2012-09-13, 22:36
Medlem
Cilangs avatar

Rätt otroligt, tror inte jag håller med dig om en enda sak du skriver. Säger inte att du har fel, men det är jävligt underligt att vi tycker så olika. Hur mycket följer du tennis? Här är i alla fall några tankar från mig:
Om Pete Sampras hade spelat idag hade han knappt kommit in på topp 20 i singel. Så mycket har tennisen gått framåt den senaste tiden.
Federer har aldrig varit så bra som han varit under 2011-2012.
Tennisen har aldrig varit så rolig att kolla på som den är nu. Långa svettiga bollar med cirka 20 slag till varandra är tusen gånger roligare än 3 slag (serve och volley) i singel.
Och till sist, du skrev förut att herrtennisen aldrig varit sämre. Det är nog där vi tycker minst lika. Enligt mig har herrtennisen aldrig varit bättre än de senaste tre åren (framförallt var 2011 bra) och då har jag följt tennis i ungefär 15 år.
Citera
2012-09-14, 00:28
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Nej och varför ska man om det är så otroligt mycket enklare att lyckas i andra sporter? Vad tjänar det till att lägga ner tusentals timmar av träning för att sen harva på challengertouren när man lika väl kan bli en välbetald fotbolls- eller ishockeyspelare?

Jag tror att det är ganska många duktiga idrottare som sysslar med multisport för att sen tvingas välja i 13-14 års åldern, en polare till mig höll på med både tennis, ishockey och simning upp till 14 års åldern för att sen tvingas välja, han var duktig i alla tre men det blev ishockey eftersom där hade han störst chanser att lyckas.

Vet inte vad du vill ha sagt som jag inte redan skrivit, men antar att du håller med mig...
Citera
2012-09-14, 08:57
Medlem
Pretenders avatar
Vågar man börja hoppas på comeback snart?

http://twitter.com/RSoderling/status/246306493153021952/photo/1
Citera
2012-09-14, 14:21
Medlem
Reko45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Vågar man börja hoppas på comeback snart?

http://twitter.com/RSoderling/status/246306493153021952/photo/1

har en polare som är tennistränare och har vida kontakter inom tennis sverige. han menar att söderling inte ligger på latsoffan utan tränar mkt fys och han är minst lika stark som han va för 1.5-2 år sedan.

många påstår att han kan göra comeback i sthlm open men har inte hört så mkt att han tränar tennis så mkt än :S eller så är de så att jag inte fått höra informationen :P hursom helst kanske man ska ta allt som jag skriver i detta inlägg med en nypa salt då det inte är mina ord :P

men jag tror själv att han kmr tillbaka någongång 2013. han kanske inte är så mkt yngre än andy roddick som nyss la av bara 30 år MEN gällande motivation är söderling en riktig krigare istället för en clown som andy är. vi kmr att få se honom igen på banan, det är jag övertygad om!
Citera
2012-09-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
har en polare som är tennistränare och har vida kontakter inom tennis sverige. han menar att söderling inte ligger på latsoffan utan tränar mkt fys och han är minst lika stark som han va för 1.5-2 år sedan.

många påstår att han kan göra comeback i sthlm open men har inte hört så mkt att han tränar tennis så mkt än :S eller så är de så att jag inte fått höra informationen :P hursom helst kanske man ska ta allt som jag skriver i detta inlägg med en nypa salt då det inte är mina ord :P

men jag tror själv att han kmr tillbaka någongång 2013. han kanske inte är så mkt yngre än andy roddick som nyss la av bara 30 år MEN gällande motivation är söderling en riktig krigare istället för en clown som andy är. vi kmr att få se honom igen på banan, det är jag övertygad om!
¨
om söderling tar sig tillbaka ntopp 20 gör han det jädrigt bra.
Citera
2012-09-14, 15:38
Medlem
i helgen lär vi fölrsvinna från högsta divisionen i davis cup ,frågan är bara blir det 1 division nedflyttning eller blir det fritt fall nu?
Citera
2012-09-14, 15:41
Medlem
vinciguerra spelar ju för övrigt , inte eriksson.

edit: vinciguerra spelar bättre än eriksson och många andra svenskar plus att han knappt spelar längre lol ,det visar hur dåliga spelare vi har just nu .men det visar också att vinciguerra kunde ha blivit riktigt bra om han fått va skadefri
Senast redigerad av pederN 2012-09-14 kl. 15:44.
Citera
2012-09-14, 16:31
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
i helgen lär vi fölrsvinna från högsta divisionen i davis cup ,frågan är bara blir det 1 division nedflyttning eller blir det fritt fall nu?

Det tragiska är att efter en snabbkoll i kvalet nu så är Sverige den klart sämsta nationen om jag inte misade någon när jag läste mellan raderna. Vi skulle ju få tokpisk av Uzbekistan tillexempel.
Citera
2012-09-14, 23:44
Medlem
sorligt vilken b-nation vi blivit, så jävla tråkigt med söderling, han hade inte tappat många game mot belgien
Citera
2012-09-14, 23:53
Medlem
Citat:
vinciguerra spelar ju för övrigt , inte eriksson.

edit: vinciguerra spelar bättre än eriksson och många andra svenskar plus att han knappt spelar längre lol ,det visar hur dåliga spelare vi har just nu .men det visar också att vinciguerra kunde ha blivit riktigt bra om han fått va skadefri
Ja, Vinciguerra, 31-åring utan ranking, tog sin 10e raka förlust i DC. Vore det inte smartare att F-Ö-R-S-Ö-K-A med en 23-åring istället?

Vid förlust, ja, ner i division 1, afrika/europa.
Citera
2012-09-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Ja, Vinciguerra, 31-åring utan ranking, tog sin 10e raka förlust i DC. Vore det inte smartare att F-Ö-R-S-Ö-K-A med en 23-åring istället?

Vid förlust, ja, ner i division 1, afrika/europa.

vinciguerra är bättre än nån annan svensk , ingen av svenskarna är nog en större kämpe han är en enorm slitvarg vinciguerra , han ahr en tendens höja sitt spel när det är lag med , ajg säger det utan dom enorma skadeproblem vinci haft skulle han varit en topp 15-20 spelare .

edit: och när det gäller davis cup gäller det ta ut bästa lag föratt ha störst chans vinna ,och då skulle nog jag tagit vinci med , han har endå kapacitet vinna om han har en rikmtigt bra dag , vinci har dessutom inte spelat match på typ ett år (på atp nivå eller challenge nivå) eriksson har ju ändå spelat en del futures å nå challenge kval , det visar ju ba klasskilnaden ännu mer.
Senast redigerad av pederN 2012-09-15 kl. 00:12.
Citera
2012-09-15, 00:14
Medlem
Citat:
vinciguerra är bättre än nån annan svensk , ingen av svenskarna är nog en större kämpe han är en enorm slitvarg vinciguerra , han ahr en tendens höja sitt spel när det är lag med , ajg säger det utan dom enorma skadeproblem vinci haft skulle han varit en topp 15-20 spelare .
Ja, men vad är det för mening att oja sig över skador, det är en del av sporten. Nej, han har förstört mycket för svensk tennis genom att envisas att spela när han skulle lagt av och andra inte fick chansen.
Iövrigt så har Tjeckien en bra chans emot Argentina, som inte förlorat hemma på hur länge som helst. 1-1 i matcher står det.
Sydafrikas kapten som är orankad har tagit ut sig själv i kvalet till högsta divisionen onekligen udda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in