2012-08-22, 08:31
Medlem
Pretenders avatar
Märklig historia: tennisdomare anklagas för att ha mördat sin make med bl a en kaffekopp.

http://www.nytimes.com/2012/08/22/sports/tennis/tennis-referee-for-us-open-arrested-in-murder-case-of-her-husband.html?hp&gwh=52FEDCDB748B7D0A5F5CD88A8B0A8D E9
Citera
2012-08-22, 12:29
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Märklig historia: tennisdomare anklagas för att ha mördat sin make med bl a en kaffekopp.

http://www.nytimes.com/2012/08/22/sports/tennis/tennis-referee-for-us-open-arrested-in-murder-case-of-her-husband.html?hp&gwh=52FEDCDB748B7D0A5F5CD88A8B0A8D E9

Vad fan var i den kaffekoppen? Måste varit Löfbergs Lila....

Sofia vs Wozniacki? Sofia gör väl för många enkla misstag för att vinna, tyvärr.
Citera
2012-08-22, 16:20
Medlem
Bjurras avatar
Måste vara någon linjedomare för jag har svårt att tänka mig att en 70-årig kärring med hörselproblem skulle få sitta i domarstolen under US Open.
Citera
2012-08-29, 20:20
Medlem
Dr_Dollars avatar
Tror ni att man förstör sporten om man skär ner servarna till bara en istället för två?
Jag tror att det skulle gynna tennisen faktiskt...det blir betydligt fler dueller och mer publikvänligt.

Tankar?
Citera
2012-08-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Tror ni att man förstör sporten om man skär ner servarna till bara en istället för två?
Jag tror att det skulle gynna tennisen faktiskt...det blir betydligt fler dueller och mer publikvänligt.

Tankar?
Ungefär som att dubbla storleken på målen i fotboll, blir ett annat spel.
Blir nog inte fler dueller utan snarare mer brutna servar och mer fegspel.
Citera
2012-08-30, 01:18
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:

Tankar?

Jag trodde den tankegången var bortglömd och begraven sen länge. Det är på tok för mycket bolldueller redan nu. Jag undrar hur "underhållande" det skulle bli för publiken om herrarna la över bollen som en damserve bara för att sätta bollen i spel. Det skulle bli ännu längre segdragna matcher (zzz). Det skulle vara ytterligare en nackdel för storservarna och istället enbart gynna grusspelarna. Undra vilket tok som kom på den dumma idén från första början.
Citera
2012-08-30, 11:34
Medlem
Citat:

Tankar?
Det jag upplever som mkt irriterande är den ofantligt långa tid det tar för många att leverera första och andraserven (Djokern Nadal mfl), finns ju tidgräns men ingen som bryr sig om denna varken domare eller spelare
En tydlig ljudsignal när det återstår 5 sek, är inte serven igångsatt när tiden är ute = tappad poäng, låter lite drastiskt men jag tror att spelarna snabbt skulle finna sig i den "nya" regeln
Citera
2012-08-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Det jag upplever som mkt irriterande är den ofantligt långa tid det tar för många att leverera första och andraserven (Djokern Nadal mfl), finns ju tidgräns men ingen som bryr sig om denna varken domare eller spelare
En tydlig ljudsignal när det återstår 5 sek, är inte serven igångsatt när tiden är ute = tappad poäng, låter lite drastiskt men jag tror att spelarna snabbt skulle finna sig i den "nya" regeln
Nu när man inte har en nätdomare längre kan man ju ha en tidsdomare istället, samma med hur länge man får vänta innan man använder hawkeye, borde finnas klockor som räknade ner det.
Citera
2012-08-30, 15:38
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber

Det skulle bli ett outhärdligt tjutande för publik och TV-tittare då herrar Nadal - Djokovic möttes. Nej, nån form av klocka som räknade ner skulle vara bättre. Eller att domarna helt enkelt börjar sätta hårt mot hårt och inte accepterar maskande mellan bollarna även från storspelarna. Men nån måste gå i bräschen tror jag.
Citera
2012-08-31, 12:56
Medlem
Jag skulle behöva lite hjälp att hitta ett nytt rack. Det viktigaste är att det ska helst väga över 320g men absolut minst 315g. Jag kör mycket från baslinjen med tunga groundstrokes med mycket toppspinn från båda sidorna. Gillar ju fortare och "lägre" det går och är inte alls nåt fan av grus som underlag. Jag satsar också på serven. Racket får kosta säg upp till 1700kr. Har tänkt beställa på nätet.

Jag tänka mig alla märken men helst inte Wilson. Har inledningsvis kollat på Heads YOUTEK -serien. Bl a HEAD Youtek Radical MP som söderling spelar med:

http://www.tennis-warehouse.com/sear...x=0&submit.y=0

Kommentarer och rekommendationer tack!
Citera
2012-08-31, 16:05
Medlem
Castlevanias avatar
Trist att Roddick lägger racket på hyllan efter USO. Trodde han skulle fortsätta ett tag till (åtminstone säsongen ut), speciellt efter att han börjat vinna lite matcher och till och med en turnering. Men men. Har många minnen från Roddicks matcher. En av dem är den snöpliga Wimbledon-förlusten 2009 där hans överman som så många gånger tidigare var Roger Federer. Glömmer aldrig då jag såg Roddick mot Michael Chang i Franska 2001 och förstod att han skulle bli bra. Trots kramp kämpade han till sig seger mot den forne Franske vinnaren.

http://www.youtube.com/watch?v=pxlrhGtF9Zo

Edit: Vem ska nu ta över som tennisens bad boy?

Ett av Roddicks utbrott.

http://www.youtube.com/watch?v=fI09rKJavgI

Den här har nog inte alla sett

http://www.youtube.com/watch?v=5sr3A10qZkE
Senast redigerad av Castlevania 2012-08-31 kl. 16:15.
Citera
2012-08-31, 17:26
Medlem
Trodde Roddick skulle gå långt i OS och sluta där, inte helt fel ute mao.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in