2010-04-16, 13:33
Medlem
Embas avatar
Christian Lindell? Någon som sitter på lite fakta om honom? Jag läste nyss en gammal artikel som AB skrev för 2 år sedan. Han beskrevs där som en "supertalang".
Citera
2010-04-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Han lär ha haft flera hundra idrottare bland sina klienter så där fanns tveklöst även tennisspelare.

Nja, om jag minns rätt så grundar sig det påståendet i att man hittade drygt 200 blodpåsar, men många kan ju ha haft mer än en påse på lager. Jag har för mig att Bernard Kohl hade sparat 3 stycken inför Touren -08. Det är nog bara Fuentes själv som vet hur många klienter han hade. Doktorn har dock hävdat att han har "behandlat" tennisspelare.
Citera
2010-04-16, 13:49
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
En stor skillnad mot 90-talet är ju att de numera faktiskt även vinner på HC och t.o.m. gräs, det var ju först när Corretja kom fram som spanjorerna började vinna utanför grusbanorna om man bortser från bröderna Sanchez. Bruguera, Berasategui, Costa och kompany brukade försvinna helt efter FÖ.

Sant, något hände när Corretja började visa fin form på snabbare underlag. Men det var många gruskungar från andra länder som följde efter. T.o.m. österrikaren Muster sprattlade till och vann några turneringar på HC.
Citera
2010-04-16, 14:31
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Sant, något hände när Corretja började visa fin form på snabbare underlag. Men det var många gruskungar från andra länder som följde efter. T.o.m. österrikaren Muster sprattlade till och vann några turneringar på HC.

Den jag utsökt kommer att tänka på är Emilio Sánchez. Han var en av de första spanjorer som satte avtryck på icke grus underlag. Främst i dubbel där han bland annat vann US Open 1988. Var även en hygglig singelspelare där han kom till två kvartsfinaler i GS sammanhang.

Corretja var den som gick i spetsen i mitten av 90-talet, var faktiskt nära att slå ut självaste Pistol Pete i kvarten i US Open 1996. Men föll i TB i 5:e set! Året efter var det Costa som gjorde upp mot Sampras i AO. Har för mig att han också gick till 5 set. Också det i en kvartsfinal.
Senast redigerad av Castlevania 2010-04-16 kl. 14:34.
Citera
2010-04-16, 16:15
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania

Corretja var den som gick i spetsen i mitten av 90-talet, var faktiskt nära att slå ut självaste Pistol Pete i kvarten i US Open 1996. Men föll i TB i 5:e set!

just den matchen då sampras spydde och var uttorkad...oförglömlig-finns på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=thBlpkJP9GY och http://www.youtube.com/watch?v=sua__p9kVtA

och sampras avgör med ett serve ess på andra serven xD

nadal vidare över ferrero...fan trodde myggan skulle ta han :/ får hoppas på ferrer i stället! djokovic leder mot nallen :/ nä verdasco måste väl ändå vinna sin match!
ser han som tunerings segrare men nu när djokern spelar bättre och nadal verkar spelar som en grus kung börjar jag än mer tvivla på tennisens playboy
Citera
2010-04-16, 17:53
Medlem
Boceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Christian Lindell? Någon som sitter på lite fakta om honom? Jag läste nyss en gammal artikel som AB skrev för 2 år sedan. Han beskrevs där som en "supertalang".

Senast jag läste något om honom var för några månader sedan på Pim-Pims blogg. Lindell hade då tagit ett set mot Pim-Pim under träning. Pim-Pim var i alla fall imponerad av honom då.

http://www.pimpimacemanagement.com/pimpim_pim.php

Skrolla ner lite så strå det om honom "Christian Lindells" jättelyft.
Citera
2010-04-16, 18:43
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocek
Senast jag läste något om honom var för några månader sedan på Pim-Pims blogg. Lindell hade då tagit ett set mot Pim-Pim under träning. Pim-Pim var i alla fall imponerad av honom då.

http://www.pimpimacemanagement.com/pimpim_pim.php

Skrolla ner lite så strå det om honom "Christian Lindells" jättelyft.

Så pass! Ska bli kul att följa denna kille. Hoppas han inte kvävs i bakgrunden av Berta. Just nu är Lindell i Barcelona och sparrar mot RS.
Citera
2010-04-17, 04:08
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
nä verdasco måste väl ändå vinna sin match!
ser han som tunerings segrare men nu när djokern spelar bättre och nadal verkar spelar som en grus kung börjar jag än mer tvivla på tennisens playboy

Ja, Nadal blir svårslagen på gruset. Verdasco blandar bländande spel med för många UE. Men då hans fruktade forehand sitter innanför linjerna är den ett hot även mot Nadal.
Citera
2010-04-17, 13:38
Medlem
Boceks avatar
Snart börjar dem Rafa och Ferrer. Intressant att se hur mycket Ferrer kan stå emot, tror dock han kommer få det svårt. Perfekt med bra tennis och Manchester derby i fotboll nu. Blir en bra start på lördagen !
Citera
2010-04-17, 16:11
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Den jag utsökt kommer att tänka på är Emilio Sánchez. Han var en av de första spanjorer som satte avtryck på icke grus underlag. Främst i dubbel där han bland annat vann US Open 1988. Var även en hygglig singelspelare där han kom till två kvartsfinaler i GS sammanhang.

Var inte Sanchez lite av en skitstövel?
Har för mig att Magnus Larsson har sagt att det värsta han varit med om på en tennisplan var när Sanchez försökte träffa Larsson med vilje när dom hade inbollning eller nåt liknande..
Citera
2010-04-17, 17:15
Medlem
Kongo_89s avatar
yes hade iaf rätt att verdasco skulle till final xD

men jag är imponerad av nadal som verkar vara den gamle igen...iaf på grus.

tror han tar de imorgon även om jag satt verdasco som vinnare för turneringen :P
Citera
2010-04-18, 01:57
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Var inte Sanchez lite av en skitstövel?
Har för mig att Magnus Larsson har sagt att det värsta han varit med om på en tennisplan var när Sanchez försökte träffa Larsson med vilje när dom hade inbollning eller nåt liknande..

Har inget minne av att han var nån värsting på banan. Däremot kommer jag ihåg att han var dåtidens Verdasco. En playboy som plåtades flitigt och var ofta på bild i tidningar. Han är för övrigt syskon med Arantxa Sánchez Vicario. Hon var den som lyckades bäst av syskonen Sánchez. Var riktigt vass på framförallt grus med tre RG vinster!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in