2013-02-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pen7
Dimitrov slog (kommande #1 ) Tomic i 3 set. Nån som såg matchen?

Hade det på känn faktiskt. Missade tyvärr matchen. En annan intressant förstarunda är Monfils mot Del Potro. Tuff lottning för Delpo.
Citera
2013-02-12, 19:27
Medlem
Imorrn öppnar försäljning av biljetter till franska öppna för allmänheten. Nån som vet vilken tid sidan drar igång? Även kvalificerade gissningar mottages...
Citera
2013-02-14, 20:49
Medlem
Kräftgången fortsätter för Monaco. Är man rankad 15 i världen och förlorar i två raka mot Bolelli på grus då är man verkligen under isen. Bolelli är lite utav en mästare på att göra unforced errors
Citera
2013-02-15, 17:56
Medlem
pen7s avatar
Kvitova tar första set mot Serena! Grym tennis så här långt

Serena som är anti till challengefunktionen borde kanske ha utmanat setbollen ändå? Såg väldigt nära ut

Häftigt att se Kvitova spela så här bra igen!
Citera
2013-02-15, 18:47
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Kräftgången fortsätter för Monaco. Är man rankad 15 i världen och förlorar i två raka mot Bolelli på grus då är man verkligen under isen. Bolelli är lite utav en mästare på att göra unforced errors

Inget att skämmas över att få stryk av Bolelli på grus. Är en utpräglad grusspelare och kan spela riktigt bra. Har även slagit Robredo och Montanes. Men visst är Monaco i dålig form. Frågan är när det vänder.

Kul att det går bättre och bättre för Kvitova. Hoppas hon maler ner amerikanskan.
Citera
2013-02-15, 19:27
Medlem
pen7s avatar
Serena ny #1

Petra gjorde ett svagt servegame vid 5-5 i tredje och Serena var sen tokclutch och höll sin serve till 7-5.

Lyckas inte Kvitova få ordning på nerverna och prestera vid tighta lägen (darrar gång på gång på gång när det drar ihop sig) så tror jag inte hon kan klättra högre än typ #4-5
Citera
2013-02-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Inget att skämmas över att få stryk av Bolelli på grus. Är en utpräglad grusspelare och kan spela riktigt bra. Har även slagit Robredo och Montanes. Men visst är Monaco i dålig form. Frågan är när det vänder.

Kul att det går bättre och bättre för Kvitova. Hoppas hon maler ner amerikanskan.

Jo han borde skämmas över att åka mot Bolelli av precis den anledningen jag skrev. Men bra gjort av Bolelli att fortsätta vinna. Han är en spelare som borde ha vunnit betydligt mer än vad han har gjort under sin karriär. Snart fem år sedan han vann sin enda singeltitel. Kanske blir den andra denna vecka, vem vet. Nadal är ju inte i sitt bästa slag så chansen finns.

Frågan är OM det vänder för Monaco. Sorgligt att se sånt här, jag hoppas det vänder, jag gillar inte att spelare kan bli topp10 för att sedan kollapsa totalt, så jag hoppas han rycker upp sig.

Federer illa ute mot Benneteau, ska fransmannen få sin revansch nu tro? Ska bli intressant att se hur det går. Viktigt skede nu 5-5 i andra.

Japp, där rök Federer. Stor vinst för Benneteau måste man säga, att slå Roger inomhus är inte lätt. Kanske kan han ta sin första titel nu, blir svårt att stoppa Delpo dock. Men ingenting är omöjligt.
Senast redigerad av terribilis 2013-02-15 kl. 21:08.
Citera
2013-02-15, 21:12
Medlem
Citat:
Serena ny #1

Petra gjorde ett svagt servegame vid 5-5 i tredje och Serena var sen tokclutch och höll sin serve till 7-5.

