2016-03-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Noll kondis och ingen tvåhandsbackhand att tala om.

Om Del Potro någonsin tar sig upp på topp 10 igen lovar jag att inte posta i tennisforumet på 3 månader.

Haha den var för feg. Hade du sagt någonsin så hade du fått min respekt

Nej men skämt åsido. Håller hans handled ungefär två år så kan han ta sig in på topp-10 igen men där tror jag det tar stopp. Det blir aldrig någon mer grand slam titel för honom tyvärr. Otroligt synd måste man säga, det såg så jävla bra ut år 2009, han hade kunnat bli bäst av alla om hans jävla handleder bara hade varit bättre. Han hade sin chans i Wimbledon för några år sedan när han spelade utan smärta, det var hans sista riktiga chans på en till grand slam tror jag.

Tror han behöver minst 18 månader på sig (om han kan spela utan bakslag) för att bli topp10 igen. Men får han minsta lilla bakslag så kommer det inte att gå dock. Allt hänger på hur pass frekvent han kan spela, klarar han spela lika frekvent som han gjorde förra gången han gjorde comeback så kan det gå men är det lite sämre den här gången så blir det givetivs svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av cruisingdown
Är han inte rankad 1000? Kommer väl ta lång tid att nå topp 10?

Han är rankad #420 och är en världsstjärna, vilket innebär att han kommer att få mycket wild cards om han vill. Så det enda han behöver göra är att vinna matcher, vilket han redan bevisat att han kan göra mot topp100-spelare. Så för honom så kommer det gå mycket snabbare än normalt.
Citera
2016-03-13, 21:29
Medlem
Tippar att Pottan tar sig in topp15 om han håller sig frisk året ut, men detta är ett oerhört stort om. Att sen gå därifrån till att vara i närheten av den stabila topp5-spelare han var, det kräver kontinuitet och är ett långskott.
Citera
2016-03-13, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tippar att Pottan tar sig in topp15 om han håller sig frisk året ut, men detta är ett oerhört stort om. Att sen gå därifrån till att vara i närheten av den stabila topp5-spelare han var, det kräver kontinuitet och är ett långskott.
Varit skadeförföljd för länge.
Citera
2016-03-13, 23:50
Medlem
Larsson servade för matchen mot Kvitova men då kom verkligheten ikapp(hon servade helt otroligt fram till dess).. 3-6, 6-4, 5-7.
Citera
2016-03-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Jag tippar på topp30 innan året är slut om han håller sig hel. Om han inte håller sig hel så är karriären över tror jag, detta är hans sista chans när det gäller handlederna.
Citera
2016-03-14, 19:17
Medlem
Citat:
Det är tennisspelaren Rafael Nadal som utnämns som skyldig av den tidigare franske folkhälso- och idrottsministern Roselyne Bachelot i tv-programmet Le Grand 8.

– Det råder ingen tvekan om att Nadals sju månader långa skada är ett positivt dopingtest. När tennisspelare varit borta under en lång period beror det på att han eller hon testats positivt, säger Bachelot i programmet enligt AS.
http://www.gp.se/sport/1.3020924-minister-pekar-ut-nadal-som-dopad
Kan vara sant, Nadal har kommit med patetiska undanflykter för sin usla tennis.
Citera
2016-03-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
http://www.gp.se/sport/1.3020924-minister-pekar-ut-nadal-som-dopad
Kan vara sant, Nadal har kommit med patetiska undanflykter för sin usla tennis.

Jaha ,söderling och Del potro var och är dopade då, bra veta
Tror inte man kan dra några växlar pga hur länge en spelare är borta, har man problem med knäna är det inte så lätt spela, Mikael (Ymer:s brorsa) har ju inte spelat på ett par månader heller, bäst börja oroa sig då.
Citera
2016-03-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jaha ,söderling och Del potro var och är dopade då, bra veta
Tror inte man kan dra några växlar pga hur länge en spelare är borta, har man problem med knäna är det inte så lätt spela, Mikael (Ymer:s brorsa) har ju inte spelat på ett par månader heller, bäst börja oroa sig då.
Nadal är som person arrogant skit, skiljer sig inte från Federer, båda har visat sig ha allt annat än hög moral. Narcissistiska ögontjänare som när tillfälle ges gärna delar ut tjuvnyp. Dopade kunde dom mycket väl ha varit.
Citera
2016-03-15, 03:00
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha den var för feg. Hade du sagt någonsin så hade du fått min respekt

Nej men skämt åsido. Håller hans handled ungefär två år så kan han ta sig in på topp-10 igen men där tror jag det tar stopp.

Håller med, det var väldigt fegt...
Citera
2016-03-15, 20:26
Medlem
Zverev krossade Simon, innan dess slog han Dimitrov. Ser fram emot hans troliga match mot Nadal i nästa omgång.
Citera
2016-03-15, 20:56
Medlem
barnets avatar
Kul att Zverev tar sig till fjärde rundan, fräscht inslag. Och det är inga dussinspelare han slagit ut på vägen. Från klarhet till klarhet rätt igenom.
Citera
2016-03-16, 20:42
Medlem
barnets avatar
Nagelbitare mellan Wawrinka-Goffin. Goffin ledde 6-3, 4-0. Då vaknar Wawrinka och vinner andra set 7-5

Dags för ett avgörande tredje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in