Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Du är medveten om att Federer varit i sitt livs form i år? Återtagit första platsen och vunnit Wimbledon? Visserligen är han på sluttampen av sin karriär, men spelmässigt har han varit nästan lika bra som under storhetstiden.
Murray har besegrat Federer och Nadal tidigare år också. Visserligen inte Federer i GS-sammanhang. Men Nadal har han besegrat ett par gånger i GS.
Du som spelat tennis förstår väl att man behöver spela bra i fler än ett set för att vinna matchen? Matchen var jämn.
Topp 4 är för bra för resten. Det gör inte resten utanför till sopor. Gårdagens toppspelare skulle förmodligen inte ha en chans mot dagens topp 10 spelare. Sen att tennisen var mer underhållande och variationsrik förr med olika spelstilar (inte bara baslinjedunk) är en personlig åsikt men en annan sak dock. Men dagens spelare är bättre tränade fysiskt och slår hårdare.
Jag tvivlar väldigt stark på att Federer är i sitt livs form. Gubben börjar ge upp, kroppen säger sitt. Känns som han är så jäkla mätt på att vinna, det finns inge hunger längre, trött på tennis?
Att han ville vinna Os och kom till final, tycker jag mest kändes som konstgjord andning.
Att han är etta säger inte så mycket, han går på autopilot
Att han har besegra Nadal säger inte heller så mycket, killen har väl varit skadad i ett par å nu?
Självklart förstår jag att en match är mer än ett set, men killen måste ju ha varit utspelad i 2 set?
Jo utvecklingen går ju framåt inom alla sporter. Ja visst är det tråkigt att kolla på tennis som nöter från baslinjen, men gå fram på nät är ju lite av gambling. Jag tror Pete Sampras i högform hade spelat skjortan av alla idag på topp 10 med sin offensiva tennis. Pete var en atlet utan dess like, spänstig som få, ja han kunde allt.
Får man på en bra serv ska man fan rusha fram till nät och avgöra