2012-02-25, 18:08
Medlem
Fish är småbarnsförälder, det brukar påverka negativt.
Isner har varit på dåligt humör hela veckan, kanske känner pressen hemma i USA?
Sofia berättade att hon har en egen parkeringsplats i Memphis som f.d mästare, häftigt...
Nishikori verkar älska att spela i varmt klimat oavsett underlag, därför han valde spela i Sydamerika mitt i sommaren.
Hemma i Japan i DC så var han stel nu när hallen inte var ordentligt uppvärmd pga elransonering.
Querrey har haft en allvarlig axelskada, men han kommer nog tillbaka, det ser Brad Gilbert till.
Citera
2012-02-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evreka
det jag försöker säga är, folk tror fortfarande federer är federer. han är inte bäst längre och kmr aldrig att vara det igen..

Federer är fortfarande Federer, vem skulle han annars vara? Och namn stavas fortfarande med stor bokstav i början.

Federer är inte bäst längre, det vet alla som skriver i den här tråden, så där har du helt fel. Dock så är han fortfarande den spelaren som har den bästa karriären i ryggen.

Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag tänkte närmast på att han inte sett lika bra ut i år. Förluster mot spelare som Olivetti, Falla i AO och Tomic. Spelare som han normalt sett ska besegra. Segern mot Wawrinka var stark, men schweizaren är inte i närheten av lika bra som då han låg på plats 9. Visst, det är ännu tidigt på säsongen och det kan vara en tillfällighet efter ett fåtal matcher. Dock kan det vänta en tuff tid framöver på gruset. Vi får se. Jag vill att det ska gå bra för amerikanerna så hoppas jag har fel.

Fish var inte så bra i början av förra året heller, han vaknade inte förens i Miami, som är hans hemmaturnering. Falla kan jag väl hålla med om att han ska slå oavsett men att han förlorar mot Tomic säger inte så mycket, Tomic är en bra spelare, jag tycker inte att Tomic är en spelare som Fish "ska" slå bara sådär.

Jag tycker Fish visar upp samma form som han gjorde under samma tid förra året. Wawrinka är inte lika bra, det har du rätt i men han är en väldigt bra grusspelare och Fish är en väldigt dålig grusspelare (sett till hans ranking) så det är anmärkningsvärt att han lyckas slå Wawrinka under de omständigheterna tycker jag. Möjligt att han kommer tappa på rankingen, fast jag är dock tveksam om det kommer bli särskilt mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Fish är småbarnsförälder, det brukar påverka negativt.
Isner har varit på dåligt humör hela veckan, kanske känner pressen hemma i USA?
Sofia berättade att hon har en egen parkeringsplats i Memphis som f.d mästare, häftigt...
Nishikori verkar älska att spela i varmt klimat oavsett underlag, därför han valde spela i Sydamerika mitt i sommaren.
Hemma i Japan i DC så var han stel nu när hallen inte var ordentligt uppvärmd pga elransonering.
Querrey har haft en allvarlig axelskada, men han kommer nog tillbaka, det ser Brad Gilbert till.

Det där med att vara förälder och vara elitidrottare är helt och hållet individuellt, en del blir mycket bättre efter att de har blivit föräldrar. Zlatan Ibrahimovic är väl ett väldigt tydligt exempel på en idrottare som blev mycket bättre efter han blev förälder. Hur gamla är Mardy's ungar då? Han har ju spelat väldigt bra sedan 2010, fick ju en nytändning då och han har ju spelat sin bästa/jämnaste tennis sedan dess.
Senast redigerad av terribilis 2012-02-25 kl. 19:16.
Citera
2012-02-25, 19:41
Medlem
Castlevanias avatar
Annars verkar det vara Fish som tagit över som Bad boy efter Roddick. I mötet mot Dimitrov tidigare i år uppstod en ordväxlig di mellan. Fish var arg över nåt och skällde. Domaren fick gå mellan. Sen då Fish spelade dubbel slog han en boll mot bulgarerna på läktaren
I AO hade Fish sina ordväxlingar med domaren. I bästa Roddick-stil.

Kul underhållning, men blev förvånad då jag inte sett Fish sådan tidigare. Möjligtvis att humöret hämnar hans spel. Vissa kan tända till och spela bättre efter att ha fått ge utlopp för sina frustrationer. Däremot verkar det inte hjälpa Fish. Han har tappat sitt humör på äldre dagar.
Citera
2012-02-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeDan
Melzer var helt magisk inatt! Gjorde den ena returen värre än den andra, Isner bara skakade på huvudet till slut. Hoppas stenhårt på Raonic - Melzer i final, om Melzer kan returnera likadant då kan det bli riktigt underhållande.

Del Potro - Tsonga om ett par timmar får väl räknas som dagens höjdpunkt, tror Tsonga drar längsta strået där på hemmaplan. Tycker del Potro såg lite sliten ut igår mot Gasquet, har ju blivit mycket matchande för honom på sistone.

Kul också med final för Arvidsson, någon som vet om den går att se någonstans?
Tsonga spelar både singel och dubbel denna vecka, kanske lite för mycket?
För betalstream kolla på www.wtatennis.com
Citera
2012-02-25, 21:28
Medlem
HandsomeDans avatar
Tack för tipset, Alessandro!

