Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Jag tvivlar väldigt stark på att Federer är i sitt livs form. Gubben börjar ge upp, kroppen säger sitt. Känns som han är så jäkla mätt på att vinna, det finns inge hunger längre, trött på tennis?
Att han ville vinna Os och kom till final, tycker jag mest kändes som konstgjord andning.
Att han är etta säger inte så mycket, han går på autopilot
Att han har besegra Nadal säger inte heller så mycket, killen har väl varit skadad i ett par å nu?
Självklart förstår jag att en match är mer än ett set, men killen måste ju ha varit utspelad i 2 set?
Jo utvecklingen går ju framåt inom alla sporter. Ja visst är det tråkigt att kolla på tennis som nöter från baslinjen, men gå fram på nät är ju lite av gambling. Jag tror Pete Sampras i högform hade spelat skjortan av alla idag på topp 10 med sin offensiva tennis. Pete var en atlet utan dess like, spänstig som få, ja han kunde allt.
Får man på en bra serv ska man fan rusha fram till nät och avgöra
Att han ville vinna Os och kom till final, tycker jag mest kändes som konstgjord andning.
Att han är etta säger inte så mycket, han går på autopilot
Att han har besegra Nadal säger inte heller så mycket, killen har väl varit skadad i ett par å nu?
Självklart förstår jag att en match är mer än ett set, men killen måste ju ha varit utspelad i 2 set?
Jo utvecklingen går ju framåt inom alla sporter. Ja visst är det tråkigt att kolla på tennis som nöter från baslinjen, men gå fram på nät är ju lite av gambling. Jag tror Pete Sampras i högform hade spelat skjortan av alla idag på topp 10 med sin offensiva tennis. Pete var en atlet utan dess like, spänstig som få, ja han kunde allt.
Får man på en bra serv ska man fan rusha fram till nät och avgöra

Rätt otroligt, tror inte jag håller med dig om en enda sak du skriver. Säger inte att du har fel, men det är jävligt underligt att vi tycker så olika. Hur mycket följer du tennis? Här är i alla fall några tankar från mig:
Om Pete Sampras hade spelat idag hade han knappt kommit in på topp 20 i singel. Så mycket har tennisen gått framåt den senaste tiden.
Federer har aldrig varit så bra som han varit under 2011-2012.
Tennisen har aldrig varit så rolig att kolla på som den är nu. Långa svettiga bollar med cirka 20 slag till varandra är tusen gånger roligare än 3 slag (serve och volley) i singel.
Och till sist, du skrev förut att herrtennisen aldrig varit sämre. Det är nog där vi tycker minst lika. Enligt mig har herrtennisen aldrig varit bättre än de senaste tre åren (framförallt var 2011 bra) och då har jag följt tennis i ungefär 15 år.
så jävla tråkigt med söderling, han hade inte tappat många game mot belgien