Lyckas inte Kvitova få ordning på nerverna och prestera vid tighta lägen (darrar gång på gång på gång när det drar ihop sig) så tror jag inte hon kan klättra högre än typ #4-5

Hon har tydligen astma. Vilket är ett faktum som talar väldigt mycket emot henne. Men det beror på hur allvarlig astman är också. Det vet jag dock inte. Som jag ser det så har hon inte någon stabilitet i sitt grundspel och är på tok för beroende av sin serve. Förbättra hon inte dessa grejer så blir hon aldrig någon etta. Men hon kan nog vinna stora titlar ändå med tanke på att hon kanske är bäst eller nästa bäst efter Serena när allt stämmer för henne.

Citat:
Kvitova tar första set mot Serena! Grym tennis så här långt

Serena som är anti till challengefunktionen borde kanske ha utmanat setbollen ändå? Såg väldigt nära ut

Häftigt att se Kvitova spela så här bra igen!

Hur fan kan man vara emot något så underbart som hawkeye? Hon måste vara totalt blåst i skallen den tjejen.

Men Serena är ju inte direkt den mest ödmjuka personen så det förvånar mig inte. Hon vill gärna ge ett sken av att hon är det men det är falskt. Som jag upplever det i alla fall.
Senast redigerad av terribilis 2013-02-15 kl. 21:29.
Citera
2013-02-15, 21:35
Medlem
Det verkar som att det är lite "svenskt" på ATP-touren trots allt. Martin "Alund" som jag misstänker ska vara Ålund har tagit sig till semi i Sao Paulo Finns många svenskättlingar i Argentina

Ganska stor skräll för övrigt, har aldrig hört talas om honom förut.

Angående Bolelli igen så får man väl ändå erkänna att han verkar vara i bra form. Han har spelat bra i dubbel den senaste tiden och han fortsätter vinna även där. Skulle faktiskt vara roligt om en spelare som honom började spela bra tennis för han har potentialen att spela ganska fin tennis.
Senast redigerad av terribilis 2013-02-15 kl. 21:44.
Citera
2013-02-16, 14:20
Medlem
Cilangs avatar
Brunström klar för final igen! Hur bra har han inte spelat i år!? Fyra finaler på fem turneringar (en turneringsvinst) att jämföra med Sverigeettan Lindstedt som vunnit tre matcher i år varav två på att motståndarna gav upp. Visst är många av Brunströms matcher på Challengertouren men jag vågar ändå påstå att Brunström är Sveriges bästa dubbelspelare just nu.
Citera
2013-02-16, 19:02
Medlem
Äsch då Lindstedt tog sig till final nu i Rotterdam. Slog Granollers/Lopez. Hoppas de kan börja vinna lite nu, Robert torskade ju förra året i finalen mot just Zimonjic. Hoppas de hittar ett vinnande spel för de kan faktiskt bli riktigt bra då. Att lira med en rutinerad och välmeriterad spelare är nog precis vad Lindstedt behöver för att nå ytterligare ett snäpp i karriären.
Citera
2013-02-17, 12:05
Medlem
Nadal och Nalbandian i final i Sao Paulo. Nu ska det faktiskt bli intressant. Nallen är ju inte rankad högt men han besitter ju som vi alla vet ett mycket större spel än sin ranking. Jag är lite förvånad över att spelbolagen har Nadal som så stor favorit som de har, han har alltså förlorat i tre set mot Zeballos, slagit Berloq och den totalt okände lucky losern "Ålund" i tre set. När Nadal gör dessa resultat på grus så förstår man hur pass långt ifrån han är sin normala form. Skulle väl säga att han spelar på kanske 25% av sitt max, kanske börjar närma sig 30% nu. Ska han slå Nallen så lär han i alla fall behöva spela på över 50% av sitt max. Men det kanske är nu det vänder, nu har han haft tre tuffa matcher där han fått kämpa så nu kanske det släpper lite mer. Det ska bli intressant att se hur det går i alla fall, Nallen blir en bra värdemätare.

Tommy Haas i ytterligare en final, en svår sådan också med tanke på Raonic's fantastiska facit i San Jose. Han trivs bra där tydligen då han lyckades slå Querrey på tredje försöket. Skulle vara kul och se den matchen, synd att tidsskillnaden är förjävlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in