Citat:
Ursprungligen postat av evreka
det jag försöker säga är, folk tror fortfarande federer är federer. han är inte bäst längre och kmr aldrig att vara det igen..
Federer är fortfarande Federer, vem skulle han annars vara?

Och namn stavas fortfarande med stor bokstav i början.
Federer är inte bäst längre, det vet alla som skriver i den här tråden, så där har du helt fel. Dock så är han fortfarande den spelaren som har den bästa karriären i ryggen.
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag tänkte närmast på att han inte sett lika bra ut i år. Förluster mot spelare som Olivetti, Falla i AO och Tomic. Spelare som han normalt sett ska besegra. Segern mot Wawrinka var stark, men schweizaren är inte i närheten av lika bra som då han låg på plats 9. Visst, det är ännu tidigt på säsongen och det kan vara en tillfällighet efter ett fåtal matcher. Dock kan det vänta en tuff tid framöver på gruset. Vi får se. Jag vill att det ska gå bra för amerikanerna så hoppas jag har fel.
Fish var inte så bra i början av förra året heller, han vaknade inte förens i Miami, som är hans hemmaturnering. Falla kan jag väl hålla med om att han ska slå oavsett men att han förlorar mot Tomic säger inte så mycket, Tomic är en bra spelare, jag tycker inte att Tomic är en spelare som Fish "ska" slå bara sådär.
Jag tycker Fish visar upp samma form som han gjorde under samma tid förra året. Wawrinka är inte lika bra, det har du rätt i men han är en väldigt bra grusspelare och Fish är en väldigt dålig grusspelare (sett till hans ranking) så det är anmärkningsvärt att han lyckas slå Wawrinka under de omständigheterna tycker jag. Möjligt att han kommer tappa på rankingen, fast jag är dock tveksam om det kommer bli särskilt mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Fish är småbarnsförälder, det brukar påverka negativt.
Isner har varit på dåligt humör hela veckan, kanske känner pressen hemma i USA?
Sofia berättade att hon har en egen parkeringsplats i Memphis som f.d mästare, häftigt...
Nishikori verkar älska att spela i varmt klimat oavsett underlag, därför han valde spela i Sydamerika mitt i sommaren.
Hemma i Japan i DC så var han stel nu när hallen inte var ordentligt uppvärmd pga elransonering.
Querrey har haft en allvarlig axelskada, men han kommer nog tillbaka, det ser Brad Gilbert till.
Det där med att vara förälder och vara elitidrottare är helt och hållet individuellt, en del blir mycket bättre efter att de har blivit föräldrar. Zlatan Ibrahimovic är väl ett väldigt tydligt exempel på en idrottare som blev mycket bättre efter han blev förälder. Hur gamla är Mardy's ungar då? Han har ju spelat väldigt bra sedan 2010, fick ju en nytändning då och han har ju spelat sin bästa/jämnaste tennis sedan dess.