Ja, blev ju en rätt bra match, men Del Potro satt hela tiden i förarsätet. Storfavorit i finalen mot Llodra imorgon, även om Llodra brukar spela bra i Frankrike.
Citera
2012-02-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Annars verkar det vara Fish som tagit över som Bad boy efter Roddick. I mötet mot Dimitrov tidigare i år uppstod en ordväxlig di mellan. Fish var arg över nåt och skällde. Domaren fick gå mellan. Sen då Fish spelade dubbel slog han en boll mot bulgarerna på läktaren
I AO hade Fish sina ordväxlingar med domaren. I bästa Roddick-stil.

Kul underhållning, men blev förvånad då jag inte sett Fish sådan tidigare. Möjligtvis att humöret hämnar hans spel. Vissa kan tända till och spela bättre efter att ha fått ge utlopp för sina frustrationer. Däremot verkar det inte hjälpa Fish. Han har tappat sitt humör på äldre dagar.

Ja precis som Roddick då, tragiskt att se Roddick nu, jag vill inte se hans matcher för han gör bort sig nästan hela tiden, var nån match för några månader sedan då han fick poängstraff till och med för att ha dragit iväg bollen, snacka om juniormisstag. Det håller inte på elitnivå och göra så tycker jag, det är tragiskt att se. Dock måste jag erkänna att det var roligt när han frågade domaren om han hade fått en varning innan han slog sönder en bänk

Citat:
Tack för tipset, Alessandro!

Ja, blev ju en rätt bra match, men Del Potro satt hela tiden i förarsätet. Storfavorit i finalen mot Llodra imorgon, även om Llodra brukar spela bra i Frankrike.

Del Potro borde ta det, han ser faktiskt ut som den som kommer att ta över femteplatsen i år, till att börja med, man kan alltid hoppas att han blir lika bra igen, han har ju faktiskt varit skadefri rätt så länge nu så man kan alltid hoppas, fortsätter han att vara det så kanske han kan utmana topp4 på allvar.

Llodra imponerade mot Tipsarevic, klarade sex stycken setbollar i andra för att vinna matchen. Dock så var Tipsarevic riktigt blek på setbollarna, gjorde enkla misstag. Han spelade för ojämnt, blandade med enkla misstag och riktigt grymma passeringar.

Det är viktigt för Llodra att spela bra fram tills sommaren, för han vill nog vara med i OS som spelas på gräs.
Senast redigerad av terribilis 2012-02-25 kl. 21:54.
Citera
2012-02-25, 22:36
Medlem
HandsomeDans avatar
Ja, får Del Potro vara skadefri hela året så ska det bli riktigt skoj att se honom i US Open Att han blir världsfemma i år tar jag nästan för givet. Tycker att han är klassen bättre än Tsonga och Ferrer som är största utmanarna. Framför allt är han jämnare än Tsonga och Ferrer har för dålig serve i jämförelse med de bästa.

Snart ska jag se Raonic dunka in ett par dussin ess på Becker
Citera
2012-02-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ja, får Del Potro vara skadefri hela året så ska det bli riktigt skoj att se honom i US Open Att han blir världsfemma i år tar jag nästan för givet. Tycker att han är klassen bättre än Tsonga och Ferrer som är största utmanarna. Framför allt är han jämnare än Tsonga och Ferrer har för dålig serve i jämförelse med de bästa.

Snart ska jag se Raonic dunka in ett par dussin ess på Becker

Det som är så härligt med Del Potro är att han har mycket bättre försvar än t.ex Tsonga och Söderling, så det är inte bara pang pang, han har större potential, han kan spräcka topp4 tror jag om han får vara skadefri.

Nu borde Raonic - Becker börja, den ska ses
Citera
2012-02-25, 23:59
Medlem
HandsomeDans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nu borde Raonic - Becker börja, den ska ses

Som väntat blev det kattens lek med råttan. Becker inte ens i närheten av att hota Raonic i dennes serve, även om det "bara" blev 14 ess. Perfekt tajming, snart borde Ferrer - Nalbandian starta och så Arvidsson på det
Citera
2012-02-26, 00:11
Medlem
Llodra är 6e fransman på singelrankingen, nej, han får nog fokusera på dubbel i OS.
Tråkig nyhet är att Hewitt är borta i 6 månader med en tåskada som han opererat, där åkte hela grässäsongen.
Senast redigerad av Alessandro 2012-02-26 kl. 00:18.
Citera
2012-02-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Llodra är 6e fransman på singelrankingen, nej, han får nog fokusera på dubbel i OS.

Finns det några regler på hur många man får skicka?

Skickar hellre honom än Simon till en grästurnering i alla fall, min lista på fransmän som jag skulle skickat i följande ordning.

1.Tsonga
2.Monfils
3.Gasquet
4.Llodra
5.Simon
6.Benneteau

Tills singelturneringen så skulle jag absolut skickat de fyra första om det var möjligt.
Citera
2012-02-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Finns det några regler på hur många man får skicka?

Skickar hellre honom än Simon till en grästurnering i alla fall, min lista på fransmän som jag skulle skickat i följande ordning.

1.Tsonga
2.Monfils
3.Gasquet
4.Llodra
5.Simon
6.Benneteau

Tills singelturneringen så skulle jag absolut skickat de fyra första om det var möjligt.
Klart att Llodra spelar sin bästa tennis i singel på gräs och inomhus, reglerna
http://www.sok.se/london2012/kvalregler/kvalreglertennis.4.5977b2391296cc4d0c7800017601.ht ml
Alltså måste han förbi 2 spelare alltså hamna runt 15e plats. Brytdatum 11/6 så nytt Wimbledon resultat hinns inte med.
Nån herrspelare ifrån Zimbabwe har sökt WC, han är runt 600. Blir nog lite udda spelare som får dom?
Senast redigerad av Alessandro 2012-02-26 kl. 01:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in