
Citera
2013-04-21, 14:40
Medlem
Självklart är den enda dagen det ska regna när det ska spelas final

Vad tror ni då, vem tar hem titeln?
Citera
2013-04-21, 16:50
Medlem
44 raka matcher blev det för Rafael, förlust emot Djokovic i finalen. Är det längsta segerraden i en turnering på länge?
Citera
2013-04-21, 16:53
Medlem
Djoker får Nadal att framstå som en Challenger-spelare på hans favoritunderlag. Lite pinsamt.
Citera
2013-04-21, 16:57
Medlem
Bara Cinncinati kvar att vinna för Djokern nu då. Den tar han väl förmodligen redan i år. Nu borde har han väl ha vunnit fler olika masters än någon annan? Federer har inte vunnit MC eller Rom och Nadal har inte vunnit Cinncinati(?) och Paris.

Vilken manifestation i slutet av denna match av Djokovic. När Nadal höjer sig så bara tokvänder han och totalt mosar honom. Han går för en äkta grand slam i år och med tanke på att han inte har någon svaghet mot nån särskild spelare så har han den största chansen någonsin att klara det. Federer hade svagheten att inte kunna hantera Nadal på grus och Nadal hade under lång tid svårt mot Federer på snabbare underlag. Djokovic har inte problem med någon om han spelar sitt bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
44 raka matcher blev det för Rafael, förlust emot Djokovic i finalen. Är det längsta segerraden i en turnering på länge?

I modern era så är det väl rekord. Vilket också är det enda man ska räkna annars går det inte att göra en rättvis jämförelse.
Senast redigerad av terribilis 2013-04-21 kl. 17:01.
Citera
2013-04-21, 17:27
Medlem
Djokovic har övertygat nu att han är verkligen den som har gjort slut på Fedal eran. Att ha vunnit mot en Nadal på topp i andra set visar verkligen vilken komplett spelare han är.
Citera
2013-04-21, 18:06
Medlem
Jag har tidigare sagt att jag tror Nadal vinner FÖ igen men efter att ha sett denna turnering så ändrar jag mig. Man ser tydligt att han inte har samma självförtroende när han möter Djokovic, lägg där till att han gör mängder med mer misstag nu än förr. Det började egentligen 2011. Djokovic bröt ner honom genom att slå honom så mycket, sedan dess har såkallade enkla misstag blivit mycket vanligare från hans sida. Sen spelar väl hans hälsa in en hel del också, han klarar helt enkelt inte att spela för många jättelånga matcher för då tar kanske knäet slut till sist. Jag vet ingen annan spelare än Djokovic som kan nöta ner Nadal och vinna många fler poäng mot honom under en hel match där bollen går över nät fler än 10 gånger.

Jag trodde att Djokovic skulle bryta Nadals svit i MC och FÖ redan förra året men då gick det inte, men detta år tror jag han klarar det, nu är halva jobbet redan gjort. Det ska bli intressant att se de två kommande grusturneringarna också, Madrid har aldrig varit favoritturneringen för Nadal. Förra året så gnällde båda två som gamla kärringar på underlaget. Ska bli intressant att se hur banorna är i år. Undrar också om Nadal kommer att spela alla turneringar med tanke på hans knä, han säger att han vill fokusera på tennis, vilket är förståeligt men frågan är om han klarar det? Det är bara han som vet det.
Citera
2013-04-21, 18:42
Medlem
Stor glädje och välförtjänt vinst mot spaggen. Härligt Nole!
Citera
2013-04-21, 20:14
Medlem
I Fed Cup står det 2-1 till USA, Venus ersätter Sloane emot Johanna.
Citera
2013-04-21, 22:35
Medlem
Venus vann, så Sverige är ute. Blev jämt i andra set, men Johanna fick ge sig till slut.
Citera
2013-04-21, 23:26
Medlem
Det positiva är att lilla Sverige tvingade stora USA till att plocka ut sitt bästa lag. Mer behöver man inte förvänta sig.

Det hade dock varit roligare om Johanna hade varit den som slog Sloane med tanke på att hon är yngre och borde rimligtvis ha mer år på touren framför sig än Arvidsson.
Citera
2013-04-21, 23:43
Medlem
Cilangs avatar
Som folk sagt tidigare, vilken fantastisk match idag! Ska även konstatera lite nöjt att jag la 500 kr på Djokovic

Zimonjic/Benneteau vinnare i dubbeln också! Det var jävligt vad Zimonjic började spela bra när han slapp Robban... Nu ska de dessutom mötas i Barcelona! Kommer bli minst sagt intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in