2013-10-03, 13:35
Medlem
Tomic såg ut att få andnöd i matchen emot Gasquet i andra set, lätt vinst för fransmannen.
Djokovic har 2-2 i dubbel i DC.
Citera
2013-10-03, 15:53
Medlem
Intressanta matcher i Beijing. Ferrer mot Gasquet och Nadal mot Fognini. Kan bli sevärd tennis

Ska bli intressant att se hur det går mellan Delpo och Dolgopolov i Tokyo också.
Citera
2013-10-04, 17:39
Medlem
Vobblers avatar
Vad hände i matchen mellan Nadal-Fognini? Vilken vändning av Rafa. "Tankade" Fabio eller?
Citera
2013-10-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Vad hände i matchen mellan Nadal-Fognini? Vilken vändning av Rafa. "Tankade" Fabio eller?

Det hade man gärna velat veta. Men matchen startade mitt i natten så man missade ju den. Man får väl ta och söka efter klipp. Det är dock inget ovanligt att Rafa vinner avgörande med 6-1 så det behöver inte betyda att motståndaren bröt ihop. Men lite skumt är det ju i alla fall när han hade sån stor ledning.

Berdych får det nog svårt tror jag. Det mesta talar för att Rafa blir nygammal världsetta på måndag redan.

EDIT: Hela matchen finns redan i HD på YouTube. Kanon!
Citera
2013-10-04, 22:15
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Såg slutet på första set och första delen av andra set. Rafa spelade inte speciellt bra. Gjorde massor av misstag som man inte ser från honom i vanliga fall, hans servegame var stundtals rent bedrövliga. Sen stängde jag av och var övertygad om att han skulle förlora, men något måste ha hänt där i slutet på andra set. Nadal kan fortfarande vinna turneringen men han är inte alls lika bra nu som han var i US Open.
Citera
2013-10-04, 22:17
Medlem
Citat:
Nej, men Fognini fick ont i höger handled och tejpades.
Citera
2013-10-05, 11:04
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Nej, men Fognini fick ont i höger handled och tejpades.

Ok, tackar.

Jahopp, Nadal är tillbaka som numero uno efter att ha nått final. Snacka om värdig världsetta, vilket år Rafa har haft.
Citera
2013-10-05, 12:31
Medlem
Även om Djokovic skulle ta sig till final så tycker jag faktiskt att finalen i Tokyo mellan Raonic och Delpo är intressantare.

Djokern och Rafa har ju gjort upp i US Open redan och Rafa är ny världsetta. Visst det kan nog bli en fantastisk match om den blir av men jag tycker själva kampen där bakom är mer intressant just nu. Raonic är i kanonform och har slagit både Gasquet och Berdych, kan han ta Del Potro också? Det återstår att se, det är just det som gör det så intressant. Skulle han lyckas vinna så kommer det stärka honom otroligt mentalt tror jag, han kan mycket väl bli den spelare som slår sig in på topp5 om han börjar vinna mot dessa spelare mer regelbundet. Han vann ju senast mot Del Potro i Toronto också, så han har en hel del bra vinster i år.
Citera
2013-10-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ok, tackar.

Jahopp, Nadal är tillbaka som numero uno efter att ha nått final. Snacka om värdig världsetta, vilket år Rafa har haft.
Jo, fick en lätt resa emot Berdych som gav upp pga ryggskada. Undrar hur dålig luften är i Beijing, många har hostat och Tomic verkade ha andnöd?
Citera
2013-10-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Jo, fick en lätt resa emot Berdych som gav upp pga ryggskada. Undrar hur dålig luften är i Beijing, många har hostat och Tomic verkade ha andnöd?

Troligtvis inte bra alls. Gulbis har ju slutat röka och har därför valt att inte delta
Citera
2013-10-06, 11:04
Medlem
Vobblers avatar
6-3 2-0 nu, Nole ångar på. Nadal har sett lite seg ut hela veckan.
Citera
2013-10-06, 11:47
Medlem
Säker seger för Djokovic. Det kommer att bli en spännande höst detta. Kampen om förstaplatsen på rankingen kommer börja nu men Djokovic kommer inte att ta den i år, tidigast under grussäsongen tippar jag. Sen har Nadal noll att försvara i Wimbledon också så det kan mycket väl bli en riktigt hård kamp om den platsen det närmaste året. Väldigt kul, precis vad tennisen behöver. Precis vad Djokovic behöver tror jag, tycker han har sett otroligt mätt ut i sin tennis innan Nadal kom tillbaka. Han behöver någon som sporrar honom att spela bättre.

Raonic får vänta på sin första 500-seger. Fjärde förlusten detta, men jag tror ändå att han är full av självförtroende när han spelar bra mot de bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in