Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Du får nog vänta ett par månader innan det går att dra några slutsatser om Nadals form, vi får se hur det går för honom i Monte Carlo och Rom, först då ser vi om han är en utmanare till Roland Garros. Om han spelar Acapulco så kanske vi får se honom mot en top 10 spelare, det kommer ge en liten indikation på var han står.
Det är imponerande att köra över Chardy i alla fall, han var i kvartsfinal i AO för några veckor sedan.
Men som du säger det ska bli intressant att se honom mot en topp10-spelare. Jag tror nog att Nadal kommer att vara i bra form till RG om han ställer upp, tror dock inte han kan slå Djokovic så snabbt, hade RG spelats i September istället för Maj så hade han haft mycket större chans. De andra underlagen blir svårt då han inte är exakt lika bra där som på grus. Så han får mindre "gratis" där.
Det som är oroväckande är att han spelar trots att han
fortfarande har ont i knät. Vi får vara glada sålänge han spelar tennis, jag tror inte det kommer vara så jättelänge till. Jag menar, sju månaders vila från tävling och han har fortfarande ont liksom